کتاب پسرت تنبل نیست

He's Not Lazy

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۸۵,۰۰۰ تومان

موجود

انتشار میلادی 2016
انتشار شمسی 1401
شابک 9786226665506
نوع جلد شومیز
قطع رقعی
تعداد صفحه 304
سری چاپ 2

Array

0/5 (0 دیدگاه)

فراتر از برچسب تنبلی

کتاب پسرت تنبل نیست نوشته دکتر آدام پرایس، روانشناس بالینی و متخصص ADHD و ناتوانی‌های یادگیری، به بررسی رفتارهای پسران نوجوانی می پردازد.  معمولا به اشتباه فرض می‌شود آن‌ها بی‌انگیزه یا تنبل هستند. 

این کتاب به بررسی فشارهای فرهنگ رایج موفقیت‌محور، بر نوجوانان می‌پردازد و راه‌هایی را برای حمایت و توانمندسازی این مردان جوان پیشنهاد می‌کند.

مبارزات پنهان پسران نوجوان

نوجوانی سن بسیار حساسی است که در دختران و پسران با خصوصیات متفاوتی بروز می‌کند. معمولا والدین قادر به حل چالش‌های موجود در سن نوجوانی فرزندشان نیستند و همین امر باعث بروز مشکلاتی در خانواده می‌شود. 

شناخت عواطف، احساسات، تغییرات هورمونی و مراحل رشد در سن نوجوانی، می‌تواند از سوتفاهم‌های احتمالی در ارتباط با فرزندان نوجوان جلوگیری کند. 

یکی از عواملی که والدین پسران نوجوان اغلب از آن شکایت دارند، بی‌انگیزگی و تنبلی پسرانشان است که نمی‌دانند چطور باید آن را برطرف کنند. 

کتاب پسرت تنبل نیست با بررسی نکات مربوط به رشد پسران در سن نوجوانی و شناسایی عوامل تغییر خلق‌وخو در این سن، به والدین اطمینان می‌دهد که این تنها تنبلی نیست و موضوع فراتر این حرف‌ها است. 

والدین باید با چالش‌های این سن آشنا شوند تا با درک شرایطی که پسرانشان در آن قرار دارند، از بروز هرگونه سوتفاهم و برخورد غلط در ارتباط با آن‌ها جلوگیری کنند.

درک پسران نوجوان: 

پرایس به بررسی این موضوع می‌پردازد که چرا برخی از پسران نوجوان بی‌انگیزه به نظر می‌رسند. دلیل این که زمان زیادی را به جای مطالعه، صرف بازی‌های ویدیویی، تلفن و رسانه‌های اجتماعی می‌کنند، بررسی می‌کند.

 او این سوال را مطرح می‌کند که آیا این رفتار تنبلی است یا نشانه موضوعی عمیق‌تر.

کتاب پسرت تنبل نیست

تاثیر فرهنگ رقابتی: 

کتاب پسرت تنبل نیست  حساسیت پسران نوجوان را نسبت به استرس، ناشی از یک فرهنگ رقابتی و دستاورد محور می‌داند. این فشار اغلب منجر به انصراف پسران می‌شود، زیرا آن‌ها با ترس از شکست و انتظارات بالا دست و پنجه نرم می‌کنند. 

جامعه اغلب انتظارات نابجایی از پسران نوجوان دارد و آن‌ها را بسیار تحت فشار می‌گذارد. این فشارها ممکن است درباره روند تحصیلی و آماده شدن برای دانشگاه باشد. یا انتظاراتی بابت تصمیم‌گیری شغلی و قدم گذاشتن به دنیای بزرگسالی.

تعبیر نادرست از رفتار: 

پرایس تاکید می‌کند که آنچه اغلب به عنوان تنبلی در پسران نوجوان دیده می‌شود، در واقع تلاشی ناموفق، برای موفقیت در یک محیط بیش از حد سخت است. 

پسران نوجوان در حال سرکوب احساسات جدید و متفاوتی هستند که تا پیش از این تجربه نکرده بودند. همزمان شدن این احساسات با فشارهایی که از جانب اجتماع دریافت می‌کنند، می‌تواند آن‌ها را سرخورده و بی‌انگیزه کند. 

در نهایت بسیاری از آن‌ها به جای تلاش بیشتر، تسلیم می‌شوند و به سمت تنبلی می‌روند.

راهنمای والدین: 

هدف کتاب پسرت تنبل نیست راهنمایی والدین در شناسایی موانع پنهان موفقیت پسرشان، تعیین انتظارات واقع‌بینانه و توانمندسازی پسرانشان برای پذیرفتن مسئولیت آینده است.

هم‌پیمان شدن: 

نویسنده والدین را تشویق می‌کند تا برای آسایش پسرانشان تلاش کنند و به آن‌ها کمک می‌کند تا اعتماد به نفس و اتکای به خود پیدا کنند. 

این کتاب توصیه می‌کند که والدین از واکنش‌های مبتنی بر ترساندن از مسئولیت‌های دانشگاهی جلوگیری کنند و رویکرد حمایتی‌تری را در مقابل فرزندشان داشته باشند.

قیمت کتاب پسرت تنبل نیست

کتاب  پسرت تنبل نیست برای شماست اگر …

  • والدین یا مراقب پسر نوجوانی هستید که بی‌انگیزه یا تنبل به نظر می‌رسد.
  • شما علاقه‌مند به درک عوامل روانشناختی عمیق‌تری هستید که بر پسران نوجوان امروزی تاثیر می‌گذارد.
  • در میان فشارهای تحصیلی و اجتماعی به دنبال راهبردهایی برای حمایت و توانمندسازی پسرتان هستید.
  • می‌خواهید فراتر از سیستم‌های مجازات و پاداش حرکت کنید و به درک همدلانه‌تری از رفتار پسرتان برسید.
  • به دنبال راهنمایی برای تعیین انتظارات واقع‌بینانه و کمک به پسرتان برای به دست آوردن اعتماد به نفس بیشتر هستید.
  • می‌خواهید برای پسر نوجوان خود تلاش کنید و او را به سمت اعتماد به نفس و مسئولیت‌پذیری سوق دهید.

نقد و بررسی‌ها

نظرت در مورد «پسرت تنبل نیست» چیه؟

درباره نویسنده

آدام پرایس

آدام پرایس، یک روانشناس بالینی با بیش از دو دهه تجربه در زمینه کودکان و نوجوانان است. پرایس سابقاً مدیر خدمات سرپایی در بیمارستان نیوآرک بث  و مدیر وابسته در Family Connections، یک آژانس سلامت روان بود. به همین دلیل نقش مهمی در نظارت و آموزش پزشکان در خانواده و کودک درمانی ایفا کرده است. آدام پرایس یک مطب خصوصی را در شهر نیویورک و چتم، نیوجرسی اداره می‌کند و به‌خاطر آثار منتشر شده‌اش در رسانه‌های معتبر از جمله وال استریت ژورنال و حلقه خانواده...