کتاب تروما

راهنمای سلامت روان کودکان

The Simple Guide to Child Trauma

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۲۴,۵۰۰ تومان

ناموجود

انتشار میلادی 2016
انتشار شمسی 1400
شابک 9786222810245
نوع جلد شومیز
قطع رقعی
تعداد صفحه 84
سری چاپ 1

Array

0/5 (0 دیدگاه)

کشف اسرار آسیب‌های کودکان

کتاب تروما نوشته بتسی دو تیری در مورد درک و رسیدگی به پیچیدگی‌های ترومای دوران کودکی است. این کتاب روشنگر، ترکیبی از تخصص حرفه‌ای نویسنده و توضیحات قابل دسترس او ارائه می‌دهد. 

هدف کتاب تروما، کمک به والدین، مربیان و متخصصان برای حمایت از کودکانی است که رویدادهای آسیب‌زا را تجربه کرده‌اند. رویکرد دلسوزانه و عملی De Thierry، این کتاب را به ابزاری حیاتی در زمینه روانشناسی کودک و بهبودی تروما تبدیل می‌کند.

زخم‌های نادیده کودکی

شناخت تروما و آسیب‌هایی که ممکن است بر ذهن کودکان بگذارد، برای تمام والدین بسیار ضروری است. گاهی حل نشدن تروما و برخورد نادرست با آن در دوران کودکی، منجر به اتفاقات و عوارض بزرگی در سنین نوجوانی می‌شود. 

تروماهایی که در دوران کودکی حل‌نشده باقی می‌مانند، به ناخودآگاه افراد نفوذ می‌کنند. برای حل آن‌ها در سال‌های بزرگسالی، باید زمان و انرژی زیادی تحت نظر تراپیست صرف شود. 

بسیاری از ما نیز به عنوان والدین، تروماهای حل‌نشده‌ای از دوران کودکی داریم که خودمان دیگر قادر نیستیم آن‌ها را کشف کنیم. با مطالعه کتاب تروما والدین می‌توانند به فرزندان کمک کنند تا ذهنی آرام‌تر و سالم‌تر داشته باشند.

تعریف ترومای کودک: 

نویسنده، کتاب تروما را با تعریف واضح آنچه که تروما در کودکان نامیده می‌شود، شروع می‌کند و آن را از انواع دیگر پریشانی متمایز می‌کند. دو تیری اشکال مختلفی که تروما می‌تواند داشته باشد، از جمله جسمی، عاطفی و روانی را توضیح می‌دهد.

علائم و نشانه‌ها: 

فصل‌های اولیه بر شناسایی علائم و نشانه‌های تروما در کودکان تمرکز می‌کنند، که اغلب ممکن است نادیده گرفته شده یا اشتباه درک شوند. نویسنده راهنمای دقیقی برای شناخت پاسخ‌های تروما، مانند کناره گیری، پرخاشگری یا تغییر در رفتار و خلق‌وخو ارائه می‌دهد.

درک تاثیر: 

دو تیری به بررسی اثرات کوتاه مدت و بلند مدت تروما بر رشد کودک می‌پردازد، از جمله تاثیر آن بر رشد مغز، تنظیم عاطفی و مهارت‌های ایجاد رابطه. او بیان می‌کند که اگر تروماهای کودکی رفع و حل نشوند، این تاثیرات تا سنین بزرگسالی در افراد باقی می‌مانند.

کتاب تروما

تروما و دلبستگی: 

کتاب تروما به بررسی نقش حیاتی دلبستگی در پاسخ کودک به تروما می‌پردازد و نشان می‌دهد که چگونه دلبستگی ایمن می‌تواند انعطاف‌پذیری ایجاد کند. در حالی که دلبستگی ناایمن می‌تواند اثرات تروما را تشدید کند.

تروما در زمینه‌های مختلف: 

نویسنده بررسی می کند که چگونه انواع مختلف تروما، مانند سو استفاده، غفلت، دیدن خشونت، یا تجربه یک بلای طبیعی، به طور منحصربه‌فرد بر کودکان تاثیر می‌گذارد و نیاز به رویکردهای مناسب دارد.

ایجاد یک محیط امن: 

در این بخش توصیه‌های عملی در مورد ایجاد یک محیط امن و حمایتی برای کودکان آسیب دیده ارائه شده است که شامل ایجاد اعتماد، اطمینان از ثبات و تقویت احساس امنیت است.

مداخلات درمانی: 

دو تیری مداخلات و تکنیک‌های درمانی مختلفی را که در درمان آسیب‌های روانی کودک موثر هستند، از جمله درمان شناختی-رفتاری متمرکز بر تروما، بازی‌درمانی و خانواده‌درمانی را مورد بحث قرار می‌دهد.

نقش مراقبان و متخصصان: 

این کتاب بر نقش حیاتی مراقبان و متخصصان در زندگی کودک آسیب دیده تاکید می‌کند. در ادامه راهنمایی‌هایی را در مورد نحوه ارائه حمایت عاطفی، درک و مدیریت رفتارهای چالش برانگیز و همکاری با متخصصان سلامت روان ارائه می‌دهد.

مطالعات موردی و مثال‌های زندگی واقعی: 

دو تیری در سراسر کتاب تروما، مطالعات موردی و مثال‌های واقعی را برای نشان دادن پیچیدگی‌های آسیب‌های روانی کودک و مسیرهای بهبودی گنجانده است.

منابع و مطالعه بیشتر: 

این بخش کتاب‌ها، مقالات و سازمان‌هایی را که به آسیب‌های روانی کودکان اختصاص داده شده‌اند، برای خوانندگانی که به دنبال اطلاعات یا حمایت بیشتر هستند، ارائه می‌کند.

قیمت کتاب تروما

کتاب تروما  برای شما مناسب است اگر …

  • یکی از والدین، مراقبان یا اعضای خانواده کودکی هستید که ضربه روحی تجربه کرده است.
  • در امر آموزش، مراقبت‌های بهداشتی یا رفاه کودکان کار می‌کنید و با کودکان آسیب دیده از تروما مواجه می‌شوید.
  • متخصص بهداشت روان هستید که به دنبال درک بهتر از آسیب‌های روانی کودک هستید.
  • علاقه‌مند به یادگیری در مورد تاثیر تروما بر رشد و رفتار کودک هستید.
  • به دنبال راهبردهای عملی برای حمایت و کمک به بهبودی کودکان آسیب دیده هستید.

موضوع:

شناسه محصول: 9786222810245 دسته:

نقد و بررسی‌ها

نظرت در مورد «تروما» چیه؟

درباره نویسنده

بتسی دو تیری

بتسی دو تیری را می توان مشاور بهبودی تروما، روان درمانگر، مربی و نویسنده معرفی کرد. او چندین پروژه و موسسه خیریه را با هدف حمایت از کودکان و خانواده هایی که تروما را تجربه کرده اند، تأسیس کرده است.  مرکز بهبودی تروما یکی از آنها است. بتسی دو تیری کتاب هایی مانند "راهنمای ساده غفلت عاطفی" و "راهنمای ساده ترومای پیچیده و گسست" را تالیف کرده است. جایی که او تجربیات گسترده خود را با آخرین تحقیقات ترکیب می کند تا مروری مختصر در مورد موضوعات ارائه...