کتاب به خودتان داستان های بهتری بگویید

Tell Yourself a Better Lie

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۲۴۵,۰۰۰ تومان

ناموجود

انتشار میلادی 2022
انتشار شمسی 1402
شابک 9786229255865
نوع جلد شومیز
قطع رقعی
تعداد صفحه 300
سری چاپ 1

Array

0/5 (0 دیدگاه)

ساختن داستان خود؛ قدرت دگرگون‌کننده‌ی افکار

کتاب به خودتان داستان های بهتری بگویید اثر ماریسا پیر، درمانگر مشهور، برای بهبود خود از طریق گفت‌وگوی مثبت و چارچوب‌بندی مجدد افکار راهکارهایی ارائه می‌دهد.
پیر با تکیه بر تجربه‌ گسترده‌اش در روان‌درمانی، خوانندگان را برای غلبه بر باورهای محدودکننده و موانع عاطفی راهنمایی می‌کند. این کار در نهایت به زندگی قدرت‌مندتر و رضایت‌بخشی منجر می‌شود.

باور به تغییر داستان زندگی شما را عوض می‌کند

همه‌ آدم‌ها داستان‌هایی برای گفتن دارند، اما می‌شود گفت تمام داستان‌هایی که مردم درباره‌ خودشان می‌گویند، مشتی دروغ یا لااقل پوسته‌ ظاهری ماجراست. اگر باور داشته باشیم که می‌توانیم داستان‌هایی را که به خودمان می‌گوییم، تغییر دهیم،‌ زندگی‌مان متحول می‌شود.
تنها کاری که باید انجام بدهیم، این است که بخواهیم این تغییر را ایجاد کنیم. به عبارت دیگر بخواهیم که دروغ‌های بهتری به خودمان بگوییم. 

خودتان انتخاب کنید که چه باشید و چه نباشید

عبارت این من نیستم، ماهیتی بسیار ساده، اما قدرتمند و تا‌ثیرگذار دارد. این عبارت یک واقعیت و عامل دگرگونی است که تفکرات و باورهای مربوط به دوران کودکی و بزرگسالی را به چالش می‌کشد.
پس اگر از شدت نداشتن اعتمادبه‌نفس رنج می‌برید یا احساس بی‌ارزشی می‌کنید، به این احساسات ناخوشایند مجال جولان ندهید. مدام با خودتان تکرار کنید این من نیستم.

کلمات شفابخش؛ مسیر عزت نفس و اعتمادبه‌نفس

نویسنده کتاب به خودتان داستان های بهتری بگویید با بحث درباره اینکه چگونه دروغ‌هایی که ناخودآگاه به خودمان می‌گوییم واقعیت، عزت نفس و رفتار ما را شکل می‌دهد، شروع می‌کند. او معتقد است این روایت‌های درونی بر زندگی ما تأثیر قابل توجهی دارند.
یکی از جنبه‌های کلیدی کتاب این است که به خوانندگان آموزش می‌دهد که گفت‌وگوهای درونی‌شان را از منفی به مثبت تغییر دهند.

مطالعات موردی

کتاب به خودتان داستان های بهتری بگویید با مطالعات موردی نشان می‌دهد که تغییر روایت فرد به دگرگونی عمیق شخصی منجر می‌شود. ماریسا پیر در این داستان‌ها روشی نوین را برای ایجاد تغییر معرفی می‌کند. روش درمان تحولی سریع یا RTT که بر اساس هیپنوتیزم پایه‌گذاری شده است.
در این روش مخاطب می‌آموزد که مشکلات بزرگ روان او نشأت گرفته از داستان‌هایی است که از کودکی در ضمیر ناخودآگاه او شکل گرفته است. تحقیقات پیر نشان می‌دهند که این روش توانسته است بیمارانی را با مشکلاتی مثلافسردگی منجر به خودکشی، پرخوری عصبی، انواع اعتیادها و فوبیاهای محدودکننده زندگی درمان کند.

کتاب به خودتان داستان های بهتری بگویید

تکنیک‌هایی برای قالب‌بندی مجدد افکار

کتاب به خودتان داستان های بهتری بگویید طیف وسیعی از تکنیک‌ها و تمرین‌های عملی را برای قالب‌بندی مجدد افکار و تغییر درک خود ارائه می‌دهد.
نویسنده به این موضوع می‌پردازد که چگونه آسیب‌ها و تجربیات گذشته رفتار و افکار فعلی ما را شکل می‌دهند. او راهبردهایی برای التیام این زخم‌ها پیشنهاد می‌دهد.

یافتن حقیقت در دروغ؛ بازنویسی روایت درونی

کتاب به خودتان داستان های بهتری بگویید بر ایجاد عزت نفس و اعتمادبه‌نفس از طریق گفتار مثبت و تایید خود تاکید زیادی دارد.
نویسنده خوانندگان را در تجسم و ایجاد آینده‌ مثبت‌تر برای خود با ایجاد باورهای جدید راهنمایی می‌کند. او در نهایت، درباره‌ چگونگی حفظ این تغییرات در درازمدت بحث می‌کند. وی اطمینان می‌دهد که روایت‌های جدید و مثبت به بخشی دائمی از زندگی خواننده تبدیل می‌شوند.

کتاب  به خودتان داستان های بهتری بگویید برای شماست اگر …

  • به دنبال تکنیک‌هایی برای افزایش عزت نفس و اعتماد‌به‌نفس هستید.
  • می‌خواهید بر آسیب‌های گذشته و تجربیات منفی غلبه کنید.
  • درباره‌ درمان تحول‌آفرین سریع و کاربردهای آن کنجکاوید.
  • به دنبال کتابی هستید که بینش‌های روان‌شناختی را با مراحل عملی ترکیب کند.
  • هدف شما این است که روایت درونی‌تان را برای ایجاد زندگی رضایت‌بخش‌تر تغییر دهید.
  • با اضطراب، افسردگی یا سایر چالش‌های عاطفی مرتبط با ادراک خود دست‌و‌پنجه نرم می‌کنید.
  • به قدرت افکار در شکل دادن به واقعیت خود اعتقاد دارید.

موضوع:

شناسه محصول: 9786229255865 دسته:

نقد و بررسی‌ها

  1. چشمه

    سلام این کتاب میتونه به درمان افسردگی یا احساس ناکافی بودن کمک کنه لطفا اونایی که خوندنش نظر بدن

نظر شما چیه؟

درباره نویسنده

ماریسا پیر

ماریسا پیر نویسنده و چهره شناخته شده در زمینه درمان و رشد فردی، در ایجاد اعتماد به نفس و عزت نفس متخصص است. او خالق «درمان تحول‌آفرین سریع» (RTT) است؛ تکنیک درمانی که عناصر هیپنوتیزم درمانی، روان درمانی، درمان شناختی-رفتاری و علوم اعصاب را برای ایجاد تغییرات پایدار در افراد ترکیب می‌کند. او دانش خود را از طریق کتاب‌ها، دوره‌ها و گفتگوهای انگیزشی خود درباره بهزیستی روانی و عاطفی با دیگران به اشتراک...