کتاب کلیدهای رفتار با کودک چهار ساله

کلیدهای تربیت کودکان و نوجوانان

Parenting Your FourYearOld

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۱۷۰,۰۰۰ تومان

موجود

انتشار میلادی 1997
انتشار شمسی 1401
شابک 9789646181687
نوع جلد شومیز
قطع رقعی
تعداد صفحه 243
سری چاپ 18

Array

0/5 (0 دیدگاه)

چهار سالگی و والدین 

کتاب کلیدهای رفتار با کودک چهار ساله نوشته مری والاس راهنمای جامع است. که برای والدین دارای فرزند چهار ساله نوشته شده است و مراحل رشد منحصربه‌فرد، چالش‌ها و لذت‌های فرزندپروری یک کودک چهار ساله را بررسی می‌کند. 

این کتاب والدین را با روش‌ها و استراتژی‌هایی آشنا می‌کند. تا بتوانند در این سال حیاتی از رشد با تمرکز بر رشد عاطفی، اجتماعی و شناختی کودک، حرکت کنند. و آن را تقویت کنند.

چهار ساله کشف نشده

کودک چهار ساله در اوج روزهای بازیگوشی و نیاز به توجه از جانب والدین قرار دارد. اگر شما هم یک کودک چهار ساله دارید قطعا می‌دانید چه چالش‌هایی برای رفتار با این کودکان وجود دارد. 

قطعا شما به عنوان والدین کودک، می‌خواهید اطلاعات علمی و دقیق از نحوه تربیت درست فرزندتان داشته باشید. تا بتوانید از این سن حساس به خوبی گذر کنید. 

کتاب کلیدهای رفتار با کودک چهار ساله به شما کمک می‌کند تا احساسات و نیازهای کودک چهار ساله خود را بهتر بشناسید. و در جهت رشد عاطفی فرزندتان تلاش کنید. 

تربیت کودک چهار ساله

این کتاب به موضوعات و چالش‌های مختلفی می‌پردازد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم. تا پیش از مطالعه کتاب، یک دید کلی از آن چه قرار است بخوانید، داشته باشید.

1. درک چهارساله: این کتاب با تحقیق در ویژگی‌های روانی و رشدی کودکان چهار ساله، برجسته کردن اهمیت افزایش استقلال، تخیل زنده و مهارت‌های اجتماعی رو به رشد آن‌ها شروع می‌شود.

2. ارتباط موثر: تکنیک‌هایی را برای برقراری ارتباط موثر با کودکان چهار ساله ارائه می‌دهد. که بر نیاز به صبر و گوش دادن فعال برای تقویت درک و همکاری تاکید دارد.

کتاب کلیدهای رفتار با کودک چهار ساله

3. انضباط و راهنمایی رفتاری: والاس توصیه‌هایی را در مورد مدیریت چالش‌های رفتاری رایج در این سن، مانند سرکشی و جنگ قدرت، از طریق تکنیک‌های نظم و انضباط و تعیین مرزهای ثابت، ارائه می‌دهد.

4. رشد اجتماعی و عاطفی:کتاب کلیدهای رفتار با کودک چهار ساله تاکید زیادی بر پرورش رشد اجتماعی و عاطفی کودکان چهار ساله دارد، از جمله توسعه همدلی، مدیریت احساسات و ایجاد روابط دوستانه.

و در ادامه:

5. آموزش و بازیگوشی: والاس راه‌هایی را برای گنجاندن یادگیری در بازی پیشنهاد می‌کند که با شناخت نقش بازی تخیلی و آموزشی در رشد شناختی و آماده شدن برای سال‌های تحصیلی آینده انجام می‌شود.

6.ایجاد اعتماد به نفس و استقلال: نویسنده راهکارهایی برای تقویت عزت نفس و استقلال در کودکان چهار ساله مورد بحث قرار می‌دهد. در ادامه والدین را تشویق می‌کند تا فرصت‌هایی برای تصمیم‌گیری و حل مشکل فرزندشان فراهم کنند.

7. رویارویی با تغییرات زندگی: کتاب کلیدهای رفتار با کودک چهار ساله همچنین به چگونگی کمک به کودکان چهار ساله، برای مقابله با تغییرات مهم زندگی، مانند آمدن خواهر یا برادر، شروع مدرسه یا نقل مکان به خانه جدید می‌پردازد.

8. بهزیستی و روابط والدین: با اذعان به چالش‌های پیش روی والدین، والاس در مورد حفظ رفاه شخصی و پویایی خانواده سالم توصیه می‌کند.

9. آمادگی برای مدرسه: با نزدیک شدن کودکان چهار ساله به سن مدرسه، این کتاب راهنمایی‌هایی را برای آماده‌سازی آن‌ها برای این انتقال مهم، هم از نظر تحصیلی و هم از نظر احساسی، ارائه می‌کند.

10. رسیدگی به نگرانی‌های خاص والدین: والاس راه‌حل‌هایی برای نگرانی‌های خاصی که معمولا والدین کودکان چهار ساله با آن مواجه هستند، از جمله غذا خوردن، روال خواب و رقابت خواهر و برادر ارائه می دهد.

قیمت کتاب کلیدهای رفتار با کودک چهار ساله

کتاب کلیدهای رفتار با کودک چهار ساله برای شماست اگر …

  • والدین، قیم یا مراقب یک کودک چهار ساله هستید.
  • به دنبال درک عمیق‌تری از مراحل رشد یک کودک چهار ساله هستید.
  • به دنبال تکنیک‌های ارتباط موثر با فرزندتان هستید.
  •  راهنمایی در مورد نظم و انضباط و مدیریت رفتار می‌خواهید.
  • هدف شما حمایت از رشد اجتماعی و عاطفی فرزندتان است.
  • علاقه‌مندید که بازی آموزشی را در برنامه زندگی کودک خود بگنجانید.
  • در حال آماده شدن برای تغییرات مهم زندگی با کودک چهار ساله خود هستید.
  • به دنبال نکاتی برای حفظ آرامش خود در حین فرزندپروری هستید.
  • در حال آماده کردن فرزندتان برای انتقال به سال‌های مدرسه هستید.
  • می‌خواهید به چالش‌های خاصی مانند مشکلات غذا خوردن یا خواب فرزندتان رسیدگی کنید.

موضوع:

شناسه محصول: 9789646181687 دسته: برچسب: , , , ,

نقد و بررسی‌ها

  1. اسماعیل جوادی

    کتاب خوبی هست من خوشم اومد

نظر شما چیه؟

درباره نویسنده

مری والاس

مری والاس مددکار اجتماعی بالینی دارای مجوز و یک متخصص والدین با تجربه و درمانگر کودک و خانواده با بیش از سی سال تجربه است. او به‌خاطر کمک‌هایش به روانشناسی امروز از طریق وبلاگش شناخته شده است و نویسنده کتاب‌های «Birth Order Blues» و «کلیدهایی برای تربیت کودک چهار ساله‌تان» است. والاس در حال حاضر بر روی سومین کتاب خود با عنوان "دنیای مخفی کودکان" کار می کند.  والاس که در کونی آیلند، بروکلین بزرگ شده است، حرفه خود را وقف کمک به خانواده ها برای...