سوزان لی، نویسنده، روانشناس و متخصص بطن شناس آمریکایی است که بخش اعظمی از حرفه خود را به رشد کودکان و تأثیر رسانه ها و بازاریابی تجاری بر زندگی آنها اختصاص داده است.
او به ویژه بنیانگذار کمپین برای یک کودکی بدون تجارت است، جنبشی که هدف آن محافظت از کودکان در برابر تأثیرات فراگیر تجاری گرایی است. کتاب “کودکان مصرف کننده” او به عنوان یک افشای انتقادی در مورد خطرات بازاریابی برای کودکان برجسته است.
او علاوه بر وکالت، سابقه کار قابل توجهی در زمینه پزشکی به عنوان همکار پژوهشی در بیمارستان کودکان بوستون و سخنرانی در دانشکده پزشکی هاروارد دارد.
استفاده نوآورانه او از عروسکها در رواندرمانی کودکان در بیمارستان کودکان بوستون در سطح بینالمللی شناخته شده است و به کودکان در کنار آمدن با تجربیات بیمارستانی کمک میکند.
کار اخیر لی شامل کتاب “چه کسی بچه ها را بزرگ می کند؟ فناوری بزرگ، تجارت بزرگ و زندگی کودکان” است که در سپتامبر 2022 منتشر شد. در این کتاب، او به بررسی پیامدهای عمیق استفاده از صفحه نمایش و فناوری بر رشد کودکان می پردازد. ارائه یک مطالعه حیاتی برای هر والدینی که نگران نقش فناوری بازاریابی در تربیت یک نسل منفعل و بالقوه ناکارآمد هستند.