کتاب وقتی نیچه گریست

When Nietzsche Wept

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۲۵۵,۰۰۰ تومان

موجود

انتشار میلادی 1992
انتشار شمسی 1440
شابک 9786001192029
نوع جلد شومیز
قطع رقعی
تعداد صفحه 480
سری چاپ 56

Array

0/5 (0 دیدگاه)

سفری در میان ذهن و زمان

وقتی نیچه گریست اثر اروین دی. یالوم ترکیبی جذاب از داستان و تحقیق فلسفی است که در اواخر قرن نوزدهم اتفاق می‌افتد. این رمان در داستانی که عناصری از نظریه روان‌شناختی، فلسفه وجودی و درام تاریخی را در هم می‌پیچد، دو شخصیت برجسته عصر، یعنی فردریش نیچه فیلسوف و یوزف بروئر، پزشک را گرد هم می‌آورد. یالوم، روانپزشک و نویسنده برجسته‌ای است که از تخصص خود برای کاوش در ذهن این شخصیت‌های تاریخی استفاده می‌کند. او موضوعات عشق، ناامیدی و جستجوی معنا را در این کتاب بررسی می‌کند. این کتاب برای کسانی که به فلسفه، روانشناسی و شرایط انسانی علاقه‌مند هستند، بسیار جذاب است و دیدگاهی منحصربه‌فرد از زندگی و افکار نیچه و بروئر ارائه می‌دهد. 

فلسفه، روانشناسی و جستجوی معنا

داستان وقتی نیچه گریست در سال 1882 در وین می‌گذرد. ​​داستان زمانی آغاز می‌شود که لو سالومه، زن جوان روسی، از دکتر یوزف بروئر، یکی از بنیان‌گذاران روانکاوی کمک می‌گیرد. او نگران وضعیت روحی دوستش فردریش نیچه است که از افسردگی و ناامیدی شدید رنج می‌برد. برویر که شیفته نبوغ نیچه شده و توسط شیاطین شخصی خود عذاب می‌کشد، موافقت می‌کند که کمک کند.

بروئر و نیچه در یک سری جلسات مهم و روشنفکرانه شرکت می‌کنند، اگرچه نیچه از اینکه این جلسات ماهیت درمانی دارند، غافل است. یالوم به طرز ماهرانه‌ای گفتگوی بین دو مرد را تصور می‌کند و بینش‌های فلسفی و روانشناختی را در هم می‌آمیزد.

نیچه، بروئر و جستجوی خود

رمان عمیقا در اندیشه‌های فلسفی نیچه و مفاهیم روانشناختی بروئر جستجو می‌کند. بحث‌های آن‌ها موضوعاتی مانند معنای رنج، اراده به قدرت و مفهوم «Ubermensch» را در بر می‌گیرد. نیچه و بروئر هر دو از طریق تعاملات خود، دچار دگرگونی‌های شخصی مهمی می‌شوند. بروئر با بحران‌های وجودی خود مواجه می‌شود، در حالی که نیچه، دیدگاه‌های جدیدی برای نظریه‌ها و مبارزات خود می‌یابد.

 یالوم به طرز ماهرانه‌ای جزئیات تاریخی و بحث‌های فلسفی را که فضای فکری آن دوران را منعکس می‌کند، در کتاب خود جای داده است. این رمان نظریاتی در مورد زندگی و افکار نیچه و رشد اولیه ایده‌های روانکاوانه ارائه می‌دهد.

ملاقات ذهن‌ها

شخصیت‌های رمان با پیچیدگی عاطفی عمیق به تصویر کشیده شده‌اند. یالوم زندگی درونی، ترس‌ها، خواسته‌ها و انگیزه‌های آن‌ها را بررسی می‌کند و زندگی آن‌ها را قابل درک و انسانی می‌سازد. در حالی که رویارویی بین نیچه و بروئر، هرگز واقعا اتفاق نیفتاده است، یالوم واقعیت‌های تاریخی را با داستان می‌آمیزد و روایتی را ایجاد می‌کند که معتبر و قابل قبول است.

این رمان همچنین مضامین عشق، پشیمانی و امکان رستگاری را بررسی می‌کند. روابط بین شخصیت‌ها لایه‌ای از عمق عاطفی را به بحث‌های فلسفی و روانی می‌بخشد. سبک نوشتاری یالوم در وقتی نیچه گریست غنی و خاطره‌انگیز است. او به‌طور یکپارچه دیالوگ، تحقیق فلسفی و داستان‌سرایی روایی را در هم می‌آمیزد. 

 جوایز، افتخارات و تمجیدها

  • بهترین دراماتیزه کردن فکر و ذهن یک متفکر بزرگ، پس از کتاب سناریوی فروید اثر سارتر. (Chicago Tribune)
  • رمانی هوشمندانه با تحقیقاتی جامع و دقیق و تصوری غنی. (Boston Globe )
  • داستانی قدرتمند، اصیل و جادویی. (واشنگتن پست)
  • نویسندگان کمی قادرند به خوبی یالوم، نیچه را در قالب یک داستان تصویر کنند. (وب‌سایت مدیوم)
  • کتاب وقتی نیچه گریست، بسیار جذاب است و داستان فکری مهیج و زیرکانه‌ای را تصویر می‌کند. (لس‌آنجلس تایمز)

کتاب «وقتی نیچه گریست» برای شماست اگر…

  • به فلسفه، به ویژه فلسفه نیچه، علاقه دارید.
  •  به دنبال رمانی هستید که مضامین عمیق روانی و وجودی را بررسی کند.
  • به تلاقی تاریخ، روانشناسی و داستان علاقه دارید.
  • در جستجوی داستانی هستید که عمق فکری را با داستان‌سرایی احساسی ترکیب کند.
  • مجذوب وقایع تاریخی اواخر قرن نوزدهم و روزهای اولیه روانکاوی هستید.
  • از رمان‌هایی لذت می‌برید که بینشی در مورد وضعیت انسان و جستجوی معنا ارائه می‌دهند.
  •  از روایت‌های تخیلی خوش‌ساختی که شخصیت‌های تاریخی را زنده می‌کنند، قدردانی کنید.

نقد و بررسی‌ها

نظرت در مورد «وقتی نیچه گریست» چیه؟

درباره نویسنده

اروین دی یالوم

اروین دی یالوم یکی از مشهورترین روان‌پزشک‌های آمریکایی و نویسنده کتاب‌های روانشناسی است که با توجه به آثار ارزشمندی که تاکنون از خود بر جای گذاشته است ممکن است بسیاری از شما او را بشناسید و بخواهید بیشتر با بیوگرافی و زندگینامه‌اش آشنا شوید. جالب است بدانید که این نویسنده و روانپزشک مشهور ابتدا در رشته پزشکی مشغول به تحصیل شد و سپس با توجه به علاقه‌ای که به روانپزشکی داشت در این رشته تحصیلات خود را ادامه داد. وی در سال ۱۹۶۰ از رشته...