کتاب طرز فکر

تغییر طرز فکر برای تحقق توانمندی ها

Mindset

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۲۶۵,۰۰۰ تومان ۲۱۲,۰۰۰ تومان

موجود

انتشار میلادی 2006
انتشار شمسی 1402
شابک 9786009597352
نوع جلد شومیز
قطع رقعی
تعداد صفحه 327
سری چاپ 1

Array

0/5 (0 دیدگاه)

موفقیت با تغییر ذهنیت

کتاب طرز فکر اثر اس. دوک به بررسی تأثیر بیشتر دستاوردهای انسان می‌پردازد. دوک دو ذهنیت اساسی را در این مورد شناسایی کرده است که عبارتند از:

  • ذهنیت ثابت: باور به تغییر‌ناپذیری توانایی‌های انسان.
  • ذهنیت رشد: اعتقاد به این‌که با تلاش و یادگیری می‌توان توانایی‌ها را رشد و توسعه دارد.

کتاب طرز فکر اثر کارول اس. دوک دربارۀ چگونگی تأثیر‌گذاری طرز فکر بر حوزه‌های مختلف زندگی است، قدرت دگرگون‌کنندۀ ذهنیت رشد بر توانایی‌های ما را با ذکر مثال‌هایی از زندگی حقیقی نشان می‌دهد.
نویسنده در این کتاب راهکارهایی عملی برای چگونگی پرورش ذهنیت رشد ارائه می‌دهد تا موفقیت‌های شخصی و حرفه‌ای شما را افزایش دهد.

رهایی از محدودیت‌های خود

در کتاب طرز فکر اثر کارول اس. دوک دو ذهنیت اصلی زیر به خوانندگان معرفی می‌شود:

  • ذهنیت ثابت: باور به این‌که توانایی‌ها، هوش و استعداد همگی ویژگی‌های ثابتی هستند و افراد نمی‌توانند آن‌ها را تغییر دهند.
  • ذهنیت رشد: برخلاف ذهنیت ثابت در ذهنیت رشد اعتقاد بر این است که افراد می‌توانند توانایی‌ها و استعدادهای خود را با تلاش، یادگیری و پشتکار گسترش داده و آن‌ها را تقویت کنند.

از شکست نهراسید

کتاب طرز فکر اثر کارول اس. دوک به بیان چگونگی تأثیر‌گذاری ذهنیت‌ها بر ما در جنبه‌های مختلف زندگی می‌پردازد. نویسنده معتقد است که شیوۀ تفکر افراد به طور قابل ملاحظه‌ای بر تحصیلات، روابط اجتماعی و شغل آن‌ها موثر است.

افرادی که از ذهنیت رشد برخورداراند چالش‌ها و مشکلات را زودتر می‌پذیرند، از انتقادات دیگران عبرت می‌گیرند و در رویارویی با شکست ناامید نمی‌شوند. این مساله می تواند باعث دستیابی به موفقیت و احساس رضایت بیشتر در افراد گردد.

کتاب طرز فکر

کتاب طرز فکر  برای توسعۀ ذهنیت رشد افراد راهکارهای زیر را پیشنهاد می‌دهد:

  • درک و شناخت محرک‌های ذهنیت ثابت.
  • تمرین دوست داشتن خود و استفاده از مشکلات و چالش‌ها به عنوان فرصتی برای رشد توانایی ها.
  • ارتباط بیشتر با افرادی که درصدد رشد توانایی‌ها و استعدادهای خود هستند.

کارول اس. دوک در کتاب طرز فکر مطالب مفیدی در مورد کاربردهای عملی ذهنیت رشد در زمینه‌های مختلف زندگی افراد مانند آموزش، ورزش و تجارت بیان می‌کند. برای مثال به افراد و سازمان‌های مشهوری اشاره می کند که با اتخاذ یک طرز فکر رشد‌گرایانه به موفقیت دست یافته‌اند.

در آغوش رشد و موفقیت قرار بگیرید.

کتاب طرز فکر با تاکید بر توانایی دگرگون‌کنندۀ ذهنیت رشد به پایان می‌رسد. این کتاب خوانندگان را تشویق می‌کند که از راهکارهای ارائه شده در آن  برای شکوفایی قابلیت‌ها و توانمندی‌های خود استفاده کنند. در این صورت می توانند به زندگی بهتری دست یابند.

این خلاصه برگرفته از مفاهیم و ایده‌های کلیدی کتاب طرز فکر است تا دریابیم چگونه تغییر ذهنیت و طرز فکر افراد می‌تواند بر موفقیت‌های شخصی و حرف‌های آنان تاثیر بگذارد.

روش طرز فکر رشد: راهبردهای مبتنی بر شواهد.

آیا تاکنون به دلیل ترس از شکست و ناکامی از شرایط دشوار و چالش‌برانگیز فرار کرده‌اید؟ 

آیا احساس می‌کنید به دلیل توانایی‌های کمی که دارید محدود شده‌اید؟

در دنیایی که باید منعطف و سازگار باشیم و مدام مسیر رشد توانایی‌های خود را هموار کنیم محصور شدن در قید و بند ذهنیت های ثابت شما را محدود خواهد کرد. این مساله به عنوان مانعی است که اجازه نمی‌دهد در روابط شخصی، کار و… پیشرفت کنیم. 

چگونگی درک و شناخت شما از استعدادها و قابلیت‌هایتان، نقش مهمی در نحوۀ مقابلۀ شما با مشکلات و بحران‌های زندگی ایفا می‌کند. کتاب طرز فکر با پرداختن به این موضوع راهی برای رسیدن به زندگی رضایت‌بخش‌تر، سازگارتر و موفق‌تر ارائه می دهد.

سفر شما با طرز فکر به سوی موفقیت نامحدود آغاز می‌شود.

کتاب‌های بسیاری به خوانندگان نوید دستیابی رمز و راز موفقیت می‌دهد ولی کارول اس. دوک در کتاب طرز فکر دیدگاه و بینش خود را با تحقیقات گسترده و قوی روانشناختی پایه‌گذاری کرده است. همین امر سبب برتری و تمایز این کتاب شده است. 

کتاب طرز فکر برخلاف کتاب‌های انگیزشی عمومی با ژرف‌نگری به بررسی دیدگاه‌های روانشناختی‌ای می‌پردازد که پایه و اساس رفتار و کردار شما را تشکیل می‌دهند. کتاب مذکور دربارۀ تغییر روش ها سطحی نگر نیست؛ بلکه در مورد دگرگونی و تحول نظام اصلی باور شماست و اعمالتان را هدایت می‌کند.

با درس‌هایی طرز فکر از شکست نهراسید.

کتاب طرز فکر  سفری در قلمرو ذهنیت‌های ثابت و رشد است که مسیر کشف و رشد توانایی و استعدادهای شما را تعیین می‌کند. کارول اس. دوک با بینش عمیق خود شما را راهنمایی می‌کند که چطور از مرز ذهنیت‌های ثابت عبور کنید و با آغوش باز به استقبال مراحل چالش‌برانگیز زندگی بروید. چگونه در مقابل شکست‌ها مقاومت کنید و به زندگی رضایت‌بخش و موفق برسید. 

این کتاب گنجینه‌ای از نمونه‌های واقعی و راهکارهای عملی است و آیینه‌ای برای نشان دادن نحوه ایجاد تغییرات اساسی در باور افراد نسبت به توانایی‌هایشان است. 

این سفر روشنگرانه را با مطالعه این کتاب آغاز کنید تا ذهنیت خود را به سمت رشد تغییر دهید و افق جدیدی از موفقیت‌ها را کشف کنید.

قیمت کتاب طرز فکر

کتاب طرز فکر برای شماست اگر …

  • در پی یافتن راهی برای موفقیت در مشکلات شخصی، کاری و دستیابی به توانمندی‌های خود هستید.
  • فکر می‌کنید در ذهنیت فعلی خود محدود و محصور شده‌اید و به دنبال راهی برای ایجاد ذهنیت رشد هستید.
  • به عنوان مربی یا والدین می‌خواهید ذهنیت رشد را در فرزندان و فراگیران خود پرروش دهید.
  • مدیری هستید که می‌خواهد فرهنگ رشد و تاب‌آوری را در سازمان خود مطرح کند.
  • متوجه شده‌اید که از ناکامی و مشکلات دوری می‌کنید و اکنون به دنبال تغییر این اخلاق خود هستید.
  • علاقمند به آشنایی با پشتوانه‌های روانی هستید و می‌خواهید بدانید چگونه ذهنیت شما بر عملکردتان اثر می‌گذارد.
  • همیشه باید در حال یادگیری هستید؛ از این رو نیاز دارید که قدرت پشتکار و تلاش خود را مداوم بهبود ببخشید.
  • کنجکاوید دربارۀ چگونگی کاربرد ذهنیت رشد در حوزه‌های گوناگونی مانند آموزش، تجارت و … اطلاعات بیشتری کسب کنید.

موضوع:

شناسه محصول: 9786009597352 دسته:

نقد و بررسی‌ها

  1. مرضیه کیان

    همه چی تمام

  2. آتنا

    مرسی از نشر میلکان این کتاب طرز فکر رو با کتاب خرده عادت ها سفارش دادم و سر موقع به دستم رسید و کیفیت چاپش خیلی خوب بود

نظر شما چیه؟

درباره نویسنده

کارول اس دوک

کارول اس دوک، روانشناس آمریکایی متولد 17 اکتبر 1946 است و استاد روانشناسی لوئیس و ویرجینیا ایتون در دانشگاه استنفورد است. دوک به خاطر کارش بر روی ویژگی های روانشناختی، انگیزه و موفقیت، ادغام اصول از شاخه‌های مختلف روانشناسی از جمله روانشناسی اجتماعی، شخصیتی و رشد، تحسین شده است. او قبل از پیوستن به دانشگاه استنفورد در سال 2004 در موسسات معتبری مانند دانشگاه ایلینویز، هاروارد و کلمبیا عضو هیئت علمی بوده است....