کتاب کلیدهای رفتار با نوجوانان

کلیدهای تربیت نوجوان

Keys to Parenting Your Teenager

نویسنده:
مترجم: ,
ناشر:

۱۵۵,۰۰۰ تومان

موجود

انتشار میلادی 2000
انتشار شمسی 1402
شابک 9789646181090
نوع جلد شومیز
قطع رقعی
تعداد صفحه 218
سری چاپ 25

Array

0/5 (0 دیدگاه)

تفاهم و ارتباط در سال‌های نوجوانی

کتاب کلیدهای رفتار با نوجوانان نوشته دان فونتنل برای شناخت دنیای پیچیده و چالش برانگیز نوجوانان نوشته شده است. 

این کتاب با توضیح شرایط و تفاوت سن نوجوانی، به والدین کمک می‌کند تا افکار و رفتار آن‌ها را بشناسند. ارتباط موثرتری با فرزندان خود برقرار کنند و در تربیت آن‌ها موفق‌تر باشند. 

نویسنده ترکیبی از توصیه‌های تخصصی، نظریه‌های روان‌شناختی و استراتژی‌های عملی را با هدف تقویت روابط سالم و سازنده بین والدین و فرزندان نوجوانشان ارائه می‌کند.

تربیت نوجوانان امروز، پرورش بزرگسالان فردا

دوره نوجوانی دوران تغییرات بزرگ روحی و جسمی است. این تغییرات همیشه باعث وقوع چالش‌ها و مشکلات فراوانی در ارتباط والدین با فرزندان نوجوانشان می‌شود. 

یکی از دلایل مهم این چالش‌ها، این است که والدین معمولا شناخت کافی نسبت به افکار و روحیات نوجوانان ندارند. علاوه‌ بر آن، خودشان هم درگیر تغییرات میانسالی هستند. 

کتاب کلیدهای رفتار با نوجوانان با توضیح جامع و کامل نوجوانی، به شناخت نوجوانان توسط والدین کمک می‌کند. تا به این وسیله با درک بهتر از نیازها و شرایط نوجوانان، بتوانند ارتباط موثری با آن‌ها برقرار کنند و آن‌ها در این سن حساس همراهی کنند. 

درک و همراهی والدین با نوجوانان، کمک می‌کند تا فرزندان احساس نزدیکی بیشتری با والدین خود داشته باشند و از آن‌ها برای حل چالش‌ها کمک بگیرند.

چالش‌های نوجوانی

1. درک رشد نوجوانان: نویسنده بخش اول کتاب کلیدهای رفتار با نوجوانان را به بررسی رشد روانی و عاطفی نوجوانان اختصاص می‌دهد. وی بر اهمیت درک تغییرات برای برقراری ارتباط موثر با آن‌ها تاکید می‌کند.

2. ارتباط کلیدی: بخش قابل توجهی از کتاب، به تقویت ارتباط بین والدین و نوجوانان اختصاص دارد و تکنیک‌هایی را برای گفتگوی باز، صادقانه و موثر ارائه می‌دهد.

کتاب کلیدهای رفتار با نوجوانان

3. تعیین مرزها و انتظارات: نویسنده در مورد اهمیت تعیین مرزها و انتظارات واضح و چگونگی انجام این کار به گونه‌ای که نیاز روزافزون نوجوان به استقلال را رعایت کند، بحث می‌کند.

4. برخورد با مسائل رایج نوجوانان: این کتاب طیف وسیعی از مسائل رایج را که در طول سال‌های نوجوانی ممکن است با آن مواجه شوید را پوشش می‌دهد. این موارد شامل شامل فشار همسالان، استرس تحصیلی، نفوذ رسانه‌های اجتماعی و کاوش هویت می‌شود.

5. ایجاد اعتماد و احترام: کتاب کلیدهای رفتار با نوجوانان بر نقش اعتماد و احترام در روابط والدین و نوجوانان تاکید می‌کند. در ادامه راهنمایی‌هایی را در مورد چگونگی ایجاد و حفظ این عناصر حیاتی ارائه می‌دهد.

در ادامه:

6. مدیریت تعارض: کتاب راهکارهایی برای مدیریت و حل تعارض با تمرکز بر حفظ فضای مثبت و سازنده در خانه ارائه کرده است.

7. حمایت از رفاه عاطفی: بهزیستی عاطفی نوجوانان، با توصیه‌هایی در مورد چگونگی حمایت از نوجوانان از طریق چالش‌های عاطفی و نگرانی‌های مربوط به سلامت روان، یکی از موضوعات مهم این کتاب است.

8. تشویق مسئولیت و استقلال: این کتاب والدین را راهنمایی می‌کند که چگونه حس مسئولیت‌پذیری و استقلال را در نوجوانان خود تشویق کنند. به این شیوه آن‌ها را برای بزرگسالی آماده می‌کنند.

9. رفتار والدین: فونتنل والدین را تشویق می‌کند تا در مورد نگرش‌ها و رفتارهای خود فکر کنند و تاثیر این رفتارها را بر نوجوانان خود تشخیص دهند.

10. آماده شدن برای آینده: فصل‌های پایانی به آماده‌سازی والدین و نوجوانان برای انتقال به بزرگسالی می پردازد. در این بخش، کتاب آن‌ها را تشویق می‌کند تا در مورد برنامه‌ها و آرزوهای آینده بحث کنند.

قیمت کتاب کلیدهای رفتار با نوجوانان

کتاب کلیدهای رفتار با نوجوانان برای شماست اگر …

  • والدین یا سرپرست یک نوجوان هستید.
  • به دنبال درک جنبه‌های روانشناختی رشد نوجوان هستید.
  • می‌خواهید ارتباط با فرزند نوجوان خود را بهبود ببخشید.
  • به دنبال مشاوره در مورد تعیین حد و مرزها و انتظارات مناسب هستید.
  • با چالش‌های مرتبط با مسائل رایج نوجوانان مانند فشار همسالان و رسانه‌های اجتماعی روبرو هستید.
  •  هدف شما ایجاد رابطه‌ای مبتنی بر اعتماد و احترام با نوجوان خود است.
  • به استراتژی‌هایی برای رسیدگی به تعارضات و حفظ محیط مثبت خانه نیاز دارید.
  • نگران سلامت عاطفی و روانی نوجوان خود هستید.
  •  علاقه‌مند به پرورش مسئولیت و استقلال در نوجوان خود هستید.
  • در حال آماده شدن برای انتقال نوجوان خود به بزرگسالی هستید.

نقد و بررسی‌ها

  1. سوگند مدنی

    کتاب خوبیه و درحال مطالعم

نظر شما چیه؟

درباره نویسنده

دن فونتنل

دن فونتنل روانشناسی بالینی و مدرسه ای است که توانست به درک رفتار کودک و نوجوان از طریق تمرین حرفه ای و نوشتن کمک کند. او دکترای خود را در روانشناسی بالینی از دانشگاه ایالتی اوکلاهاما گرفت و فعالیت خود را در اوایل دهه 1970 آغاز کرد. او در طول زندگی حرفه‌ای خود سیزده کتاب تألیف کرد. کارگاه‌های دن فونتنل به دلیل اثربخشی در پرداختن به رفتار کودکان و نوجوانان تحسین شده است. دن فونتنل توانست ابزارهایی را برای بهبود رفتار در کودکان فراهم کند. هدف...