کتاب ای کاش… رهایی از پشیمانی

If Only...: Finding Freedom from Regret

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۲۵۰,۰۰۰ تومان

موجود

انتشار میلادی 2022
انتشار شمسی 1402
شابک 9786002503473
نوع جلد زرکوب
قطع رقعی
تعداد صفحه 375
سری چاپ 1

Array

0/5 (0 دیدگاه)

رهایی از زنجیر انتخاب‌های گذشته

کتاب ای کاش… رهایی از پشیمانی اثر رابرت ل لیهی تحقیقی درباره‌ پشیمانی و تأثیر آن بر زندگی ماست. راهنمای ارزشمندی که برای درک و غلبه بر حس فلج‌کننده‌ پشیمانی به ما کمک می‌کند.
نویسنده که روان‌شناسی مشهور است بینش‌های روان‌شناختی را با استراتژی‌های عملی ترکیب می‌کند. او از این طریق به خوانندگان کمک می‌کند تا از افکار پشیمانی فراتر بروند و به رهایی و رضایت برسند.

پیشمانی‌های زندگی را به فرصت تبدیل کنید

تصور زندگی بدون ذره‌ای پشیمانی سخت است. تصور کنید اگر در مقطعی حساس مسیر متفاوتی را انتخاب می‌کردید چه اتفاقی می‌افتاد. چه رابطه‌ای در گذشته باشد یا فرصت شغلی از دست رفته یا انتخاب محل زندگی.
پشیمانی می‌تواند ایستا باشد و ما را پر از احساس ناامیدی و شرم کند. اما همچنین می‌تواند به عنوان ابزار قدرتمندی برای خودشناسی و تغییر کارآمد باشد.
در کتاب ای کاش… رهایی از پشیمانی نویسنده نشان می‌دهد که چگونه از پشیمانی به نفع خود استفاده کنید. او با استفاده از مهارت‌های پیشرفته مبتنی بر درمان شناختی‌رفتاری توضیح می‌دهد که درباره‌ پشیمانی با وضوح و اطمینان بیشتری تصمیم بگیرید.
ابزارهای کاربردی این کتاب به شما کمک می کنند تا راهبردهای آن را در زندگیتان پیاده سازی کنید. شما نویسنده زندگی خودتان هستید، پس بیخیال پشیمانی شوید و فصل بعدی را بنویسید و سپس آن را زندگی کنید.

مسیر صلح؛ فراتر از حسرت

لیهی با تعریف پشیمانی، بررسی زیربنای روانی آن و تمایز بین پشیمانی مولد و غیرمولد کتاب ای کاش… رهایی از پشیمانی را شروع می‌کند.
نویسنده به این موضوع می‌پردازد که چگونه پشیمانی بر سلامت روان و همچنین روابط و رضایت کلی از زندگی موثر است و بر تأثیر فراگیر آن تأکید می‌کند.

کتاب ای کاش… رهایی از پشیمانی

منابع متداول پشیمانی

کتاب ای کاش… رهایی از پشیمانی موضوعات رایج  ایجادکننده حس پشیمانی، مانند فرصت‌های از دست‌رفته، اشتباهات در روابط و مسیرهای طی‌نشده شناسایی می‌کند. در ادامه با ذکر مثال‌هایی از هر کدام مسئله را تشریح می‌کند.
لیهی از اصول درمان شناختی‌رفتاری (CBT) برای رسیدگی و مدیریت پشیمانی استفاده می‌کند. او رویکردی ساختاریافته برای درک و تغییر الگوهای فکری ارائه می‌دهد.

تمرین‌ها و تکنیک‌های عملی

کتاب ای کاش… رهایی از پشیمانی خوانندگان را برای گذر از طرز فکر پشیمانی به سمت پذیرش راهنمایی می‌کند. این کتاب همچنین بر تغییر نحوه‌ ارتباط ما با تصمیمات گذشته و نتایج آن‌ها تمرکز دارد.
لیهی طیف وسیعی از تمرین‌ها و تکنیک‌های عملی را ارائه می‌دهد که به آن‌ها در روند رهایی از پشیمانی کمک می‌کند. خوانندگان با انجام این تمرین‌ها می‌توانند با احساس حسرت و پشیمانی کنار بیایند و حتی از آن بهره‌وری نیز داشته باشند.

نقش احساسات و افکار

کتاب ای کاش… رهایی از پشیمانی به بررسی تأثیر متقابل بین احساسات، افکار و رفتارها در زمینه پشیمانی می‌پردازد. نویسنده با تشریح این‌ها نشان می‌دهد که چگونه هر کدام بر تجربه‌ ما تأثیر می‌گذارند.

هنر رها کردن حسرت‌ها

لیهی راهکارهایی برای انعطاف‌پذیری عاطفی دارد که برای مقابله با موقعیت‌هایی در آینده که ممکن است باعث پشیمانی شوند، بسیار مهم‌اند. او با استفاده از داستان‌ها و مطالعات موردی از تجربه‌ بالینی گسترده‌اش و از راه‌های غلبه بر حسرت می‌گوید.
کتاب ای کاش… رهایی از پشیمانی همچنین به دیدگاه‌های فلسفی و فرهنگی در خصوص پشیمانی می‌پردازد و به تحلیل روان‌شناختی‌اش عمق می‌دهد.

قیمت کتاب ای کاش… رهایی از پشیمانی

کتاب ای کاش… رهایی از پشیمانی برای شماست اگر …

  • مدام درباره‌ تصمیم‌ها و اتفاقات گذشته فکر می‌کنید.
  • به دنبال راهبردهای عملی برای غلبه بر احساس پشیمانی هستید.
  • به درمان شناختی‌ رفتاری پشیمانی و کاربردهای آن علاقه دارید.
  • می‌خواهید سلامت روانی و عاطفی خودتان را ارتقاء دهید.
  • به دنبال راهنمایی برای پذیرش انتخاب‌های گذشته و حرکت رو به جلو هستید.
  • دوست دارید جنبه‌های روانی، فلسفی و فرهنگی پشیمانی را درک کنید.

در آغوش گرفتن اکنون؛ پایان حسرت

کتاب ای کاش… رهایی از پشیمانی به دلیل تخصص لیهی و سبک نوشتن جذاب او شناخته شده است. علاوه بر این این کتاب به دلیل رویکرد بصیرانه و دلسوزانه‌اش نسبت به پشیمانی بسیار تحسین شده است. همچنین راهکارهای عملی و مبتنی بر شواهد، آن را به کتابی کاربردی تبدیل کرده است.

نقد و بررسی‌ها

  1. یاسین

    من این کتاب رهایی از پشیمانی رو باید سال کنکور می خوندم این کتاب واقعا یاد میده که آدم چطوری گذشته رو رها کنه و رو آینده اش تمرکز کنه خیلی بی نظیره

    • علیرضا

      سپاس از اینکه نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید.

نظر شما چیه؟

درباره نویسنده

رابرت ل لیهی

رابرت ل لیهی نویسنده، کارگردان و تهیه‌کنندهٔ فیلم و تلویزیون است. او متولد ۱۹۴۵ در ایالات متحده آمریکا است و در دانشگاه ییل در رشتهٔ فیلم‌سازی تحصیل کرده است. لیهی در سال ۱۹۷۴ از دانشگاه ییل فارغ‌التحصیل شد و سپس به عنوان فیلم‌ساز و تهیه‌کنندهٔ فیلم و تلویزیون فعالیت خود را آغاز کرد. او در سال‌های بعد به عنوان نویسندهٔ فیلم و تلویزیون نیز فعالیت خود را ادامه داد. لیهی در آثار خود همواره تلاش می‌کند تا به مسائل و مشکلات اجتماعی و سیاسی...