کتاب در برابر استبداد

بیست درس از قرن بیستم

On Tyranny: Twenty Lessons from the Twentieth Century

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۱۰۰,۰۰۰ تومان

موجود

انتشار میلادی 2017
انتشار شمسی 1402
شابک 9786007289334
نوع جلد جلد نرم
قطع پالتویی
تعداد صفحه 120
سری چاپ 11

Array

0/5 (0 دیدگاه)

درس‌هایی از مبارزه تاریخ با استبداد

کتاب در برابر استبداد اثری تأمل برانگیز از تیموتی اسنایدر است که درباره ظهور استبداد و چگونگی مقاومت در برابر آن صحبت می‌کند. اسنایدر، مورخ مشهور، با اقتباس از رویدادهای آشفته قرن بیستم، بیست درس حیاتی را استخراج می‌کند که به عنوان راهنمای درک و مقابله با اقتدارگرایی در دنیای امروز عمل می‌کند. این کتاب ترکیبی قانع‌کننده از تاریخ، تحلیل سیاسی و فراخوانی برای اقدام است.

همه این ویژگی‌ها در کنار هم، راه‌های عملی برای دفاع از ارزش‌های دموکراتیک را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهند. دیدگاه اسنایدر ابزاری توانمند برای شهروندان است و به آن‌ها کمک می‌کند تا با تجاوزهای استبداد در جامعه معاصر مبارزه کنند. این کتاب کاوشی مختصر و در عین حال عمیق درباره قدرت سیاسی، مسئولیت فردی و اهمیت آگاهی تاریخی در حفظ آزادی و دموکراسی است.

درس‌هایی برای مقاومت

در برابر استبداد، دارای حدود بیست درس است که هر یک دیدگاه یا اقدام خاصی را برای مقاومت در برابر استبداد ارائه می‌دهند. اسنایدر در این کتاب، بررسی قدرتمندی از الگوهای استبداد در سراسر قرن بیستم ارائه می‌کند. این اثر او، هم یک تحلیل تاریخی است و هم مثل یک راهنمای کاربردی، مسیر درست را به خوانندگان نشان می‌دهد. 

سبک نوشتاری اسنایدر، واضح و قابل دسترس است و مخاطبان زیادی را هدف قرار می‌دهد. او دیدگاه‌هایی را در مورد اینکه چگونه افراد می‌توانند در برابر اقتدارگرایی مقاومت کنند نیز ارائه می‌دهد. یکی از موضوعات اصلی‌ای که کتاب به آن پرداخته، شکنندگی نهادهای دموکراتیک است. علاوه بر این؛ در مورد اینکه چگونه به راحتی می‌توان آنها را تضعیف کرد نیز صحبت می‌کند.

الگوهای تاریخی استبداد

اسنایدر الگوهای تکرار شونده در ظهور رژیم‌های ظالمانه را شناسایی می‌کند و بر اهمیت درس گرفتن از تاریخ تأکید دارد. در همین راستا، ابزارهایی را برای تشخیص نشانه‌های اولیه اقتدارگرایی فراهم کرده و شباهت‌هایی را بین رویدادهای تاریخی و معاصر ترسیم می‌کند. این کتاب بر مسئولیت افراد در دفاع از ارزش‌ها و نهادهای دموکراتیک تاکید دارد. دستکاری حقیقت و استفاده از تبلیغات به عنوان ابزار استبداد از دیگر مباحث کلیدی کتاب است.  اسنایدر از مشارکت فعال سیاسی و هوشیاری، به عنوان پادزهر گرایش‌های استبدادی دفاع می‌کند. 

این کتاب بر لزوم دفاع از نهادها، قوانین و حقوق فردی که زیربنای جوامع دموکراتیک هستند، تأکید دارد. شاید فکر کنید که بخاطر عدم علاقه به سیاست، این کتاب برای شما مناسب نیست. اما در برابر استبداد، اثری بسیار ساده و قابل فهم است. نویسنده تلاش می‌کند تا با استفاده از مثال‌هایی آموزنده، مطالبی را که آگاهی از آن‌ها برای هر کسی واجب است، با زبانی ساده توضیح دهد.  بدون شک بهره‌مندی از این آموزه‌ها در زندگی شخصی شما، مفید و سودمند خواهد بود.

کتاب «در برابر استبداد» برای شماست اگر

  • به تاریخ سیاسی و درس‌هایی که برای دنیای امروز ارائه می‌دهد، علاقه مند هستید.
  • نگران افزایش اقتدارگرایی هستید و به دنبال راهی برای مقاومت در برابر آن می‌گردید.
  • برای اصول دموکراتیک ارزش قائل هستید و می‌خواهید یاد بگیرید که چگونه از آنها محافظت کنید.
  • به دنبال یک راهنمای مختصر در مورد فعالیت سیاسی و مسئولیت مدنی هستید.
  • به تعامل بین تاریخ و رویدادهای معاصر علاقه دارید.
  • از آثاری که تحلیل تاریخی را با توصیه‌های عملی ترکیب می‌کنند، قدردانی می‌کنید.
  • جزو طرفداران کارهای علمی تیموتی اسنایدر هستید و به دیدگاه او در مورد سیاست معاصر علاقه دارید.
  • از دوستداران تاریخ معاصر امریکا و به علوم سیاسی هستید.

نقد و بررسی‌ها

نظرت در مورد «در برابر استبداد» چیه؟

درباره نویسنده