کتاب شرم

راهنمای سلامت روان کودکان

The Simple Guide to Understanding Shame in Children

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۲۹,۵۰۰ تومان

ناموجود

انتشار میلادی 2018
انتشار شمسی 1400
شابک 9786222810238
نوع جلد شومیز
قطع پالتویی
تعداد صفحه 120
سری چاپ 1

Array

0/5 (0 دیدگاه)

درک شرم در کودکی

کتاب شرم نوشته بتسی دو تیری پژوهشی کامل و دلسوزانه در دنیای پیچیده شرم است که توسط کودکان تجربه می‌شود. این کتاب درک دقیقی از تاثیر شرم بر رشد، رفتار و عزت نفس کودکان ارائه می‌دهد. 

دو تیری با استفاده از تخصص خود در روانشناسی و کودک درمانی، راهنمایی‌های عملی را برای والدین، مربیان و متخصصان ارائه می‌دهد تا به کودکان کمک کند به راحتی بر اثرات ناتوان‌کننده شرم غلبه کنند.

 گفتگو در مورد شرم دوران کودکی

درک احساس شرم و دلایل به وجود آمدن آن در کودکان، از این جهت بسیار حائز اهمیت است که شرم داشتن، مستقیما عزت نفس کودک را زیر سوال می‌برد. 

در نتیجه والدین و مربیان باید با عوامل ایجاد شرم در کودکان و راه‌های مقابله با آن آشنا باشند تا بتوانند به افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس کودکان کمک کنند. کتاب شرم بررسی کامل و دقیق عوامل ایجاد شرم و راهکارهای آن می‌باشد. 

مطالعه این کتاب به شما کمک می‌کند تا این مسئله را برای فرزند خود حل کنید.

درک شرم: 

کتاب با ابهام‌زدایی از مفهوم شرم، تمایز آن از احساس گناه و بحث در مورد زیربنای روانی آن آغاز می‌شود. دو تیری تاکید می‌کند که شرم فقط یک احساس نیست، بلکه یک واکنش عاطفی قدرتمند و اغلب پنهان است که می‌تواند درک و جهان‌بینی کودک را شکل دهد.

شرم در رشد اولیه: 

فصل‌های اولیه به ریشه‌های شرم در دوران کودکی می‌پردازد و بررسی می‌کند که شرم، چگونه می‌تواند از منابع مختلف، از جمله شرایط خانواده، انتظارات اجتماعی و تجربیات آسیب‌زا سرچشمه بگیرد. 

نویسنده نشان می‌دهد که شرم چگونه می‌تواند در مراحل مختلف رشد به‌طور متفاوتی ظاهر شود.

کتاب شرم

شاخص‌های رفتاری: 

دو تیری توصیف‌های روشنگرانه‌ای از نحوه تجلی شرم در رفتار کودکان ارائه می‌دهد، از گوشه‌گیری و پرخاشگری گرفته تا کمال‌گرایی و تمایلات مردم‌پسند. این بخش از کتاب شرم، به ویژه برای والدین و معلمان در شناسایی علائم شرم در کودکان مفید است.

تاثیر بر سلامت روان: 

این کتاب تاثیر عمیقی را که شرمِ حل نشده می‌تواند بر سلامت روان کودک بگذارد، مورد بحث قرار می‌دهد. در ادامه به حل مسائلی مانند اضطراب، افسردگی و اعتماد به نفس پایین کمک می‌کند. دو تیری از مطالعات موردی برای نشان دادن این اثرات استفاده می‌کند.

شرم در زمینه‌های اجتماعی: 

تمرکز قابل توجهی بر درک نحوه عملکرد شرم در محیط‌های اجتماعی، مانند مدارس و گروه‌های همسالان است. نویسنده عواملی مانند قلدری، طرد اجتماعی و فشارهای رسانه‌های اجتماعی را به عنوان تقویت‌کننده شرم مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

شفا و غلبه بر شرم: 

شاید با ارزش‌ترین بخش کتاب، این بخش باشد که راهکارهای عملی برای کمک به کودکان برای غلبه بر شرم ارائه می‌دهد. این بخش شامل تکنیک‌هایی برای ایجاد عزت نفس، تقویت انعطاف‌پذیری و ایجاد محیط‌های حمایتی در خانه و مدرسه است.

نقش والدین و مربیان: 

دو تیری به بیان نقش حیاتی که بزرگسالان در تشدید یا کاهش شرم در کودکان ایفا می‌کنند می‌پردازد. او رهنمودهایی را برای ارتباط موثر، همدلی و ایجاد فرهنگ مقاوم در برابر شرم در خانواده‌ها و محیط‌های آموزشی ارائه می‌دهد.

مداخله حرفه‌ای:  

این کتاب برای کودکانی که با شرم عمیق دست و پنجه نرم می‌کنند، در مورد زمان و چگونگی درخواست کمک حرفه‌ای راهنمایی‌هایی ارائه می‌کند که شامل راهنمای درمان‌ها و مداخلاتی است که به ویژه در پرداختن به موضوع شرم موثر است.

مطالعات موردی و مثال‌های واقعی: 

در سراسر کتاب شرم، دو تیری روایت خود را با مطالعات موردی و داستان‌های واقعی تکمیل می‌کند. این مثال‌ها به خوانندگان درک عمیق‌تر و همدلانه‌تری از نحوه تجربه و کنار آمدن کودکان با شرم ارائه می‌دهند.

منابع و مطالعه بیشتر: 

این کتاب با فهرستی جامع از منابع برای کاوش بیشتر و فهرست خواندنی برای کسانی که علاقه‌مند به عمیق‌تر شدن موضوع هستند، به پایان می‌رسد.

قیمت کتاب شرم

کتاب شرم برای شماست اگر …

  • والدینی هستید که به دنبال درک و حمایت از رفاه عاطفی فرزندتان هستید.
  • در آموزش و پرورش یا مرکز مراقبت از کودکان کار می‌کنید و می‌خواهید محیطی حمایت کننده‌تر و مقاوم در برابر شرم ایجاد کنید.
  • متخصص بهداشت روان هستید که به دنبال تحقیقاتی در مورد شرم در دوران کودکی و درمان آن هستید.
  •  به روانشناسی کودک و رشد عاطفی علاقه دارید.
  • در کودکی خود با عوارض شرم دست و پنجه نرم می‌کردید.
  • احساس می‌کنید کودکتان احساس شرم را تجربه می‌کند.
  • می‌خواهید برای افزایش عزت نفس فرزندتان به او کمک کنید.

نظر افراد برجسته در مورد کتاب شرم:

  • کتاب درخشان دیگری از بتسی دو تیری. باید قبول کرد که شرم یک حوزه و احساس بسیار مهم است؛ هرچند اغلب توسط ما نادیده گرفته می‌شود. بنابراین دیدن کتابی که درکی عمیق‌تر و ایده‌هایی عملی برای حمایت از شرم ارائه می‌دهد بسیار عالی است. کارن تریزمن، روان‌شناس و نویسنده
  • بتسی دو تیری موفق شده راهنمای کوتاه و کاملی درباره‌ شرم بنویسد؛ وظیفه‌ای چالش‌برانگیز که بسیار خوب اجرا شده است. اگر به دنبال درک شرم و چرایی نفوذ آن از سنین بسیار پایین به وجود ما هستید و اینکه چگونه شرم می‌تواند مانند سَمی در ناخودآگاه ما باشد، این راهنما برای شماست. لیزا چری، نویسنده، مربی و مشاور خانواده

نقد و بررسی‌ها

  1. صبا کیان

    بی نظیره پیشنهاد می کنم

نظر شما چیه؟

درباره نویسنده

بتسی دو تیری

بتسی دو تیری را می توان مشاور بهبودی تروما، روان درمانگر، مربی و نویسنده معرفی کرد. او چندین پروژه و موسسه خیریه را با هدف حمایت از کودکان و خانواده هایی که تروما را تجربه کرده اند، تأسیس کرده است.  مرکز بهبودی تروما یکی از آنها است. بتسی دو تیری کتاب هایی مانند "راهنمای ساده غفلت عاطفی" و "راهنمای ساده ترومای پیچیده و گسست" را تالیف کرده است. جایی که او تجربیات گسترده خود را با آخرین تحقیقات ترکیب می کند تا مروری مختصر در مورد موضوعات ارائه...