کتاب کاروان امید

تجربه و هنر زندگی 11

Terry Fox: His Story

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۴۶,۰۰۰ تومان

موجود

انتشار میلادی 1981
انتشار شمسی 1400
شابک 9786007289013
نوع جلد شومیز
قطع پالتویی
تعداد صفحه 232
سری چاپ 5

Array

0/5 (0 دیدگاه)

گام‌هایی محکم در ماراتنی سرنوشت‌ساز

کاروان امید (سرگذشت تری فاکس) نوشته لسلی اسکرای وینر در رابطه با سرگذشت تکان‌دهنده‌‌ی تری فاکس، ورزشکار کانادایی و فعال در زمینه تحقیقات سرطان است که با ماراتن امید معروف شد. نویسنده در این کتاب زندگی فاکس را از ابتدا تا نبرد شجاعانه‌اش با سرطان تعریف می‌کند و از اراده‌ی او می‌گوید که چطور تصمیم گرفت تمام طول کانادا را از شرق تا غرب بدود. هدف تری فاکس از این اقدام افزایش آگاهی مردم و تأمین بودجه برای تحقیقات سرطان بود.

لسلی اسکرای وینر با مطالعات و تحقیقات دقیق و روایتی صمیمانه، روح و اراده فاکس را به تصویر کشیده‌است. این کتاب نه تنها ادای احترامی به این شخصیت بزرگ است؛ بلکه سرشار از انگیزه و امید می‌باشد. 

این کتاب به هر کسی که به زندگی‌نامه افراد برجسته و تأثیرگذار علاقه‌مند است، توصیه می‌شود.

زندگی پر فراز و نشیب یک قهرمان

نویسنده در کاروان امید زندگی‌نامه تری فاکس را از سال‌های اولیه اقامتش در بریتیش کلمبیا (کانادا) شروع می‌کند. اسکرای وینر از زندگی خانوادگی فاکس، علاقه‌اش به ورزش و روحیه تسلیم ناپذیر او، حتی در دوران کودکی توضیحاتی می‌دهد. وینر دوران قبل از سرطان تری فاکس را مورد بررسی قرار داده‌است و از عزم و تلاش او برای موفقیت در بسکتبال می‌گوید. تری فاکس، با وجود عدم استعداد ذاتی در این رشته، با تلاش و کوشش بی‌وقفه به فعالیت خود ادامه داد.

نویسنده سپس به سال 1977 می‌رود. زمانی که اتفاق مهمی در زندگی فاکس افتاد و او در 18 سالگی به استئوسارکوم (نوعی سرطان استخوان) مبتلا شد و در نهایت بر اثر این بیماری پای راست خود را از بالای زانو از دست داد.

ماراتنی که بیش از یک ورزش بود

تصمیم فاکس برای دویدن در سراسر کانادا محور اصلی کتاب است. او این کار را به منظور افزایش آگاهی و تأمین بودجه برای تحقیقات سرطان انجام داد و آن را ماراتون امید نامید.

 کتاب کاروان امید به چالش‌های فیزیکی و احساسی که تری فاکس برای انجام ماراتون امید داشت می‌پردازد و از نحوه برنامه‌ریزی و اجرای این کار بزرگ صحبت نموده‌است.

سرانجام دویدن تری فاکس در آوریل 1980 در سنت جانز، نیوفاندلند آغاز می‌گردد. نویسنده از سختی‌های‌ این ماراتن از جمله آب و هوای سخت، خستگی جسمانی و عدم توجه مردم توضیحاتی آورده‌است.

نویسنده می‌افزاید همانطور که تری فاکس به سفر خود ادامه می‌دهد؛ به اهدافش می‌رسد و کم کم در دل کانادایی‌ها جا باز می‌کند‌. اسکرای وینر در کاروان امید از افزایش توجه رسانه‌ها، حمایت عمومی و بودجه قابل توجهی که برای تحقیقات سرطانی جمع آوری شد مطالبی نقل می‌نماید.

تری فاکس هرگز تمام نمی‌شود.

به طرز غم‌انگیزی، پس از 143 روز و 5373 کیلومتر، ماراتن فاکس در نزدیکی ثاندر بی انتاریو به پایان می‌رسد؛ زمانی که سرطان او برگشت و به ریه‌هایش سرایت کرد.

نویسنده این رویدادها را با حساسیت زیاد بررسی می‌نماید و شجاعت و انعطاف‌پذیری تری فاکس را در برابر اخبار ویران‌کننده مطرح می‌کند.

گرچه فاکس در ژوئن 1981 درگذشت، اما کاروان امید با مرگ او به پایان نمی‌رسد و به میراث و تأثیراتی که او از خود بر جای گذاشته، می‌پردازد. اسکرای درباره تأثیر سفر فاکس بر بودجه تحقیقات سرطان و از افرایش آگاهی عمومی می‌گوید و وضعیت او را به عنوان یک قهرمان ملی در کانادا شرح می‌دهد.

اسکرای در سرتاسر کتاب «کاروان امید» با استفاده از حکایات شخصی و تجربیات خانواده، دوستان، و حامیان فاکس، عمق و صمیمیت خاصی به مطالب می‌بخشد.

او همچنین از عکس‌ها و سایر اسناد استفاده کرده تا سفر فوق‌العاده فاکس را از لحاظ بصری نیز نشان دهد.

کتاب «کاروان امید» برای شماست اگر…

  • به زندگی‌نامه چهره‌های الهام‌بخش علاقمند هستید.
  • دوست دارید از داستان‌هایی که انعطاف‌پذیری و اراده را به تصویر می‌کشند الگو بگیرید.
  • می‌خواهید در مورد تأثیر فعالیت فردی بیشتر بدانید.
  • به تاریخچه تحقیقات سرطان و جمع آوری کمک‌های مالی علاقه دارید.
  • به دنبال تأثیر امید و استقامت در برابر ناملایمات هستید.
  • از خواندن زندگی‌نامه‌های دقیق و تأثیرگذار لذت می‌برید.
  • از طرفداران تاریخ ورزش و داستان‌های مقاومت و اراده در حوزه ورزشی هستید.

نقد و بررسی‌ها

نظرت در مورد «کاروان امید» چیه؟

درباره نویسنده