کتاب راز شادی والدین دانمارکی

چه چیزی کودکان و والدین دانمارکی را به خوشحال ترین مردم کره زمین تبدیل…

The Danish Way of Parenting

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۹۹,۰۰۰ تومان ۷۸,۲۱۰ تومان

موجود

انتشار میلادی 2014
انتشار شمسی 1401
شابک 9786227044317
نوع جلد شومیز
قطع رقعی
تعداد صفحه 136
سری چاپ 3

Array

0/5 (0 دیدگاه)

 اسرار دانمارکی برای کودکان با اعتماد به نفس و توانا

کتاب راز شادی والدین دانمارکی نوشته جسیکا جول الکساندر و ایبن دیسینگ ساندال، رویکردهای منحصربه‌فردی در فرزندپروری را بررسی می‌کند. این مساله به سطوح بالای شادی در دانمارک کمک کرده است. 

این کتاب به اصول کلیدی والدین دانمارکی مانند همدلی، بازی، اصالت و همکاری می‌پردازد. در عین حال دیدگاه تازه ای در مورد تربیت کودکانی با اعتماد به نفس، انعطاف‌پذیر و سازگار ارائه می‌دهد.

کلیدهای فرزندپروری دانمارکی

دانمارک از نظر شاخص‌های مختلفی که به صورت جهانی سنجیده می‌شود، یکی از شادترین کشورهای جهان است. این که کشوری در 40 سال متوالی، به عنوان شادترین کشور دنیا شناخته شود، حتما دلیلی دارد. 

نویسندگان کتاب راز شادی والدین دانمارکی هم به بررسی این موضوع پرداخته و راز شادی دانمارکی‌ها را از درون بنیاد خانواده جستجو می‌کند. 

تربیت فرزندانی شاد، باعث به وجود آمدن جامعه‌ای شاد می‌شود و دانمارک این موضوع را به خوبی درک کرده است. کتاب راز شادی والدین دانمارکی با بررسی عواملی که والدین دانمارکی به آن توجه می‌کنند، به والدین دیگر کشورها آموزش می‌دهد که چگونه برای داشتن خانواده‌ای شاد و فرزندانی سالم تلاش کنند.

بازی: سنگ بنای کودکی: 

نویسندگان با تاکید بر اهمیت بازیِ بدون ساختار در رشد کودک شروع می‌کنند. آن‌ها توضیح می‌دهند که چگونه بازی خلاقیت، استقلال و سلامت عاطفی را تقویت می‌کند، مفهومی که عمیقا در فرهنگ دانمارکی ریشه دوانده است.

اصالت: تشویق واقعی بودن: 

این بخش از کتاب، ارزش اصالت در فرزندپروری را برجسته می‌کند. رویکرد دانمارکی، والدین و فرزندان را تشویق می‌کند تا به احساسات خود صادق باشند و صداقت و خودآگاهی را ترویج کنند.

چارچوب مجدد: قدرت دیدگاه مثبت: 

الکساندر و ساندال در مورد شیوه دانمارکی درباره چارچوب چالش‌ها و موقعیت‌های منفی و کسب فرصت‌های یادگیری بحث می‌کنند. آن‌ها استراتژی‌هایی را برای والدین ارائه می‌دهند تا به کودکان انعطاف‌پذیری و تفکر مثبت را آموزش دهند.

کتاب راز شادی والدین دانمارکی

همدلی: تقویت درک عاطفی: 

نویسندگان کتاب راز شادی والدین دانمارکی بررسی می‌کنند که چگونه والدین دانمارکی همدلی را در فرزندان خود پرورش می‌دهند، که کلید توسعه هوش هیجانی و روابط بین فردی قوی است.

بدون اولتیماتوم: اهمیت احترام و همکاری: 

این کتاب ترجیح دانمارکی‌ها برای فرزندپروری مشارکتی را بر روش‌های مستبد توضیح می‌دهد. این روش، رویکرد احترام، درک و ارتباط موثر بین والدین و فرزندان را تقویت می‌کند.

Hygge: هنر ایجاد یک جو گرم: 

Hygge، مفهوم دانمارکی دنج و راحت بودن، به عنوان جنبه‌ای اساسی از ایجاد یک محیط خانوادگی پرورش یافته، مورد بررسی قرار می‌گیرد. نویسندگان بیان می‌کنند که چگونه hygge می‌تواند پیوندهای خانوادگی را تقویت کند.

سادگی و مینیمالیسم: 

این فصل بر تمایل دانمارکی‌ها به سادگی در زندگی، از جمله فرزندپروری تاکید می‌کند. نویسندگان در مورد مزایای رویکرد مینیمالیستی، کاهش استرس و افزایش زمان با کیفیت در خانواده صحبت می‌کنند.

اجتناب از تله برنامه‌ریزی بیش از حد: 

کتاب راز شادی والدین دانمارکی توصیه می‌کند از برنامه‌ریزی بیش از حد برای زندگی کودکان، که در بسیاری از فرهنگ‌ها رایج است، خودداری کنید و بر اهمیت زمان استراحت برای آرامش و خلاقیت، تاکید می‌کند.

خودمراقبتی والدین و رفتار الگوسازی: 

الکساندر و ساندال بر اهمیت خودمراقبتی والدین و این که چگونه رفتار والدین نمونه‌ای برای کودکان است تاکید می‌کنند. آن‌ها همچنین در مورد این که چگونه رفاه والدین به طور مستقیم بر کودکان تاثیر می‌گذارد صحبت می‌کنند.

اجتماع و حمایت اجتماعی:

نویسندگان نقش جامعه و حمایت اجتماعی در فرزندپروری دانمارکی را برجسته می‌کنند و بیان می‌کنند که چگونه ارزش‌ها و ساختارهای اجتماعی، از زندگی خانوادگی حمایت می‌کنند.

قیمت کتاب راز شادی والدین دانمارکی

کتاب راز شادی والدین دانمارکی برای شماست اگر …

  •  والدینی هستید که به دنبال رویکردی جامع و متعادل برای تربیت فرزندان هستند.
  •  علاقه‌مند به گنجاندن همدلی و تفاهم در فرزندپروری هستید.

  • خانواده‌ای هستید که به دنبال پرورش خلاقیت و استقلال در فرزندان خود هستند.
  • والدین یا مربیان کنجکاو در مورد جنبه‌های فرهنگی فرزندپروری دانمارکی هستید.
  • قصد ایجاد یک محیط خانوادگی پرورش‌دهنده و عاری از استرس را دارید.
  • به دنبال راهبردهایی برای پرورش تفکر مثبت و تاب‌آوری در کودکان هستید.

نظر شخصیت‌های برجسته در مورد کتاب راز شادی والدین دانمارکی:

  • من به بازی آزاد اعتقاد دارم. من این کتاب تربیتی شگفت‌انگیز به نام راز شادی والدین دانمارکی را خواندم، که در مورد بازی آزاد صحبت می‌کند و این که چگونه واقعا این شیوه ذهن آن‌ها را توسعه می‌دهد. کریستین بل
  • کتابی که جوهری از باهوشی حسی دارد. شیوه‌ دانمارکی جایگزین درخشانی برای والدین پراسترس مدرن ارائه می‌دهد و خانواده‌ها، از دهلی نو تا نیویورک با درک آن فریاد خواهند زد. جست‌وجوی شادی را فراموش کنید، این کتاب به ریشه‌های اصیل شادی خانوادگی می‌رسد. من حدس می‌زنم دانمارکی هستم. هیثر شوماک
  •  پس از سال‌ها مطالعه‌ دلایل وجود شادی در شیوه‌ تربیت دانمارکی، به نظر من این کتاب راهنمای روشنگر، بسیار مفید و هوشمندانه‌ای در مورد چگونگی بهبود سطح شادی خود به عنوان والدین و نحوه‌ پرورش کودکان شادتر به روش دانمارکی است. من این کتاب را به هر کسی که می‌خواهد به خود یا فرزندانش بهترین شانس یک زندگی شاد را بدهد توصیه می‌کنم. ملین ریدال

نقد و بررسی‌ها

  1. محسن امیری

    با قیمت مناسب موجود کنید لطفاااااا

نظر شما چیه؟

درباره نویسنده

جسی جسیکا جول الکساندر

جسی جسیکا جوئل الکساندر نویسنده پرفروش، کارشناس والدین دانمارکی، ستون نویس، سخنران و پژوهشگر فرهنگی است که آثارش در بیش از 32 کشور جهان به شهرت رسیده است. کتاب برجسته او با عنوان «روش فرزندپروری دانمارکی: آنچه شادترین مردم جهان درباره تربیت کودکانی با اعتماد به نفس و توانا می دانند» که با همکاری ایبن ساندال نوشته شده است، به دلیل بینش خود در مورد فرزندپروری شهرت بسیاری کسب کرده است. تخصص الکساندر در رسانه‌های مختلف از جمله نیویورک...