به این منظور در این مطلب کتاب‌های برگزیده در حوزه‌ی روانشناسی را به شما معرفی می‌نماییم تا با مطالعه‌ی مختصری در خصوص این کتاب‌ها بتوانید بهترین کتاب برای هدیه دادن را انتخاب نمایید.

اصولاً کتاب خریدن برای دیگران کار جذابی است و باید بدانید اثری که مطالعه‌ی یک کتاب خوب بر انسان می‌گذارد با تاثیر یک دوست برابری می‌کند. هدیه دادن کتاب‌های روانشناسی باعث می‌شود شخصی که به او کتاب را هدیه داده اید با مطالعه‌ی آن به شناخت بیشتری از خود برسد. بنابراین با مطالعه‌ی ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

10 کتاب از بهترین کتاب های روانشناسی برای هدیه دادن

توجه نمایید که در انتخاب بهترین کتاب های روانشناسی برای هدیه دادن انتخاب کتاب‌های پرفروش، کتاب‌هایی که برنده‌ی جایزه شده‌اند و کمک گرفتن از فروشنده‌ی کتاب را فراموش نکنید.

کتاب همه چیز به فنا رفته ! اثر مارک منسن

این کتاب در خصوص چیزهای در حال نابودی صحبت می‌کند. منسن در این کتاب به نگرانی‌ها و اضطراب‌هایی می‌پردازد که نمی‌توانیم از آنها فرار کنیم و در تمام لایه‌های زندگی ما جاری شده است.

معرفی بهترین کتاب های درمان اضطراب و کنترل استرس

در این کتاب با کمک حس شوخ طبعی نویسنده سوالات درستی مطرح شده که نتیجه گیری آنها بر عهده مخاطب گذاشته شده است. مطالبی مانند آیا می‌توان بدون امید زندگی کرد؟ چگونه با کمک امید انسان بهتری باشیم و آشنایی با امیدهای مخرب و مفید مواردی است که در این کتاب در مورد آنها صحبت شده است. منسن در این کتاب با کمک گرفتن از ایده‌های فیلسوفان بزرگی مانند افلاطون و تام ویتس دین، سیاست و دنیای مجازی و در نهایت زندگی را به شکل دقیق زیر ذره بین می‌برد.

کتاب هنر خوب زندگی کردن اثر رولف دوبلی

در ادامه‌ی معرفی بهترین کتاب های روانشناسی برای هدیه دادن باید به معرفی کتاب هنر خوب زندگی کردن نوشته‌ی رولف دوبلی بپردازیم. این کتاب شامل جملات و داستان‌های جذاب می‌باشد. مخاطب در این کتاب با سخنان و حرف‌های شخصیت‌هایی مانند دنیل کانمن، ریچارد تیلر، دیوید بروکس و پاول دولان به دفعات روبرو می‌شود. شما از هر قسمت این کتاب که شروع به خواندن نمایید می‌توانید مفهوم کلی کتاب را درک نمایید.

نویسنده در این اثر جذاب به همراه نمودن علم و هنر در جهت دستیابی به عقلانیت می‌پردازد و 52 ابزار مهم ذهنی را معرفی می‌نماید تا شما بتوانید با کمک آنها کیفیت زندگی خود را بالا ببرید. 

اینکه معنی زندگی خوب چیست؟ یا پول و سرنوشت چه تاثیراتی در زندگی ما دارند؛ در این کتاب مورد بررسی قرار می‌گیرد. این کتاب به عنوان یک جعبه‌ی ابزار ذهنی به شما کمک می‌کند تا از شر مشکلات ذهنی خود خلاص شوید و به سمت اهدافتان حرکت نمایید. هنر خوب زندگی کردن از پرفروش‌ترین کتابهای غیر داستانی در ایران محسوب می‌شود.

کتاب طرز فکر اثر کارول اس دوک

کارول دوک در کتاب فوق به طرح مفهوم «طرز فکر» به شکلی جدید و تاثیرگذار پرداخته است. او می‌گوید طرز نگرش ما به قابلیت‌ها و استعدادهایمان از موارد تاثیرگذار در موفقیت می‌باشد. برای اینکه بدانیم طرز فکر ما می‌تواند چه تاثیراتی روی رفتار خودمان و عزیزانمان بگذارد، خواندن این کتاب می‌تواند مفید واقع شود. این اثر به عنوان یک اثر معروف می‌تواند جزو بهترین کتاب های روانشناسی برای هدیه دادن به شمار برود.

عناوینی مانند بررسی عمیق‌تر طرز فکرها، طرز فکر یک قهرمان، طرز فکر در روابط عاشقانه، طرز فکر و رهبری در فهرست این کتاب به چشم می‌خورد.

طرز فکر

۲۶۵,۰۰۰ تومان ۲۱۲,۰۰۰ تومان

کتاب بی حد و مرز اثر جیم کوییک

یادگیری سریع‌تر، بهتر و هوشمندانه‌تر و اعمال آن در همه چیز از جمله نکات مثبت مطالعه‌ی این کتاب می‌باشد که آن را در زمره‌ی بهترین کتاب های روانشناسی برای هدیه دادن قرار می‌دهد. اگر بتوانید بر طرز فکرتان تسلط پیدا کنید؛ یادگیری زبان‌های دیگر، یادگیری موسیقی یا هر هنر دیگری برای شما آسان خواهد شد؛ زیرا شما بی حد و مرز هستید. 

جیم کوییک در این اثر به ما می‌گوید در زندگی امروزی پنج فاکتور باعث عدم پیشرفت ما می‌شود؛ این پنج فاکتور شامل اطلاعات زیاد دیجیتالی، گیجی دیجیتالی، نسیان دیجیتالی و برداشت و نتیجه‌گیری دیجیتالی می‌باشد. بنابراین با مطالعه‌ی این کتاب می‌آموزیم که باید بر اثرات منفی جهان دیجیتالی امروزی پیروز شویم. شما با هدیه دان این کتاب می‌توانید زندگی شخص دریافت کننده‌ی کتاب را دگرگون نمایید.

بی حد و مرز

۲۶۹,۰۰۰ تومان ۲۱۵,۲۰۰ تومان

کتاب انسان در جستجوی معنا اثر ویکتور فرانکل

کتاب انسان در جستجوی معنا اثر ویکتور فرانکل در مورد خاطرات نویسنده به عنوان یک روانپزشک معروف می‌باشد که از زندگی و دوران اسارتش در اردوگاه‌های نازی و تجارب آن زمان و آزادی‌اش سخن می‌گوید. این اثر زیبا یکی از بهترین کتاب های روانشناسی برای هدیه دادن به شمار می‌رود. انسان در جستجوی معنا درباره‌ی «معنای واقعی زندگی» می‌باشد. فرانکل عقیده داشت که یافتن معنا و هدف در زندگی باعث خوشبختی و رفاه انسانها می‌شود.

این کتاب از قابل‌ توجه‌ترین کتاب‌هایی است که می‌توانید بخوانید؛ زیرا می‌تواند زندگی شما را عوض کند. ترجمه‌ی امیر لاهوتی از این کتاب را باید بهترین ترجمه‌ی فارسی آن برشمرد. 

کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد اثر هنریت کلاوسر

این کتاب درباره‌ی خواستن و به دست آوردن صحبت می‌کند. در این کتاب داستان‌هایی روایت می‌شود مربوط به اشخاصی که به قوانین ذکر شده در کتاب عمل نموده و نتایج خوبی دریافت کرده‌اند.

اینکه هرچه را می‌خواهید بنویسید تا برای شما اتفاق بیفتد آموزه‌ا‌ی است که با مطالعه‌ی این کتاب به آن دست پیدا خواهید نمود. آنچه این کتاب را از سایر کتاب‌های روانشناسی متمایز کرده است؛ آزادی عمل داده شده از سوی نویسنده‌ی کتاب به مخاطب است. نویسنده تلاشی برای القای یک هدف قطعی به مخاطب را ندارد، بلکه مانند یک چراغ راهنمای شماست. بنابراین افرادی که علاقه دارند در مسیر تحقق آرزوهایشان قدم بردارند؛ باید حتما این کتاب را بخوانند.

کتاب 48 قانون قدرت اثر رابرت گرین

کتاب 48 قانون قدرت به قلم رابرت گرین درباره‌ی قوانین رسیدن به قدرت در زندگی، شغل و موارد دیگر صحبت می‌کند. این کتاب یک اثر معروف در زمینه‌ی خودیاری محسوب می‌شود. کسانی که تشنه‌ی قدرت هستند و می‌خواهند در تمام زمینه‌های زندگی قدرتمند باشند؛ حتما این کتاب را مطالعه کنند، زیرا یکی از بهترین کتاب‌ها در زمینه‌ی موفقیت و خودسازی می‌باشد.

در هر فصل کتاب یک قانون ذکر شده است و مثال‌هایی از افراد موفق که از این قانون بهره برده اند نیز آورده شده است. تخیل مردم را به بازی بگیرید، مدیریت زمان را بیاموزید و  بیاموزید که کجا ترمز کنید، نمونه‌ای از عنوان فصل‌های کتاب فوق می‌باشد.

 این اثر در لیست فهرست کتاب‌هایی قرار دارد که می تواند زندگی شما را تغییر دهد. همچنین این کتاب از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز می‌باشد.

کتاب رازهای روانشناسی تاریک اثر ویلیام کوپر

کتاب رازهای روانشناسی تاریک نوشته‌ی ویلیام کوپر مهارت ذهن خوانی، کنترل و شستشوی مغزی و  تاثیر گذاشتن بر رفتار انسان‌های دیگر را آموزش می‌دهد. این کتاب از پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون محسوب می‌‌گردد و به همین دلیل می‌تواند از بهترین کتاب های روانشناسی برای هدیه دادن محسوب شود.

کتاب هنر ظریف بیخیالی اثر مارک منسن

عمر انسان محدود است، بنابراین لازم است بیخیال یک سری از مسائل شویم. این کتاب سعی دارد به سوالاتی مانند در زندگی چه چیزهایی مهم هستند و چه چیزهایی را باید به بیخیالی بسپاریم، پاسخ دهد و اینکه چرا با پیچیده‌تر شدن هر روز جهان مفاهیمی مانند شادکامی دشوارتر به نظر می‌آید. بیرون آوردن مفهوم شادکامی از درون برخی واقعیات تلخ زندگی از جمله مواردی است که در این کتاب در مورد آن صحبت می‌شود. این کتاب به عنوان رتبه اول پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز دست یافته است.

با مطالعه‌ی این کتاب یاد می‌گیرید برای آنکه بتوانید روی هدف مشخصی در زندگی متمرکز شوید؛ باید بیخیال خیلی از چیزها بشوید. هنر ظریف بیخیالی به شما می‌گوید به اهداف اصلی خود در زندگی ارزش بیشتری بدهید و حاشیه را کنار بگذارید؛ زیرا ما قدرت و انرژی کافی برای اهمیت دادن به همه مسائل را نداریم.

کتاب اطلس دل اثر برنه براون

این کتاب به عنوان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز 13 بخش دارد. در این کتاب به 87 مورد از احساسات منحصربفرد که بیان کننده‌ی یک انسان واقعی هستند، اشاره شده است. برنه براون در کتاب اطلس دل در خصوص تجربیات خودش که او را به طرف شناخت کامل‌تری از احساسات برده، صحبت می‌نماید. نویسنده در این اثر به مخاطب می‌گوید که چگونه به شناخت بیشتری از احساسات و عواطف خود برسد و اینکه مفهوم واقعی انسانیت در احساسات ما می‌باشد.

اطلس دل

۲۳۹,۰۰۰ تومان ۱۹۱,۲۰۰ تومان

سخن پایانی

در پایان این مطلب امیدواریم معرفی ده کتاب از بهترین کتاب های روانشناسی برای هدیه دادن به شما کمک کند تا بتوانید هدیه‌ای خاص را به عزیزانتان بدهید. باید بگوییم برخی از کتاب‌ها به آسانی در قلب خواننده جا باز نموده و تجربه‌ای زیبا را برای او به وجود می‌آورد. 

برای انتخاب بهترین کتاب برای هدیه دادن باید سن، شخصیت و علایق طرف مقابل را در نظر بگیریم تا بتوانیم بهترین انتخاب را داشته باشیم. هدیه دادن کتاب کار ارزشمندی می‌باشد؛ زیرا اگر کتاب درستی را انتخاب نمایید، حتی ممکن است زندگی فرد گیرنده‌ی کتاب با خواندن آن برای همیشه تغییر کند. بهترین کتاب‌های روانشناسی از طریق وب سایت بتدریج قابل خریداری می‌باشند.

AAA

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *