برنز کتاب‌های متعددی را در زمینه روانشناسی نوشته است و در همه آنها با ارائه راهبردهایی عملی و موثر خوانندگان خود را تشویق می‌کند تا برای داشتن زندگی سالم و شادتر تلاش کنند. او در کتاب‌های خود سعی می‌کند موانعی که بر سر راه موفقیت و خوشحالی قرار دارند را برای مخاطبین شرح دهد و راه‌حل‌هایی را برای عبور از آنها ارائه دهد. برخی از بهترین کتاب های دیوید برنز در ایران هم ترجمه شده و توانسته‌اند توجه طیف گسترده‌ای از علاقه‌مندان را به خود جذب کنند.

برخی از بهترین کتاب های دوید برنز

کتاب ازحال بد به خوب

این کتاب که در سال ۱۹۸۹ توسط برنز منتشر شده است به عنوان یکی از بهترین کتاب های دیوید برنز شناخته می‌شود. تمرکز اصلی این اثر بر روی اصول درمان شناختی-رفتاری (CBT) قرار دارد و می‌تواند ابزاری جامع و قدرتمند برای همه افرادی باشد که با افسردگی در زندگی خود دست و پنجه نرم می‌کنند.

برنز در این کتاب راهبردهایی را برای تقویت مهارت‌های ارتباطی در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد و نشان می‌دهد که برقراری ارتباط موثر با دیگران برای عبور از ناکامی و رسیدن به خوشحالی اهمیت زیادی دارد. افرادی که احساس می‌کنند در چرخه‌ای از افکار و احساسات منفی گیر افتاده‌اند و سعی دارند از اندوه و اضطراب خود عبور کنند می‌توانند با خواندن این کتاب به مهارت‌های لازم برای رسیدن به آرامش برسند.

کتاب وقتی اضطراب حمله می‌کند

این کتاب که در سال ۲۰۰۷ منتشر شده می‌تواند برای افرادی که می‌خواهند بدون مصرف دارو بر اضطراب خود غلبه کنند اثری مفید باشد. برنز در این کتاب اصول و راهبردهایی را شرح می‌دهد که به کمک آنها می‌توان بر احساساتی مثل خشم، کینه، اضطراب، افسردگی و فشارهای روانی مختلف غلبه کرد یا حداقل آنها را تحت کنترل خود درآورد.

او خوانندگان را راهنمایی می‌کند تا به طور کامل از شر اضطراب خود رها شوند. در واقع او تمریناتی را ارائه می‌دهد که به کمک آنها نه تنها می‌توان حمله‌های اضطرابی موقت را کنترل کرد بلکه می‌توان به ریشه این مشکل هم دست پیدا کرد و آن را از بین برد. این کتاب هم با استفاده از اصول CBT نوشته شده است و با پرداختن به ریشه های ذهنی و درونی اضطراب، استفاده از دارو برای رفع این مشکل را نادیده می‌گیرد و درمان اساسی آن را مورد بررسی قرار می‌دهد‌.

کتاب عزت نفس در ۱۰ گام

این کتاب که در سال ۱۹۹۳ توسط برنز منتشر شده به مخاطبان کمک می‌کند تا در بازه زمانی کوتاهی عزت نفس خود را بهبود ببخشند. برنز با استفاده از سوابق تحقیقاتی خود توانسته اثری را خلق کند که در عین سادگی بسیار قابل لمس است و می‌تواند به همه افرادی که از کمبود عزت نفس رنج می‌برند کمک کند.

این کتاب حول محور برنامه‌ای ده روزه تنظیم شده است که هر کدام از روزهای آن بر جنبه خاصی از فرایند تقویت عزت نفس تمرکز دارند. این برنامه به شکل تدریجی خوانندگان را به خودشناسی می‌رساند و آنها را یاری می‌دهد تا افکار مضر خود را بیشتر بشناسند و برای تقابل با آنها تلاش کنند. این راهبرد عملی باعث می‌شود که مخاطبان اهمیت پذیرش خود را درک کنند و با چالش‌هایی که مانع رسیدن آنها به خوشحالی می‌شوند روبرو شوند. کتاب عزت نفس در ۱۰ گام جزو بهترین کتاب های دیوید برنز محسوب می شود.

کتاب حال عالی

این کتاب که از جدیدترین آثار برنز به شمار می‌رود و در سال ۲۰۲۰ منتشر شده است شیوه‌ای کاملا جدید را برای درمان افسردگی و غلبه بر اضطراب ارائه می‌دهد. برنز در این کتاب از حدود چهار هزار ساعت تجربه خود در مشاوره دادن به بیماران مختلف استفاده می‌کند تا به خوانندگان خود کمک کند افکار منفی را کنار بگذارند و به شادی در زندگی خود برسند.

این اثر نوعی دنباله برای کتاب «حال خوب» به شمار می‌رود که در سال ۱۹۸۱ منتشر شده و حدود ۵ میلیون نسخه از آن به فروش رفته است. برنز در این اثر از مدلی به نام مدل TEAM رونمایی می‌کند که با تمرکز بر چهار عنصر اصلی یعنی آزمایش، همدلی، تنظیم لیست و روش‌ها یک راهبرد نوآورانه برای درمان افسردگی به شمار می‌رود. این مدل به مشاوران کمک می‌کند تا ریشه مشکلات بیماران خود را در وهله اول درک کنند و سپس در راه درمان آنها قدم بردارند.

حال عالی

۴۲۰,۰۰۰ تومان

کتاب از رابطه بد به رابطه خوب

این اثر از دیوید برنز به اصول برقراری روابط موثر و خوب می‌پردازد. این کتاب که در سال ۲۰۰۸ منتشر شده است برای افرادی مناسب است که در برقراری روابط با دیگران مشکل دارند. افرادی که می‌خواهند روابط خود با دوستان، اعضای خانواده، همکاران و حتی همسر خود را بهبود ببخشند و به سطح بالاتری از رضایت در زندگی خود برسند می‌توانند از این کتاب مفید بهره‌مند شوند.

از آنجایی که رابطه انسان با دیگران می‌تواند تاثیر زیادی در کیفیت زندگی او داشته باشد تلاش برای بهبود این روابط اهمیت بسزایی دارد. برنز در این کتاب نشان می‌دهد که چگونه می‌توان روابط آشفته را ترمیم کرد و برای ساختن دوباره پل‌های تخریب شده میان خود و دیگران تلاش کرد. او معتقد است که با همدلی و تفکر مثبت به راحتی می‌توان روابط بد را بازسازی کرد و آنها را به روابط خوب و سازنده تبدیل کرد.

جوایز و دستاورد ها

برنز به عنوان نویسنده‌ای مطرح در حوزه روانشناسی توانسته در طول فعالیت خود جوایز متعددی را دریافت کند و به دستاوردهای مختلفی برسد و در این مقاله بهترین کتاب های دیوید برنز را با هم بررسی کردیم.

او در سال ۱۹۷۵ جایزه A. E. Bennett را برای تحقیقات روانشناختی خود دریافت کرد و در سال ۱۹۹۱ هم به دلیل اقدامات خود برای غلبه بر دشواری های احساسی توسط کنگره ایالت جورجیا مورد تقدیر واقع شد. در سال‌های ۱۹۹۸, ۲۰۰۰ و ۲۰۰۲ واحد روانشانسی و علوم رفتاری دانشگاه استنفورد، دیوید برنز را به دلیل تدریس ممتاز خود مورد تحسین قرار داد.

او به دلیل نوآوری بالای خود در تألیف کتاب‌های روانشناختی شناخته می‌شود و با به‌کارگیری اصول CBT در آثار خود توانسته به طیف گسترده‌ای از افراد کمک کند تا بر مشکلات خود مثل اضطراب و افسردگی غلبه کنند.

برنز در حال حاضر هم تحقیقات مختلفی را در زمینه روانشناسی انجام می‌دهد و سه‌شنبه‌ها هم کلاسی معروف را در دانشگاه استنفورد برگزار می‌کند که حضور در این کلاس برای دانشجویان این دانشگاه و همچنین مشاوران و روانشناسان مختلفی که از سراسر آمریکا و کانادا قصد شنیدن صحبت‌های او را دارند آزاد است.

AAA

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *