کتاب تاثیر
روانشناسی فنون قانع کردن دیگران
Influence
۲۳۹,۰۰۰ تومان
موجود
انتشار میلادی | 1984 |
---|---|
انتشار شمسی | 1402 |
شابک | 9786006958583 |
نوع جلد | شومیز |
قطع | رقعی |
تعداد صفحه | 396 |
سری چاپ | 9 |
Array
روانشناسی فنون قانع کردن دیگران
Influence
۲۳۹,۰۰۰ تومان
موجود
انتشار میلادی | 1984 |
---|---|
انتشار شمسی | 1402 |
شابک | 9786006958583 |
نوع جلد | شومیز |
قطع | رقعی |
تعداد صفحه | 396 |
سری چاپ | 9 |
Array
کتاب تاثیر نوشته دکتر رابرت بی سیالدینی به اصول روانشناختی پشت هنر متقاعدسازی میپردازد. این کتاب شش اصل کلیدی (مقابله، تعهد و سازگاری، اثبات اجتماعی، اقتدار، علاقه و کمیابی) را مطرح میکند.
در این کتاب توضیح داده شده که چرا مردم بله میگویند و چگونه میتوان از آن در جنبههای مختلف زندگی استفاده کرد. سیالدینی ترکیبی از تحقیقات دانشگاهی با مثالهای عملی را به راهنمای جامعی برای درک رفتار انسان و تأثیر و نفوذ او تبدیل کرده است.
کتاب حاضر اولین بار در سال ۱۹۸۴ منتشر شد و از آن زمان به متنی مرجع در حوزه متقاعدسازی و تأثیر تبدیل شده است. بهتر است بدانید این کتاب راهنمایی ضروری برای درک مکانیسمهای تصمیمگیری و نفوذ اجتماعی شناخته میشود.
در ادامه خلاصهای از شش اصل مطرح شده در کتاب را توضیح میدهیم:
اگر شما کاری برای کسی انجام داده باشید، احتمال اینکه او نیز کاری برای شما انجام دهد، بیشتر است. این اصل را در بازاریابی معمولا زمانی که نمونههای رایگان عرضه میشود، استفاده میکنند تا مصرف کنندگان احساس کنند موظف به خرید هستند.
وقتی که مردم انتخابی میکنند یا موضعی میگیرند، احتمالاً نسبت به آن متعهد هستند. مثلا اگر شخصی با درخواست کوچکی موافقت کند، به احتمال زیاد بعداً با یک درخواست بزرگتر هم موافقت میکند.
انسان معمولا به دیگران نگاه میکند تا متوجه شود که در موقعیتهای مختلف چه رفتاری درست یا قابل قبول است. به همین دلیل نظرات مشتریان در تصمیم به خرید دیگران بسیار موثر است.
مردم از شخصیتهای معتبر پیروی میکنند. نویسنده توضیح میدهد که چگونه نمادهای اقتدار مانند عناوین، لباسها و… میتوانند بر عقاید و رفتار اجتماع تأثیر بگذارند.
ما اغلب تحت تأثیر افرادی هستیم که دوستشان داریم. عوامل مختلفی در دوست داشتن نقش دارند مثل جذابیت فیزیکی، شباهت و تایید و تمجید.
کالاها یا فرصتهای کمیاب ارزش بیشتری دارند. بازاریان معمولا از این اصل همراه با پیشنهاداتی که محدودیت زمانی دارند، برای ترغیب مصرف کنندگان به خرید استفاده میکنند.
در سراسر کتاب، نویسنده تحقیقات آکادمیک را با مثالهایی از دنیای واقعی ترکیب میکند تا نشان دهد که این اصول چطور کار میکنند. او همچنین توصیههایی درباره نحوه دفاع از خود در برابر این تاکتیکها ارائه میدهد.
او با توجه به حوزههای بازاریابی، روانشناسی و مطالعات، ارتباطات اصولی را معرفی میکند که در زندگی روزمره هم قابل استفاده هستند (چه در مذاکرات مرتبط با کسبوکار، چه در تعاملات اجتماعی یا حتی روابط شخصی).
تا کنون به این فکر کردهاید که چرا چیزهایی را میخرید که قصد خریدشان را نداشتید، یا خودتان را متقاعد میکنید که با کسی موافقت کنید، حتی زمانی که چندان هم با او موافق نبودهاید؟
آیا با نیروهای نامرئی که تصمیمات و رفتار شما را هدایت میکنند، مبارزه می کنید؟
شما تنها نیستید؛ کتاب تاثیر در رمزگشایی این اسرار به شما کمک میکند.
با وجود کتابهای متعددی که در زمینه روانشناسی، بازاریابی و رفتار انسانی وجود دارد، چیزی که کتاب تاثیر را متمایز میکند، استفاده منحصربهفرد آن در تحقیقات علمی دقیق و کاربردی در دنیای واقعی است.
موضوع: توسعه فردی
نقد و بررسیها