کتاب همیشه ناراضی ها
Impossible to Please
۱۳۰,۰۰۰ تومان
ناموجود
انتشار میلادی | 2012 |
---|---|
انتشار شمسی | 1402 |
شابک | 9786227939262 |
نوع جلد | شومیز |
قطع | رقعی |
تعداد صفحه | 210 |
سری چاپ | 1 |
Array
Impossible to Please
۱۳۰,۰۰۰ تومان
ناموجود
انتشار میلادی | 2012 |
---|---|
انتشار شمسی | 1402 |
شابک | 9786227939262 |
نوع جلد | شومیز |
قطع | رقعی |
تعداد صفحه | 210 |
سری چاپ | 1 |
Array
کتاب همیشه ناراضی ها اثر نیل لاوندر و آلن آ. کاوایولا، راهنمای خوب و قانعکنندهای است که به نحوه صحیح ارتباط برقرار کردن با افراد بسیار منتقد و کمالگرا میپردازد. این کتاب راهکارهای عملیای را برای زمان مواجه شدن با چالشهای کمالگرایان ارائه میکند.
این راهکارها میتوانند در محیطهای شخصی و حرفهای مورد استفاده قرار گرفته و تصمیم گیری را برای افراد سادهتر کنند. هدف اصلی این کتاب این است که خوانندگان بتوانند با کمک راه حلهای ساده در برابر انتقادهای بیش از حد، در حفظ عزت نفس و سلامت عقل خود موفق عمل کنند.
نویسندگان، این کتاب را با بررسی دلایل روانشناسیای که پشت کمال گرایی قرار گرفته، شروع میکنند. لاوندر و کاوایولا توضیح میدهند که کمال گرایی فقط به استانداردهای بالا مربوط نیست و خیلی وقتها دلیل اصلی آن، ترس عمیق فرد از شکست خوردن و طرد شدن است.
این کتاب به بررسی تأثیر کمال گرایی بر روابط انسان با دوستان، همکاران و اعضای خانواده میپردازد. علاوه بر این، در مورد آسیبهای عاطفیای که برخورد با یک کمالگرا ممکن است ایجاد کند، صحبت میکند. این آسیبها میتوانند شامل احساس بیکفایتی، ناامیدی و… باشند.
کتاب همیشه ناراضی ها راهکارهایی را برای ارتباط درست و مؤثر با کمال گرایان ارائه میکند که شامل نکات مربوط به تعیین مرزها، نحوه صحیح برخورد با افراد منتقد و… است.
همچنین نویسندگان، حفظ عزت نفس در زمان تعامل با افراد منتقد را بسیار مهم میدانند و تمرینهایی را هم در این زمینه ارائه دادهاند.
این تمرینها به شکلی هستند که خوانندگان بتوانند با کمک آنها، ارزش خود را از انتقاد افراد کمال گرا جدا کنند. به عبارتی خود را بر اساس نقدهای این افراد ارزش گذاری نکنند.
در کتاب همیشه ناراضی ها توجه ویژهای به نوع برخورد درست با همکاران و رئیسهای کمال گرا میشود. نویسندگان کتاب پیشنهاداتی را در مورد اینکه چطور میتوان با افراد متخصص سخت گیر کار کرد، ارائه میکنند.
این پیشنهادات به نحوی هستند که در آن حفظ عزت نفس و سلامت روان در اولویت قرار دارند.
بخشی از کتاب همیشه ناراضی ها به آموزش روشهای مقابله با اضطراب و استرسی که ممکن است در اثر تعامل با افراد کمال گرا به وجود بیاید، اختصاص دارد.
این آموزشها شامل روشهای آگاه کردن ذهن، مدیریت استرس و… هستند. علاوه بر این، در مورد مدیریت روابط شخصی هم در این کتاب صحبت شده و نویسندگان پیشنهاداتی را برای مدیریت روابط با شریک زندگی یا سایر اعضای خانواده ارائه کردهاند.
به طور کلی این کتاب به همه کسانی که به نحوی با افراد کمال گرا و سخت گیر در ارتباط هستند، پیشنهاد میشود.
در حالت کلی کتاب همیشه ناراضی ها به بررسی این موضوع میپردازد که چطور میتوان با تأثیر مثبت بر روی افراد کمال گرا در آنها تغییر ایجاد کرد.
نویسندگان این کتاب بر این باورند که میتوان با کمک روشهایی، این افراد را تشویق کرد تا تغییراتی را در معیارها و رفتارهای خود ایجاد کنند.
در تمام بخشهای کتاب همیشه ناراضی ها، مثالهای واقعی از زندگی افراد ارائه شده که مفاهیم مورد بحث را بهتر نشان میدهند. این مثالهای واقعی کمک میکنند تا به کارگیری توصیههای ارائه شده در این کتاب ساده و راحتتر باشند.
موضوع: سلامت روان
نقد و بررسیها