کتاب قبایل
به تو نیاز داریم که رهبرمان باشی
Tribes: We Need You to Lead Us
۷۶,۰۰۰ تومان
موجود
انتشار میلادی | 2008 |
---|---|
انتشار شمسی | 1401 |
شابک | 9786008237464 |
نوع جلد | شومیز |
قطع | رقعی |
تعداد صفحه | 130 |
سری چاپ | 5 |
Array
به تو نیاز داریم که رهبرمان باشی
Tribes: We Need You to Lead Us
۷۶,۰۰۰ تومان
موجود
انتشار میلادی | 2008 |
---|---|
انتشار شمسی | 1401 |
شابک | 9786008237464 |
نوع جلد | شومیز |
قطع | رقعی |
تعداد صفحه | 130 |
سری چاپ | 5 |
Array
کتاب قبایل، نوشتهای از ست گودین است که در مورد قدرت تحولآفرین رهبری در دنیای مدرن، سخنان نوین و نابی دارد. این کتاب به مفهوم قبایل و اینکه چگونه برای ایجاد تغییر و نوآوری ضروری هستند، اشاره میکند. گفتنیست منظور از قبایل، گروههایی از افراد مرتبط با یکدیگر، رهبر و یا یک ایده میباشد. گودین، کارآفرین و کارشناس بازاریابی مشهور، معتقد است که هر کسی میتواند رهبر باشد و این رهبری برای ایجاد جنبشهای مهم، حیاتی است. آنچه این کتاب را متمایز میکند، نگاه آیندهنگر آن به رهبری و تأکید بر قدرت اینترنت و رسانههای اجتماعی و توانمندسازی قبایل است. قبایل از خوانندگان میخواهد که قبیلهی خود را پیدا کنند و شروع به رهبری کنند. پیام گودین واضح است: جهان به رهبران بیشتری نیاز دارد و رهبری در دسترس همه است.
رهبری کردن در دنیای امروز، وظیفهی تک تک ماست. ست گودین در قبایل، دیدگاه تازهای دربارهی رهبری معرفی میکند، مفاهیم مرسوم را به چالش میکشد و خوانندگان را تشویق میکند تا از پتانسیل خود به عنوان رهبر استفاده کنند. این کتاب به بخشهای کوتاه و سادهای تقسیم میشود که هر کدام جنبههای مختلف قبایل و رهبری را مورد بررسی قرار میدهند. گودین بحث را با تعریف قبیله شروع میکند: به معنی گروهی از مردم که به یک ایده، یک رهبر و یا به یکدیگر متصل هستند. او تأکید میکند که قبایل از زمانهای دور وجود داشتهاند، اما امروزه به خاطر ارتباطاتی که اینترنت و رسانههای اجتماعی فراهم کردهاند، نقش آنها بیشتر از همیشه برجسته شده است. این پلتفرمها امکان شکلگیری قبایل حول علایق، اهداف و ایدههای مشترک را بدون هیچ گونه محدودیتی فراهم میکنند.
موضوع اصلی کتاب قبایل این است که مدلهای رهبری سنتی در دنیای مدرن و متصل به هم دیگر کارآمد نیستند. گودین بر این عقیده است که تأثیرگذارترین رهبران امروزی کسانی هستند که میتوانند قبایل را بسازند و پرورش دهند و جنبشهایی را ایجاد کنند که از ساختارهای سازمانی سنتی فراتر میروند. به عقیده او، هر فردی میتواند رهبر باشد، به شرطی که تمایل به چالش کشیدن وضعیت موجود و الهام بخشیدن به دیگران را داشته باشد. رهبری قبیله، همانطور که گودین آن را توصیف میکند، ذاتاً با رهبری سنتی متفاوت است. زیرا در خصوص رهبری از درون است نه از بالا. گودین نمونههایی از رهبران قبایل موفق را در زمینههای مختلف نام میبرد و نشان میدهد که آنها چگونه از اشتیاق و ایدههای خود برای ایجاد تغییرات قابلتوجه استفاده کردهاند.
کتاب قبایل به چالشها و نگرانیهای مرتبط با پذیرش نقش رهبری پرداخته و آنها را مورد توجه قرار میدهد. گودین در مورد ترس از شکست، مقاومت در برابر تغییر و انتقادی که اغلب با رهبر بودن همراه است سخنانی تازه میگوید و خوانندگان را تشویق میکند که این چالشها را به عنوان بخشی از مسیر رهبری بپذیرند.
علاوه بر این، گودین از تأثیر قبایل در دنیای تجارت را صحبت میکند. او پیشنهاد میکند که کسبوکارها میتوانند از رهبری قبیلهای با تقویت حس تعلق و مأموریت مشترک در بین کارمندان و مشتریان، سود قابلتوجهی ببرند. این نگاه میتواند منجر به نوآوری، وفاداری و مزیت رقابتی بیشتر شود. سبک گیرای گودین مطالعهی این کتاب را برای کسانی که به رهبری، ایجاد جامعه و تحولات اجتماعی علاقهمند هستند، لازم میسازد.
نقد و بررسیها