کتاب چرایی خود را پیدا کنید
راهنمای عملی برای کشف هدف خود و تیم تان
Find Your Why
۱۴۴,۰۰۰ تومان
موجود
انتشار میلادی | 2017 |
---|---|
انتشار شمسی | 1401 |
شابک | 9786226650311 |
نوع جلد | شومیز |
قطع | رقعی |
تعداد صفحه | 170 |
سری چاپ | 7 |
Array
راهنمای عملی برای کشف هدف خود و تیم تان
Find Your Why
۱۴۴,۰۰۰ تومان
موجود
انتشار میلادی | 2017 |
---|---|
انتشار شمسی | 1401 |
شابک | 9786226650311 |
نوع جلد | شومیز |
قطع | رقعی |
تعداد صفحه | 170 |
سری چاپ | 7 |
Array
چرایی خود را پیدا کنید، عنوان کتابی از سایمون سینک، دیوید مید و پیتر داکر است. تمرکز اصلی کتاب، بر این است که چگونه افراد و سازمانها میتوانند هدف اصلی خود را کشف و بیان کنند. این کتاب ابزارها و استراتژیهایی عملی را برای شناسایی «چرا» معرفی میکند؛ در واقع مفهوم چرا، الهامبخش کاری است که انجام میدهیم. نویسندگان تاکید میکنند که یافتن چرایی، اتفاق یکهویی نیست، بلکه فرآیندی مستمر است. آنها خوانندگان را تشویق میکنند که مرتباً چراییشان را بازبینی و ارزیابی کنند. مطالعهی این اثر، برای هر کسی که میخواهد زندگی شخصی و حرفهای خود را با انگیزهی بیشتری هدایت کند، ضرورت دارد.
زندگی مجموعهای از انتخابهاست و چرایی، نقطهی آغازین تمام انتخابهای خوب است. سینک، همراه با همکارانش مید و داکر، راهنمایی گامبهگام برای کشف چرایی عرضه میکند و بر این باور هستند که داشتن حس واضح از هدف، میتواند منجر به کار رضایتبخشتر و پویایی بهتر تیم شود. چرایی خود را پیدا کنید با بازبینی مفهوم چرا شروع میشود. سینک چرایی را هدف یا اعتقادی که ما را هدایت میکند میداند و معتقد است که درک چرایی خود، برای موفقیت و تحقق پایدار ضروری است؛ البته این کتاب مفهوم را فراتر میبرد و رویکردی ساختاریافته برای کشف دلیل نیز ارائه میکند. این کتاب تنها دربارهی تئوری هدف نیست، بلکه راهنمای عملی برای اجرای آن در زندگی روزمره محسوب میشود.
بسیاری از افراد، بدون اینکه بدانند پیرو چرایی خود هستند و این را میتوان از موفقیت، خوشحالی و رضایت خاطر آنها فهمید. بخش اول کتاب چرایی خود را پیدا کنید، به افراد میپردازد. مجموعهای از تمرینها و سؤالات را در اختیار خوانندگان قرار میدهد که به آنها کمک میکند تا تجربیات گذشتهشان را بازتاب دهند و ارزشها و باورهای اصلی را که زیربنای اعمال و انگیزههایشان هستند، شناسایی کنند. در حقیقت، نویسندگان بر اهمیت داستانسرایی و بازتاب شخصی در این فرآیند، تاکید فراوان دارند. سپس فضای کتاب به استفاده از چرایی در زمینهای تیمی یا سازمانی تغییر میکند؛ نویسندگان استراتژیهایی را برای رهبران و تیمها پیشنهاد میکنند تا چرایی جمعی خود را کشف کنند و بر این عقیده هستند که تیمهایی که هدف قوی و مشترکی دارند، منسجمتر، با انگیزهتر و مؤثرتر هستند. این بخش شامل توصیههایی عملی با هدف کشف دلایل تیم میباشد.
از نقاط قوت کتاب چرایی خود را پیدا کنید، عملی بودن آن است. این کتاب سرشار از توصیههای عملی، تمرینها و مثالهای واقعی است که نشان میدهد چگونه افراد و سازمانها چرایی خود را کشف و اجرا کردهاند. نویسندگان همچنین به مشکلات و تلههای رایجی که در راه یافتن هدف و چرایی زندگی وجود دارد، اشاره میکنند و نکات مفیدی برای مقابله با این موانع ارائه میدهند.
نحوهی روایت کتاب بسیار جالب است، زیرا بینشهای انگیزشی را با ابزارهای عملی ترکیب میکند. نویسندگان با لحنی همدلانه، از مخاطبان خود درخواست میکنند تا با تمرینها درگیر شوند و این مفاهیم را در زندگی خود به کار ببرند.
نقد و بررسیها