کتاب هنر گفتگوهای آگاهانه

The Art of Conscious Conversations

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۱۹۵,۰۰۰ تومان

موجود

انتشار میلادی 2022
انتشار شمسی 1402
شابک 9786227857436
نوع جلد شومیز
قطع رقعی
تعداد صفحه 238
سری چاپ 1

Array

0/5 (0 دیدگاه)

هنر گفتگوهای آگاهانه برای رسیدن به درک مشترک

کتاب هنر گفتگوهای آگاهانه اثر چاک ویزنر راهنمای متحول کننده‌ای است که در مورد تقویت مهارت‌های ارتباطی در محیط‌های شخصی و حرفه‌ای نوشته شده است. 

این کتاب تاکید زیادی بر اهمیت آگاهی و همدلی در گفت و گوها دارد و برای کسانی طراحی شده که به دنبال ارتباطات عمیق‌تر و با اطمینان بیشتر هستند. این کتاب گفتگوهای خلاقانه را فرصتی می‌داند تا بیشتر در زمان حال حضور داشته باشیم و با ذهنی باز به استقبال ایده‌های نو برویم.

ویزنر کتاب را با هر آنچه که دانستن آن‌ها برای داشتن یک گفت و گو آگاهانه‌تر لازم است، شروع می‌کند. تعریف نویسنده از گفت و گوی آگاهانه، گفت‌وگویی است که در آن هر دو طرف مکالمه کاملاً حضور دارند، فعالانه گوش می‌دهند و با احترام و اصالت باهم ارتباط برقرار می‌کنند. 

نویسنده به خوبی موانع رایجی را که مانع برقراری ارتباط مؤثر می‌شوند، بررسی می‌کند. این موانع شامل عقاید از قبل تعیین شده، محرک‌های عاطفی، عدم گوش دادن فعال و… هستند. 

ویزنر راهکارهایی را برای شناخت و غلبه بر این موانع ارائه می‌کند تا امکان رد و بدل شدن ایده‌های بیشتری فراهم شود.

تأثیر همدلی در ارتباطات قوی‌تر

 بخش اعظمی از کتاب هنر گفتگوهای آگاهانه به مفهوم همدلی در گفتگوها اختصاص پیدا می‌کند. ویزنر در این قسمت توضیح می‌دهد که گوش کردن و پاسخ دادن همدلانه، چطور می‌تواند تعاملات را تغییر داده و باعث درک عمیق‌تر و ارتباطات قوی‌تر بین افراد شود. 

این کتاب طیف وسیعی از راهکارهای عملی را پیشنهاد می‌کند که می‌توان از آن‌ها برای تقویت مهارت‌های گفت و گو استفاده کرد. این راهکارها شامل چارچوب‌هایی برای ساختار مکالمات، استراتژی‌هایی برای حفظ تمرکز و تمرین‌هایی برای بهبود مهارت‌های شنیدن هستند.

کتاب هنر گفتگوهای آگاهانه

هدایت گفت و گوهای دشوار به مسیر درست

علاوه بر همه این‌ها، ویزنر به چالش انگیز بودن مکالمات دشوار و حساس هم اشاره کرده و راه حل‌هایی را برای شرکت در چنین گفت و گو هایی ارائه می‌کند. 

او معتقد است که حفظ خونسردی و پیدا کردن نقاط مشترک، از بهترین کارهایی‌ هستند که این نوع مکالمات را راحت‌تر می‌کنند. پیدا کردن نقاط مشترک، حتی با وجود مواجه شدن با نظرات مخالف، بسیار کمک کننده هستند.  

این کتاب به خوبی تضاد بین الگوهای ارتباطی خودآگاه و ناخودآگاه را نشان می‌دهد.

کلید موفقیت ارتباطات فردی و حرفه‌ای

کتاب هنر گفتگوهای آگاهانه علاوه بر ارتباطات فردی، در مورد اصول صحیح ارتباطات حرفه‌ای هم صحبت می‌کند. ویزنر در این کتاب به خوبی نشان می‌دهد که چطور می‌توان با کمک اصول گفت و گوهای آگاهانه، در روابط و محیط‌های کاری، تعاملات را بهبود بخشیده و به بهتر شدن نتایج کمک کرد. 

ما در تمام بخش‌های این کتاب شاهد ارائه مثال‌های واقعی هستیم. این مثال‌ها و داستان‌ها باعث می‌شوند تا مفاهیم کتاب قابل فهم تر باشند.

یکی دیگر از موضوعات بسیار مهمی که در این کتاب در مورد آن صحبت می‌شود، قدرت بالای پرسش‌ها در شکل دادن به مکالمات است. ویزنر بر این باور است که پرسش‌های متفکرانه در پدید آمدن پاسخ‌های عمیق‌تر و ایجاد گفتگوی اکتشافی و جذاب تأثیر بسیار زیادی دارد.

ایجاد فرهنگ مکالمات آگاهانه

ویزنر در مورد تأثیر زیادی که افراد در ایجاد فرهنگ گفت و گوهای آگاهانه در جوامع و سازمان‌های خود دارند، صحبت می‌کند. او معتقد است که این موضوع به ایجاد محیط‌های مشارکتی و همدلانه‌تر کمک زیادی خواهد کرد. 

همچنین بر این باور است که رشد شخصی و یادگیری مداوم، نقش زیادی در تسلط بر مکالمات آگاهانه دارد. ویزنر به خوانندگان پیشنهاد می‌کند تا برای ارزیابی و تقویت مهارت‌های ارتباطی خود، حتماً از روش‌های مختلف خودارزشیابی استفاده کنند.

قیمت کتاب هنر گفتگوهای آگاهانه

کتاب هنر گفتگوهای آگاهانه برای شماست اگر …

  • به دنبال بهبود مهارت‌های ارتباطی خود در زمینه‌های شخصی و حرفه‌ای هستید.
  • می‌خواهید موانع ارتباطات مؤثر و آگاهانه را درک کرده و بر آنها غلبه کنید.
  • علاقه مندید که یاد بگیرید چطور باید مکالمات دشوار را با خیال راحت و اطمینان بیشتر هدایت کرد.
  • عضو یا رهبر تیمی هستید که هدف آن ایجاد یک محیط کاری مشارکتی و همدلانه است.
  • به دنبال راهکارهای عملی برای افزایش توانایی‌های خود در گفت و گو هایتان می‌گردید.
  • می‌دانید که همدلی در ایجاد ارتباطات بین فردی قوی‌تر، نقش بسیار زیادی دارد.
  • رشد شخصی و یادگیری مداوم در حوزه ارتباطات را لازم می دانید.
  • علاقه زیادی به آگاهی ذهن در تعاملات روزمره خود دارید.

جوایز و افتخارات کتاب هنر گفتگوهای آگاهانه:

– “بصیرت و عملی” – جایزه کارشناسان ارتباطات، 2023

– “برای رهبری مؤثر باید بخوانید” – جایزه کتاب رهبران در تجارت، 2023

– ستایش توسط فدراسیون بین المللی کوچینگ

نقد و بررسی‌ها

  1. فاطمه

    ببخشید این کتاب هنر گفتگو های آگاهانه برای کودکان هم مناسبه من دوست ندارم پسرم بزرگ که میشه خجالتی بار بیاد و نتونه با افراد مختلف راحت صحبت کنه

    • علیرضا

      سلام
      نه متاسفانه. رده سنی این کتاب بزرگساله.

نظر شما چیه؟

درباره نویسنده

چاک ویزنر

چاک ویزنر مشاور، مربی و معلم در استراتژی سازمانی، پویایی انسانی و تعالی رهبری است. او به عنوان یک میانجی ارشد وابسته به برنامه میانجیگری حقوق هاروارد تغییر مکان داد و یکی از اولین افرادی بود که از طریق برنامه استادی در هنر مربیگری حرفه ای در موسسه نیوفیلد گواهینامه دریافت کرد. او با رهبران شرکت های برجسته ای مانند گوگل، اپل و تسلا کار کرده است و تحقیقات گسترده و کاربرد عملی خود را از مبانی مکالمه برای بهبود یادگیری و رهبری سازمانی به کار...