کتاب ببخش و بگیر

چرا و چگونه بخشنده ها به اوج موفقیت می رسند؟

Give and Take

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۳۲۸,۰۰۰ تومان

ناموجود

انتشار میلادی 2013
انتشار شمسی 1401
شابک 9786008237594
نوع جلد شومیز
قطع رقعی
تعداد صفحه 370
سری چاپ 5

Array

0/5 (0 دیدگاه)

موفقیت با بخشش

کتاب «ببخش و بگیر» نوشته‌ی آدام گرانت، دیدگاه‌های سنتی موفقیت را به چالش می‌کشد و نشان می‌دهد که موفقیت در محل کار به نحوه‌ی تعامل فرد با دیگران بستگی دارد، نه فقط به کار سخت یا شانس. گرانت افراد را به عنوان بخشنده، گیرنده و همسان دسته‌بندی می‌کند و معتقد است که این سبک‌ها بر موفقیت تأثیر می‌گذارند.

موفقیت مشترک

موفقیت شما بستگی به موفقیت دیگران دارد!

گرانت کتاب «ببخش و بگیر» را با به چالش کشیدن دیدگاه سنتی مبنی بر اینکه نفع شخصی کلید موفقیت حرفه‌ای است، شروع می‌کند. او دیدگاه جدیدی را معرفی می‌کند که تمرکز آن بر روی چگونگی شکل‌گیری تعامل با دیگران برای رسیدن به موفقیت است. نویسنده به طور دقیق، قدرت متقابل و چگونگی انجام آن در روابط حرفه‌ای را بررسی می‌کند و نتیجه می‌گیرد که موفقیت اغلب از تلاش‌های مشترک به جای فعالیت‌های انفرادی حاصل می‌شود. او چگونگی ایجاد شبکه‌های بزرگتر و حمایتی بیشتر توسط اهداکنندگان را شرح می‌دهد که به نوبه‌ی خود نفوذ و موفقیت آنها را تقویت می‌کند. گرانت با تأکید بر این که کمک به موفقیت دیگران می‌تواند به موفقیت شخصی منجر شود، تعریف جدیدی از موفقیت ارائه می‌دهد.

با هر دست بدهی با همان دست می‌گیری!

کتاب «ببخش و بگیر»، افراد را به سه سبک دسته‌بندی می کند؛ بخشنده، گیرنده و همسان. 

بخشنده‌ها به دیگران کمک می‌کنند بدون انتظار چیزی از آنها، در حالی که گیرندگان سعی می‌کنند بیشتر از آنچه دریافت کرده‌اند، به دست آورند. هدف نهایی، ایجاد تعادل میان دادن و گرفتن است. هر سه گروه می‌توانند به موفقیت برسند اما موفقیت بخشندگان به دلیل ویژگی متمایزی که دارند همیشه پایدار می‌ماند. برخلاف این باور که بخشندگان دنیای کسب‌وکار، در محدودیت هستند، گرانت شواهد قانع‌کننده‌ای را فاش می‌کند که نشان می‌دهد اهداکنندگان می‌توانند برتر باشند. او ایده‌هایی را برای پرورش فرهنگ بخشش در سازمان‌ها ارائه می‌دهد که می‌تواند به موفقیت بیشتر افراد و کل سازمان منجر شود.

فراتر از منافع شخصی

چرا برخی افراد به اوج موفقیت می‌رسند درحالی که بقیه افراد در قعر به سر می‌برند؟

نویسنده در ببخش و بگیر در مورد مشکلات بالقوه‌‌ بخشندگان مانند فرسودگی شغلی صحبت به میان می‌آورد و سپس راهبردهایی پیشنهاد می‌دهد که فرد را در جهت غلبه بر این دسته از چالش‌ها قدرتمند می‌سازد. 

 گرانت با استفاده از مثال‌های واقعی، مطالعات موردی و تحقیقات، مفاهیم را قابل فهم و کاربردی می‌کند. در نهایت، کتاب نشان می‌دهد که این اصول نه تنها در محل کار بلکه در زندگی شخصی نیز کاربرد دارد و می‌تواند پیامدهای اجتماعی وسیع‌تری داشته باشد.

کتاب «ببخش و بگیر» برای شماست اگر:

  • علاقه‌مند به درک تأثیر پویایی بین‌فردی بر موفقیت حرفه‌ای هستید.
  • به دنبال بهبود روابط و شبکه‌های حرفه‌ای خود هستید.
  • می‌خواهید یاد بگیرید که چگونه بین منافع شخصی و کمک به موفقیت دیگران تعادل برقرار کنید.
  • رهبر و یا مدیری هستید که هدف او ایجاد محیط کاری مشارکتی‌تر و سازنده‌تر است.
  • جذب این ایده که موفقیت را می‌توان با تمرکز بر دیگران به جای خود به دست آورد، شده‌اید.
  • از بینش‌های مبتنی بر شواهد و مثال‌های دنیای واقعی در کشف مفاهیم جدید قدردانی می‌کنید.
  • در زمینه‌ای فعالیت دارید که شبکه و همکاری کلید پیشرفت تلقی می‌شوند..
  • به دنبال راهبردهایی هستید تا از دام‌های بیش از حد بخشش اجتناب کنید.
  • می‌خواهید این اصول را در زندگی شخصی‌تان به کار بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

نظرت در مورد «ببخش و بگیر» چیه؟

درباره نویسنده

آدام گرانت

آدام گرانت نویسنده و استاد آمریکایی است که به خاطر کارش در روانشناسی سازمانی شهرت دارد. گرانت به عنوان استاد دانشکده وارتون دانشگاه پنسیلوانیا، در مورد اینکه چگونه مردم می توانند انگیزه و معنا پیدا کنند و زندگی سخاوتمندانه و خلاقانه تری داشته باشند، تخصص داشته است. آدام گرانت نویسنده چندین کتاب پرفروش از جمله «دوباره فکر کن»، «ببخش و بگیر»، «اصل»، «گزینه B» و «قدرت حرکت می‌کند» است. از همگی این موارد میلیون‌ها نسخه فروخته شده و به...