کتاب اوضاع خیلی خراب است

کتابی درباره ی امید

Everything Is F*cked: A Book About Hope

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۲۳۹,۰۰۰ تومان ۱۹۱,۲۰۰ تومان

انتشار میلادی 2019
انتشار شمسی 1402
شابک 9786226573245
نوع جلد شومیز
قطع رقعی
تعداد صفحه 230
سری چاپ 33

Array

0/5 (0 دیدگاه)

معضل عصر جدید

«اوضاع خیلی خراب است!» نوشته‌ی مارک منسن، نویسنده‌ی پرفروش «هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها» است. در این کتاب، منسن پارادوکس‌های زندگی معاصر را بررسی می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه زندگی امروز به نارضایتی منجر می‌شود. او با شوخ‌طبعی خاص خود، تلاش کرده تا دیدگاه منحصر‌به‌فردی درباره‌ی امید، شادی و انعطاف‌پذیری ارائه دهد.

نگاهی به تضادهای زندگی

در دنیای کنونی با اینکه افراد، سالم‌تر، پولدارتر و آزادتر از هر زمان دیگری در تاریخ هستند اما جهان در تأسف‌بارترین حالت خود به نظر می‌رشد. حالا این معضل چگونه درمان می‌شود؟ منسون کتاب «اوضاع خیلی خراب است!» را با توصیف تضادهای عصر جدید شروع می‌کند؛ یعنی دسترسی بی‌سابقه به فناوری و راحتی در مقابل افزایش نرخ افسردگی و اضطراب. منسن بر این باور است که چیز مهمی در زندگی‌ ما گم شده است. این تلاش مداوم برای دستیابی به شادی، در واقع منجر به کاهش شادی واقعی در زندگی ما می‌شود.

ارزش‌هایی که ما را به یکدیگر پیوند می‌دهند

موضوع اصلی کتاب «اوضاع خیلی خراب است!»، اهمیت ارزش‌ها در شکل‌دهی به احساس امید است. منسون خوانندگان را تشویق می‌کند تا ارزش‌های خود را بازبینی کنند، زیرا معتقد است که اولویت‌های نادرست می‌توانند منجر به احساس پوچی شوند. منسون در این کتاب، زیربناهای فلسفی امید را به زیر ذره‌بین می‌برد و در این خصوص، از بینش‌های متفکرانی مانند نیچه و کانت الهام می‌گیرد. او در نهایت تفسیر جدیدی از این نظریه‌ها ارائه می‌دهد تا آن‌ها را ساده و قابل فهم کند.

پذیرش رنج‌های زندگی

اگر قرار است به خاطر زنده بودن رنج بکشیم، شاید بهتر باشد یاد بگیریم چگونه به درستی رنج بکشیم! منسون مفهوم امید را با دقت می‌شکافد و به ضرورت آن و همچنین مشکلات ذاتی آن اشاره می‌کند. بر اساس اعتقاد منسن، امید می‌تواند هم ما را به جلو پیش ببرد و هم به انتظارات غیرواقع‌بینانه وابسته نگه دارد. او بر این باور است که به جای تلاش بی‌پایان برای یافتن شادی، بهتر است با رنج‌ها و چالش‌ها روبه‌رو شویم. منسون تأکید می‌کند که مواجهه با این چالش‌ها برای رشد شخصی بسیار مهم است. در سرتاسر کتاب اوضاع خیلی خراب است! کتابی درباره‌ی امید، منسون مخاطبان را  تشویق به اقدام می‌کند، حتی در زمان‌های مواجهه با ناامیدی. منسون از خوانندگان می‌خواهد تا به جای عقب‌نشینی، با مشکلات خود درگیر شوند.

شمشیر دولبه‌ی امید

بخش قابل توجهی از کتاب اوضاع خیلی خراب است! کتابی درباره‌ی امید، به بحث در مورد تعادل میان خودکنترلی و آزادی اختصاص دارد؛ منسون انضباط شخصی را به عنوان وسیله‌ای برای دستیابی به آزادی و امید تعبیر می‌کند. همچنین او نقش روابط و اجتماع را در پرورش دیدگاه امیدوارکننده بسیار مهم تلقی می‌کند و معتقد است که پیوندهای اجتماعی قوی، برای سلامت روان و آسایش ضروری هستند. در نهایت نویسنده از ظهور هوش مصنوعی و پیامدهای آن برای آینده بشریت می‌گوید و این سوال را مطرح می‌کند که چگونه ممکن است هوش مصنوعی بر حس امید و هدف ما تأثیر بگذارد.

کتاب «اوضاع خیلی خراب است!» برای شماست اگر:

  • به بینش‌های فلسفی و روانشناختی در مورد چالش‌های زندگی مدرن علاقه‌مند هستید.
  • به دنبال درک عمیق‌تری از چگونگی تأثیر ارزش‌ها و امید بر زندگی هستید.
  • از طرفداران سبک نوشتن مستقیم و اغلب طنزآمیز مارک منسون هستید.
  • از ترکیب حکایات شخصی، گفتمان فلسفی و توصیه‌های عملی استقبال می‌کنید.
  • به دنبال دیدگاهی نو برای پیدا کردن معنا در دنیایی هستید که غالباً احساس آشفتگی به وجود می‌آورد.
  • می‌خواهید نقش درگیری مستقیم با مشکلات در رشد شخصی را بهتر درک کنید.
  • در مورد تعادل بین نظم و انضباط شخصی و آزادی کنجکاو هستید.
  • مجذوب تاثیر فناوری و هوش مصنوعی بر روانشناسی انسان هستید.
  • از نقش  مهم اجتماع و روابط در سلامت روان آگاه هستید.
  • به دنبال انگیزه‌ای برای اقدام در زندگی خود هستید.

نقد و بررسی‌ها

نظرت در مورد «اوضاع خیلی خراب است» چیه؟

درباره نویسنده

مارک منسن

بیوگرافی مارک منسن بیوگرافی مارک منسن بدین گونه است که در 9 مارس 1984 در آستین، تگزاس، ایالات متحده به دنیا آمد. او از دانشگاه بوستون در رشته مالی فارغ التحصیل شد و قبل از اینکه کاملاً خود را وقف نویسندگی کند چندین سال در مشاوره تجاری کار کرد. در سال 2011، منسن شروع به نوشتن در وبلاگ شخصی خود کرد، جایی که در مورد موضوعات مربوط به خودیاری، روانشناسی و توسعه شخصی بحث می کرد. سبک صادقانه و مستقیم او توجه بسیاری از خوانندگان را به خود جلب کرد و...