کتاب ارائه

مدیر 20 دقیقه ای

Presentations

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۳۵,۰۰۰ تومان

موجود

انتشار میلادی 2014
انتشار شمسی 1400
شابک 9786008237136
نوع جلد شومیز
قطع جیبی
تعداد صفحه 80
سری چاپ 4

Array

0/5 (0 دیدگاه)

مهارت‌های ارائه در کسب و کار 

ارائه اثری از هاروارد بیزینس ریویو است که راهنمایی جامع برای افزایش مهارت حرفه‌ای در دنیای کسب و کار است. هدف این کتاب افزایش توانایی‌های «ارائه دادن» خوانندگان در محیط کسب و کار است. نویسندگان در این کتاب تخصص رهبران مختلف صنعت و کارشناسان ارتباطات را گردآوری کردند و ترکیبی از استراتژی‌ها، نکات و روش‌های عملی را برای تسلط بر هنر ارائه‌های تجاری موثر ارائه می‌دهند. کتاب به گونه‌ای طراحی شده که به هر کسی که به دنبال ارتقای مهارت‌های سخنرانی عمومی و داستان‌سرایی است، کمک کند.

درک اهمیت ارائه‌ها

 کتاب با تاکید بر نقش ارائه‌های موثر در موفقیت تجاری آغاز می‌شود. کتاب به بررسی چگونگی تأثیر ارائه‌های قوی بر تصمیم‌گیری شنوندگان می‌پردازد و نشان می‌دهد که چگونه می‌توان ایده‌های پیچیده را به طور مؤثر منتقل کرد. این راهنمایی‌ها شامل توصیه‌هایی ‌در مورد ایجاد روایتی قانع‌کننده، سازماندهی منطقی محتوا و اطمینان از واضح و مختصر بودن پیام شما است.

اهمیت طراحی تصاویر و اسلاید در ارائه

 بخش قابل توجهی از کتاب به جنبه بصری ارائه‌ها اختصاص دارد. نویسندگان به این نکته اشاره می‌کنند که محتوای بصری در درک مخاطب تاثیر بسیار زیادی دارد و محتوای خوب می‌تواند تا حد زیادی بر تصمیم نهایی مخاطب اثر بگذارد.

تسلط بر ارتباطات کلامی و غیرکلامی

 این کتاب نکته‌هایی را در مورد افزایش مهارت‌های ارتباط کلامی ارائه می‌دهد. این نکات شامل استفاده از زبان متقاعد کننده، تغییر تن صدا و استفاده از تکنیک‌های داستان‌گویی برای درگیر کردن مخاطب است. همچنین بر اهمیت زبان بدن، تماس چشمی و سایر نشانه‌های غیرکلامی در جذاب‌تر کردن و معتبرتر کردن ارائه تاکید می‌شود. کتاب ارائه استراتژی‌هایی برای مدیریت موثر جلسات پرسش و پاسخ به خوانندگان آموزش می‌دهد. از جمله نکاتی در مورد حفظ آرامش تحت فشار و پاسخگویی به سوالات دشوار با اطمینان، که از مهم‌ترین مهارت‌های مدیریت پرسش و پاسخ است.

نکات تکمیلی ارائه خوب

این کتاب به بررسی چگونگی استفاده بهینه از فناوری در ارائه‌ها، از نرم افزار ارائه تا ابزارهای ارائه از راه دور، به ویژه مربوط به جلسات مجازی می‌پردازد. نویسندگان به این موضوع اشاره می‌کنند که امروزه بخش مهمی از ارائه‌های خوب، به ابزار ارائه بستگی دارد. با یادگیری و تسلط بر این ابزار، بخش زیادی از کار ارائه‌دهندگان راحت می‌شود و می‌توانند کیفیت ارائه خود را ارتقا دهند.

بخش دیگری از کتاب در مورد سفارشی کردن ارائه‌ها برای انواع مختلف مخاطبان، درک نیازهای آن‌ها و تنظیم رویکرد شما بر اساس مخاطبان صحبت می‌کند.

ترس از ارائه

 کتاب ارائه به ترس‌ها و اضطراب‌های رایج مرتبط با سخنرانی عمومی می‌پردازد و تکنیک‌هایی را برای ایجاد اعتمادبه‌نفس و حفظ آرامش در حین ارائه بیان می‌کند. بسیاری از ارائه‌دهندگان بر تمام جنبه‌های یک ارائه خوب مسلط هستند، اما تنها به دلیل اضطراب از صحبت کردن در جمع، نمی‌توانند آن‌طور که شایسته است مطلب خود را ارائه دهند. کتاب ارائه این مشکل را تا حد زیادی برای خوانندگان حل کرده است.

کتاب «ارائه» برای شماست اگر…

  • قصد دارید مهارت‌های ارائه خود را بهبود ببخشید.
  • به دنبال مشاوره عملی در مورد ساختاردهی و ارائه کنفرانس‌های تجاری موثر هستید.
  • می‌خواهید یاد بگیرید که چگونه تصاویر و اسلایدهای تاثیرگذار طراحی کنید.
  • علاقه‌مند به تسلط بر ارتباطات کلامی و غیرکلامی هستید.
  • اغلب جلسات پرسش و پاسخ را مدیریت می‌کنید و می‌خواهید استراتژی‌های پاسخگویی خود را بهبود ببخشید.
  • باید ارائه‌های خود را برای مخاطبان متنوع تنظیم کنید.
  • به دنبال غلبه بر اضطراب سخنرانی در جمع هستید.
  • علاقه‌مند به استفاده از فناوری برای ارائه موثرتر هستید.

نقد و بررسی‌ها

نظرت در مورد «ارائه» چیه؟

درباره نویسنده

هاروارد بیزینس ریویو

هاروارد بیزینس ریویو یکی از معتبرترین منابع دانش و تحقیقات در حوزهٔ مدیریت و کسب و کار است که مقالات و مطالبش به عنوان راهنمایی برای رهبران و مدیران در سطح جهانی شناخته می‌شوند. این نشریه متعلق به دانشگاه هاروارد است و مطالبی که در آن منتشر می‌شوند، از طریق تحقیقات عمیق و تجربیات متخصصان برجسته در زمینه مدیریت و کسب و کار به دست می‌آیند. این نشریه بیشتر به تحلیل موضوعات مختلفی از جمله رهبری، استراتژی، بازاریابی، مدیریت منابع انسانی و...