کتاب تاخت
از ایده تا عمل بتازید
Sprint
۲۱۴,۰۰۰ تومان
موجود
انتشار میلادی | 2016 |
---|---|
انتشار شمسی | 1397 |
شابک | 9786008237617 |
نوع جلد | شومیز |
قطع | رقعی |
تعداد صفحه | 290 |
سری چاپ | 2 |
Array
از ایده تا عمل بتازید
Sprint
۲۱۴,۰۰۰ تومان
موجود
انتشار میلادی | 2016 |
---|---|
انتشار شمسی | 1397 |
شابک | 9786008237617 |
نوع جلد | شومیز |
قطع | رقعی |
تعداد صفحه | 290 |
سری چاپ | 2 |
Array
تاخت نوشته جیک نپ، رویکردی متحولکننده برای حل مشکلات در کسب و کارها و پروژهها ارائه میدهد. جیک نپ را به عنوان رهبر فکری در حوزه طراحی و نوآوری میشناسند. او در این کتاب مفهوم «دوی سرعت طراحی» را معرفی میکند. این مفهوم درباره فرآیندی پنج روزه است که در Google Ventures برای حل مشکلات پیچیده و آزمایش سریع و کارآمد ایدههای جدید، توسعه یافته است. متدولوژی نپ ترکیبی از تفکر طراحی، استارتآپ ناب و توسعه چابک است. این کتاب ابزاری ارزشمند برای استارتآپها و سازمانهای بزرگ است. همچنین برای هرکسی که به دنبال اجرای ایدههای نوآورانه است، کتابی مفید و قابل تامل است.
کتاب تاخت با ارائه دستورالعملهای گامبهگام و مطالعات موردی، این کتاب به افراد کمک میکند تا ایدههای خود را به عمل برسانند. کتاب نپ به دلیل تمرکز بر استراتژیهای عملی در کسب و کار، بسیار قابل توجه است. بهدلیل وجود این راهنماییهای عملی و کاربردی، این کتاب به یک منبع ضروری برای کارآفرینان، مدیران محصول و طراحان تبدیل شده است.
حل سریع مشکل و نوآوری در کسب و کار، از موضوعات اصلی کتاب است. مباحث کتاب حول یک برنامهی پنج روزه نوشته شده است. این برنامه در هر روز به مرحله خاصی از سرعت طراحی اختصاص دارد: درک، واگرایی، تصمیم گیری، نمونه اولیه و آزمایش. نپ از ترکیبی از نمونههای دنیای واقعی و تجربه خود در Google Ventures، با زبانی روشن و آموزنده استفاده میکند تا خوانندگان را در این فرآیند راهنمایی کند.
روز اول، درک:
بر ایجاد درک مشترک از مشکل، در میان اعضای تیم تمرکز میکند. اولین مرحله برای حل یک مسئله، درک صحیح از آن است. تا زمانی که درک درستی از مسئله و هدف آن ایجاد نشود، نمیتوان راهحل درستی برای آن ارائه کرد.
روز دوم، واگرایی:
ایجاد طیف گستردهای از ایدهها و راهحلها بدون قضاوت. این مرحله در تیمها با برنامهریزی یک جلسه طوفان فکری انجام میشود. در این مرحله از طراحی، تیم به درک مشترکی از مسئله رسیده و اعضا در جستجوی راهحلها هستند. این راهحلها با توجه به مسئله مطرح میشوند و هر کدام، صرفنظر از قابلیت اجرا، به عنوان یک پیشنهاد ارزشمند در نظر گرفته میشود.
روز سوم، تصمیم بگیرید:
شامل ارزیابی انتقادی ایدهها و تصمیمگیری در مورد بهترین رویکرد برای حرکت به جلو است. در این مرحله ایدههای روز قبل با نگاهی ریزبینتر بررسی میشوند. در این مرحله باید به دستهبندی و حذف ایدهها بپردازیم تا در نهایت به یک ایده واحد و قابل اجرا برسیم.
روز چهارم، نمونه اولیه:
ایجاد یک نمونه اولیه قابل آزمایش که کاربردی بودن ایده را ارزیابی کند. این مرحله گامی مهم در فرآیند طراحی است. با ساخت نمونه اولیه میتوان ایرادات ایده را پیدا کرد و در همین مراحل ابتدایی آن را اصلاح کرد. اصلاح کار در این مرحله بسیار بهصرفهتر از اصلاح در مراحل بعدی است. در نتیجه مهمترین بخش فرآیند طراحی، ساخت نمونه اولیه است.
روز پنجم، تست:
به آزمایش نمونه اولیه با کاربران واقعی و جمعآوری بازخورد اختصاص دارد. نمونه اولیه را در اختیار تعداد محدودی از کاربران هدف محصول قرار میدهیم تا کاربرد آن را از دید کاربران بسنجیم. گاهی نوع نگاه طراح بسیار با کاربران اصلی محصول فرق میکند. در نتیجه ممکن است محصولی که بسیار بینقص و کاربردی به نظر میرسد، از نظر کاربران قابل استفاده نباشد. در مرحله تست، ایرادات شناسایی میشوند و این امکان فراهم میشود که قبل از عرضه محصول نهایی، اصلاحات لازم انجام گیرد.
تاخت رویکردی روشن و سیستماتیک به خلاقیت و حل مسئله دارد. این کتاب فرآیند تفکر طراحی را رمزگشایی میکند و آن را برای مخاطبان گستردهای قابل درک میکند. تاکید کتاب بر نمونهسازی و آزمایش، رویکردهای سنتی و زمانبر توسعه محصول را به چالش میکشد. به این ترتیب از روششناسی چابکتر و کاربرمحور حمایت میکند.
نقد و بررسیها