نیر ایال، نویسنده، مدرس و سرمایهگذار آمریکایی است که به خاطر کتابهایش با عنوان «هوک: چگونه محصولات شکلدهنده عادت بسازیم» و «غیر قابل توجه: چگونه توجه خود را کنترل کنیم و زندگی خود را انتخاب کنیم» شهرت دارد.
فعالیت های ایال بر تلاقی روانشناسی، فناوری و تجارت متمرکز است و به خوانندگان آموزش می دهد که چگونه محصولاتی را ایجاد کنند که کاربران را مجذوب خود کند و توجه خود را در دنیایی پر از حواس پرتی مدیریت کنند.
کار او نامزد جوایز انتخاب Goodreads شده است و به دلیل بینش خود در مورد چگونگی شکل گیری عادات و چگونگی حفظ تمرکز افراد در زندگی شخصی و حرفه ای مورد تحسین قرار گرفته است.
ایال همچنین در دانشکده تحصیلات تکمیلی بازرگانی استنفورد تدریس می کند و تخصص خود را در مورد شکلگیری عادت و طراحی محصول به اشتراک میگذارد.