کتاب 24/6 – 24 ساعت در هفته دوری از تکنولوژی

هر از گاهی اینترنت را خاموش کن و از زندگی لذت ببر

24/6 The Power of Unplugging One Day a Week

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۷۵,۰۰۰ تومان

موجود

انتشار میلادی 2019
انتشار شمسی 1399
شابک 9786004613620
نوع جلد شومیز
قطع رقعی
تعداد صفحه 232
سری چاپ 5

Array

0/5 (0 دیدگاه)

راهی به سوی تعادل

کتاب 24/6 عنوان کتابی از تیفانی شلین است که تأثیر تحول‌آفرین دوری یک روزه از فناوری در هر هفته را مورد بررسی قرار می‌دهد. این عمل که ریشه‌ی باستانی دارد، برای عصر دیجیتال دوباره روی کار آمده است. شلین حکایات شخصی، تحقیقات علمی و توصیه‌های عملی را با هم ترکیب می‌کند تا اثبات کند چگونه قطع ارتباط با دستگاه‌های دیجیتال می‌تواند منجر به افزایش بهره‌وری، بهبود روابط و بهبود رفاه کلی شود. 

سم‌زدایی دیجیتال

اینترنت خود را خاموش کن و از زندگی‌ات لذت ببر!

شلین ایده‌ی زندگی 24/6 را معرفی می‌کند که در آن، هر هفته یک روز را به قطع دسترسی از تمام دستگاه‌های دیجیتال اختصاص می‌دهد. او شباهت‌هایی بین این عمل و سنت قدیمی ترسیم می کند و بر استفاده از این روش در دنیای مدرن امروزی پافشاری می‌کند. 

نویسنده تجربیات خود را از اجرای یک روز بدون فناوری در زندگی به اشتراک می‌گذارد. این موضوع، دیدگاهی صادقانه مرتبط با چالش‌ها و تأثیرات قطع ارتباط با تکنولوژی، به نگاه مخاطبان تقدیم می‌کند. در کتاب بارها استراتژی‌ها و نکات عملی، برای امتحان کردن سبک زندگی 24 ساعته ارائه شده که این شگردها، مفهوم را برای مخاطبان گسترده‌ی خود قابل فهم‌تر می‌کند. 

استراتژی 6/24 سبک زندگی‌ها را تغییر می‌دهد و مزایایی در پی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

ذهن خود را مجدد تنظیم کنید

یکی از موضوعات اصلی کتاب 24/6 نشان دادن تأثیری است که این روند روی روابط شخصی می‌گذارد. شلین ثابت می‌کند که چگونه بدون فناوری می‌توان ارتباطات عمیق تری با خانواده و دوستان ایجاد کرد. کتاب پیامدهای اجتماعی گسترده‌ استفاده ‌ی همیشگی از  تکنولوژی و مزایای بالقوه تغییر جمعی به سمت قطع تکنولوژی را مورد بررسی دقیقی قرار می‌دهد. او با بیانی ساده نشان می‌دهد که چگونه یک وقفه‌ی منظم نسبت به فناوری، می‌تواند به تعادل سالم‌تر میان کار و زندگی کمک کند و به افراد امکان تمرکز مجدد را بدهد. 

چالش وابستگی به تکنولوژی

شلین به این موضوع توجهی اساسی می‌کند که چگونه دوری منظم از فناوری می‌تواند منجر به افزایش خلاقیت و بهره وری شود. او شواهدی را عنوان می‌کند که نشان می‌دهد دور شدن از صفحه نمایش، به ذهن اجازه می‌دهد تا ایده‌های جدید را خلق کند. در واقع شلین مزایای سلامت روانی قطع ارتباط از فناوری را برمی‌شمرد؛ از جمله کاهش اضطراب، خواب بهتر و احساس آرامش بیشتر.

از طرفی نویسنده به مشکلات قطع تکنولوژی در یک جامعه‌ی فناوری‌محور، صادقانه اشاره می‌کند و نکاتی عملی برای غلبه بر این موانع عرضه می‌دارد.  بخش پایانی کتاب 24/6، پایداری در انجام این عمل و پیامدهای بلندمدت آن برای رفاه شخصی و اجتماعی را بازگو می‌کند.

پس از پیاده‌سازی راهکارهایی که شلین عرضه می‌کند احساس می‌کنید که سالم‌تر هستید، بیشتر می‌خندید و وقت بیشتری در اختیار دارید.

کتاب 24/6 برای شماست اگر:

  • احساس می‌کنید تحت تأثیر اتصال مداوم و حواس پرتی‌های دیجیتالی غرق شده‌اید.
  • به دنبال راه‌هایی برای بهبود روابط و مهارت‌های ارتباطی خود هستید.
  • علاقه‌مند به افزایش خلاقیت و بهره‌وری هستید.
  • به دنبال راهکارهایی برای بهبود سلامت روان و کاهش استرس هستید.
  • مایلید به پویایی کار و زندگی متعادل‌تری برسید.
  • در مورد ادغام شیوه‌های سنتی در زندگی مدرن کنجکاو هستید.
  • آماده‌ی به چالش کشیدنِ وابستگی خود به فناوری هستید.
  • به دنبال پرورش ذهن‌آگاهی و حضور در زندگی روزمره خود هستید.
  • به تاثیر اجتماعی فناوری دیجیتال علاقه دارید.
  • به دنبال تغییرات عملی و پایدار در شیوه زندگی هستید.

نقد و بررسی‌ها

نظرت در مورد «24/6 – 24 ساعت در هفته دوری از تکنولوژی» چیه؟

درباره نویسنده