کتاب قدرت پشیمانی

The Power of Regret

نویسنده:
مترجم: ,
ناشر:

۱۹۹,۰۰۰ تومان

موجود

انتشار میلادی 2022
انتشار شمسی 1402
شابک 9786227585957
نوع جلد شومیز
قطع رقعی
تعداد صفحه 280
سری چاپ 8

Array

0/5 (0 دیدگاه)

استراتژی‌هایی برای آینده‌ای موفق‌تر

کتاب قدرت پشیمانی نوشته دانیل پینک دیدگاهی تازه را در مورد احساس پشیمانی که غالبا نگرش های بدبینانه ای در مورد آن وجود دارد، ارائه می‌دهد. 

در این کتاب، پینک استدلال می‌کند که پشیمانی، وقتی فرد به آن نزدیک شود، می‌تواند ابزار قدرتمندی برای تصمیم گیری بهتر، بهبود عملکرد و افزایش رشد شخصی باشد. 

پینک با استفاده از طیف وسیعی از تحقیقات علمی، مثال‌های واقعی و توصیه‌های روانشناسانه، تصور رایج در جامعه را نسبت به پشیمانی به عنوان چیزی کاملا منفی است به چالش می‌کشد. وی سعی می کند نشان می‌دهد که چگونه می‌توان از پشیمانی به عنوان نیرویی برای تغییر مثبت استفاده کرد.

تبدیل اشتباهات به پیشرفت

کتاب قدرت پشیمانی به تفصیل به  احساس پشیمانی و ابعاد مختلف آن پرداخته است که در ادامه به بررسی بخش‌های مختلف این کتاب، به طور خلاصه می‌پردازیم.

1. تعریف مجدد پشیمانی: کتاب پیش رو با به چالش کشیدن این روایت رایج شروع می‌شود که پشیمانی ذاتا امری منفی است و باید از آن اجتناب کرد. نویسنده استدلال می‌کند که پشیمانی یک احساس جهانی و مفید است.

کتاب قدرت پشیمانی

2. ماهیت پشیمانی: این کتاب جنبه‌های روانشناختی و عاطفی پشیمانی را بررسی می‌کند و نحوه عملکرد آن و اینکه چرا بخشی طبیعی از تجربه انسان است را توضیح می‌دهد.

3. انواع پشیمانی: در کتاب قدرت پشیمانی انواع مختلفی از حسرت‌هایی را که معمولا افراد تجربه می‌کنند، مانند موارد مرتبط با جسارت، اخلاق، ارتباط و چگونگی تاثیر آن‌ها بر زندگی ما را مشخص شده است.

4. پشیمانی در تصمیم‌گیری: نویسنده به نقش پشیمانی در فرآیندهای تصمیم‌گیری می‌پردازد و پیشنهاد می‌کند که پیش‌بینی پشیمانی می‌تواند به انتخاب‌های متفکرانه و رضایت بخشی منجر شود.

5. یادگیری از پشیمانی: تمرکز بیشتر کتاب بر این موضوع است که چگونه پشیمانی می‌تواند منبع یادگیری و رشد باشد. قدرت پشیمانی استراتژی‌هایی برای تجزیه و تحلیل و یادگیری از پشیمانی‌های گذشته ارائه می‌دهد.

6. مزایای پشیمانی: پینک در ادامه کتابش، در مورد مزایای پذیرش پشیمانی، مانند افزایش همدلی، عملکرد بهتر و افزایش خلاقیت صحبت می‌کند.

7.  پشیمانی و شادی: کتاب قدرت پشیمانی این فرض را به چالش می‌کشد که به حداقل رساندن پشیمانی، کلید شادی است و اثبات می‌کند که درک و پردازش پشیمانی می‌تواند به زندگی کامل‌تری منجر شود.

8. تمرین های عملی: بخش‌هایی از کتاب، شامل  تمرین‌ها و تکنیک‌های عملی برای خوانندگان است تا با پشیمانی خود به روش‌های سازنده درگیر شوند.

9. داستان های پشیمانی: کتاب همراه با روایت داستان‌هایی از افرادی است که از پشیمانی خود به عنوان کاتالیزوری برای تغییرات مثبت استفاده کرده‌اند.

10.حرکت به جلو با پشیمانی: این کتاب با توصیه‌هایی در مورد چگونگی پیشرفت مثبت، با استفاده از پشیمانی به عنوان راهنمایی برای اقدامات و تصمیمات آینده به پایان می‌رسد.

قیمت کتاب قدرت پشیمانی

کتاب قدرت پشیمانی برای شماست اگر …

  • علاقه‌مند به درک این هستید که چگونه احساسات، به ویژه احساس پشیمانی، بر تصمیم‌گیری و رشد شخصی تاثیر می‌گذارد.
  • به دنبال رویکردی مثبت و سازنده برای مقابله با پشیمانی هستید.
  • می‌خواهید یاد بگیرید که چگونه از پشیمانی به عنوان ابزاری برای خودسازی و تصمیم‌گیری بهتر استفاده کنید.
  • از طرفداران نوشته‌های دانیل اچ پینک هستید و از رویکرد او برای ترکیب تحقیقات روانشناختی با توصیه‌های عملی لذت می‌برید.
  • در روانشناسی، مشاوره یا مربیگری مشغول به کار اید و به دنبال نظریه‌هایی هستید که می‌گویند چگونه می‌توان از پشیمانی به طور مثبت در رشد شخصی استفاده کرد.
  • به دنبال روش هایی برای تبدیل احساسات منفی به نتایج مثبت هستید.

جوایز و افتخارات کتاب قدرت پشیمانی:

  • بهترین کتاب سال NPR
  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌ تایمز
  • بهترین کتاب سال فایننشیال‌تایمز (Financial Times)
  • اثر مورد‌توجه از دیدگاه واشنگتن پست و وال‌استریت ژورنال

نظر شخصیت های برجسته در مورد کتاب قدرت پشیمانی:

  • راهنمایی عمل‌گرایانه برای به‌کارگیری گذشته! هفته‌نامه ناشران
  • جهان به این کتاب نیاز دارد. برنه براون
  • کاوشی قدرتمند درباره‌ی پشیمانی که با کمک داستان‌سرایی، معنای درست آن را به شما معرفی می‌کند. فوربز
  • پشیمانی مدت‌هاست که نشانه‌ای از ضعف تلقی می‌شود، اما اگر این احساس نقطه‌ی قوت وجودمان باشد چه؟ واشنگتن پست
  • ترکیبی یکپارچه و بی‌نقص از نوروساینس، روانشناسی و دیگر علوم که تصورات غلط درباره‌ی پشیمانی را کنار می‌زند. Newsweek

موضوع:

شناسه محصول: 9786227585957 دسته:

نقد و بررسی‌ها

نظرت در مورد «قدرت پشیمانی» چیه؟

درباره نویسنده

دانیل پینک

دانیل پینک نویسنده بانفوذ آمریکایی متولد 23 ژوئیه 1964 است. آثار وی با مجموعه ای شامل هفت کتاب، از آثار پرفروش نیویورک تایمز است. زندگی اولیه او در کلمبوس، اوهایو، راه را برای یک سفر آموزشی درخشان هموار کرد. او از دانشگاه نورث وسترن فارغ التحصیل شد، که در آنجا یک محقق ترومن بود، و بعداً مدرک دکتری حقوقی را از دانشکده حقوق ییل گرفت. زندگی حرفه‌ای پینک زمانی که از سال 1995 تا 1997 به‌عنوان سخنرانی‌نویس ارشد معاون رئیس‌جمهور ال گور خدمت کرد،...