کتاب کلیدهای تربیت فرزند در خانواده های تک سرپرست

کلیدهای تربیت کودکان

Keys to Single Parenting

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۱۷۰,۰۰۰ تومان

موجود

انتشار میلادی 1996
انتشار شمسی 1402
شابک 9789646181311
نوع جلد جلد سخت
قطع رقعی
تعداد صفحه 236
سری چاپ 14

Array

0/5 (0 دیدگاه)

راهنمای والدین تنها برای تربیت فرزندان شاد

کتاب کلیدهای تربیت فرزند در خانواده های تک سرپرست نوشته کارل پیکهارت درباره خانواده‌هایی است که به صورت تک سرپرست اداره می‌شوند. 

این کتاب با بیان توصیه‌های عملی در مورد تربیت فرزندان در یک خانواده تک والدی، به والد کمک می‌کند تا چالش‌های پیش‌رو را راحت‌تر حل کند. 

همچنین با بررسی نیازهای خانواده تک سرپرست در رابطه با تربیت فرزندان، به والدین این خانواده‌ها، اطمینان می‌دهد که تنها نیستند و می‌توانند از راهنمایی‌های کتاب استفاده کنند.

والدین مجرد، پیوندهای قوی

خانوداده‌های تک سرپرست، چالش‌ها و نیازهای بسیار متفاوتی از خانواده‌های دیگر دارند. والدین این خانواده‌ها معمولا فشارهای اجتماعی، عاطفی و اقتصادی بیشتری را متحمل می‌شوند. 

اما لازم است بدانیم که این فشارها و چالش‌ها در بیشتر مواقع باعث نمی‌شود که آن‌ها در امر فرزندپروری کوتاهی کنند. این والدین بیشترین تمرکز و انرژی خود را صرف ارتباط با فرزندشان می‌کنند. آنها سعی می‌کنند تمام هدف و انگیزه‌شان را در رشد و تربیت فرزندی سالم پیدا می‌کنند. 

از این نظر گاهی اولویت‌های زندگی‌ این خانواده‌ها با دیگر خانواده‌ها متفاوت است.

پیمایش تنها در مسیر فرزندپروری

کتاب کلیدهای تربیت فرزند در خانواده های تک سرپرست تمام فشارهای اجتماعی را که خانواده‌های تک سرپرست متحمل می‌شوند بررسی می‌کند. 

این کتاب به والدین اطمینان می‌دهد که بسیاری از تصورات رایج در مورد خانواده‌های تک سرپرست، اشتباه و ناشی از عدم آگاهی جامعه است. 

از آن‌جایی که والد در خانواده تک سرپرست مسئولیت‌های بیشتری از یک خانواده دو سرپرست دارد، لازم است الویت‌بندی درستی برای انجام وظایفش داشته باشد. 

کتاب کلیدهای تربیت فرزند در خانواده های تک سرپرست با بررسی تمام جوانب و چالش‌های موجود، به والدین آموزش می‌دهد که چطور وظایف خود را در امر تربیت فرزند، به بهترین شکل ممکن انجام دهند. 

والدین خانواده‌های تک سرپرست، با افزایش آگاهی و شناخت از شرایط موجود و برنامه‌ریزی درست، می‌توانند فرزندانی تربیت کنند که رشد عاطفی و ذهنی کاملی داشته باشند. به طوری که کمبودهای حضور والد دیگر بر رشد آ‌ن‌ها تاثیری نگذارد.

چالش‌های تک فرزندی: 

این کتاب در ابتدا به چالش‌های رایجی که والدین مجرد با آن مواجه هستند، از جمله جنبه‌های مالی، عاطفی و اجتماعی می‌پردازد.

کتاب کلیدهای تربیت فرزند در خانواده های تک سرپرست

راهبردهای فرزندپروری موثر: 

نویسنده کتاب کلیدهای تربیت فرزند در خانواده های تک سرپرست، راهبردهایی را برای فرزندپروری موثر به والدین تنها ارائه می‌دهد. این موارد بر نحوه مدیریت نقش‌ها در خانواده، تمرکز می‌کند. این والدین لازم است علاوه بر مسئولیت‌های خود، مسئولیت‌های والد دیگر را نیز به دوش بکشند. 

این کتاب برای برنامه‌ریزی و مدیریت این مسئولیت‌ها، راهنمای کاملی است.

 ایجاد روابط قوی: 

این کتاب توصیه‌هایی در مورد چگونگی ایجاد و حفظ روابط قوی و سالم با کودکان در یک خانواده تک والد ارائه می‌دهد. برقراری ارتباط موثر با فرزندان، به رشد عاطفی آن‌ها بسیار کمک می‌کند و این موضوع در خانواده‌های تک سرپرست بسیار مهم است.

رسیدگی به مسائل عاطفی و رفتاری: 

کتاب کلیدهای تربیت فرزند در خانواده های تک سرپرست تحقیقاتی در مورد رسیدگی به مسائل عاطفی و رفتاری کودکان ارائه می‌دهد. این مسائل می‌توانند به ویژه در یک محیط تک والدی چالش برانگیز باشند.

تعادل بین کار و فرزندپروری: 

استراتژی‌هایی برای ایجاد تعادل بین کار و مسئولیت‌های والدینی و نکاتی برای مدیریت موثر زمان و منابع، در بخش‌های مختلف کتاب گنجانده شده است.

سیستم های پشتیبانی: 

اهمیت ایجاد یک سیستم حمایتی و چگونگی استفاده از منابع و کمک‌های جامعه برای والدین مجرد در این کتاب مورد بحث قرار گرفته است. والدین تنها لازم است از این سیستم‌های حمایتی کمک بگیرند تا از بسیاری از چالش‌ها به راحتی عبور کنند.

کتاب کلیدهای تربیت فرزند در خانواده های تک سرپرست برای شماست اگر …

  • والدین مجردی هستید که به دنبال راهنمایی و حمایت در مسیر فرزندپروری خود هستید.
  • به دنبال راهبردهای عملی برای غلبه بر چالش‌های تک فرزندی هستید.
  • برای ایجاد روابط قوی با فرزندان خود به مشاوره نیاز دارید.
  • علاقه‌مندید که بین کار و مسئولیت‌های والدینی خود به طور موثر تعادل برقرار کنید.
  • می‌خواهید درباره مدیریت مسائل عاطفی و رفتاری فرزندتان بیاموزید.
  • به دنبال راه‌هایی برای ایجاد یک سیستم پشتیبانی به عنوان والد هستید.

موضوع:

شناسه محصول: 9789646181311 دسته: برچسب: , , , ,

نقد و بررسی‌ها

نظرت در مورد «کلیدهای تربیت فرزند در خانواده های تک سرپرست» چیه؟

درباره نویسنده

کارل پیکهارت

کارل پیکهارت روانشناس، نویسنده و گرافیست با کاتالوگ گسترده ای از کتاب های والدین است. وی جنبه های مختلف رشد کودک و پویایی خانواده را لمس می کند. کارل پیکهارت حدود 16 کتاب برای والدین به همراه آثار روانشناسی مصور و داستانی برای بزرگسالان جوان و کودکان نوشته است. کتاب های کارل پیکهارت در سطح بین المللی به زبان هایی مانند چینی، اسپانیایی، فرانسوی، عربی و کره ای منتشر شده است. پیکهارت به دلیل تخصص خود در دوران نوجوانی شناخته شده است. این...