کتاب کلیدهای رفتار با کودک دو ساله

Keys to Parenting Your TwoYearOld

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۱۵۵,۰۰۰ تومان

موجود

انتشار میلادی 1993
انتشار شمسی 1401
شابک 9789646181595
نوع جلد شومیز
قطع رقعی
تعداد صفحه 207
سری چاپ 23

Array

0/5 (0 دیدگاه)

چگونه والدین خوبی برای کودک دو ساله باشیم

کتاب کلیدهای رفتار با کودک دو ساله نوشته مگ زویبک برای کمک به والدین طراحی شده است تا در مسیر تربیت کودک دو ساله خود بتوانند از راهنمایی‌ها و اطلاعات حوزه تربیتی و روانشناسی استفاده کنند. 

این کتاب به چالش‌ها و الگوهای رفتاری، استراتژی‌های فرزندپروری موثر و نکات مربوط به رشد در این سن می‌پردازد و ترکیبی از توصیه‌های حرفه‌ای روانشناسان و تجربیات دنیای واقعی را برای راهنمایی، در اختیار والدین قرار می‌دهد. 

کودک دو ساله خود را بشناسید

اگر والدین یک کودک دو ساله هستید، خواندن کتاب کلیدهای رفتار با کودک دو ساله را به شما توصیه می‌کنیم تا به شناخت بهتر روحیات و عواطف فرزند دو ساله خود برسید. 

در این کتاب چالش‌هایی که معمولا والدین یک کودک دو ساله با آن مواجه می‌شوند، بررسی شده است. کتاب با توضیح علمی و بررسی تحقیقات انجام شده، به شما کمک می‌کند تا درک بهتری از رفتار کودکتان داشته باشید و بدانید برای رشد ذهنی و عاطفی او چه کارهایی را باید انجام دهید.

کتاب کلیدهای رفتار با کودک دو ساله جنبه‌های مختلف رشد و تربیت کودکان دو ساله را بررسی کرده و با لحنی قابل‌فهم، به والدین می‌آموزد. که دلیل هر یک از رفتارهای فرزندشان چیست و چطور باید عکس‌العمل نشان دهند. 

رشد و راهنمایی کودک نوپا

این کتاب با بررسی موضوعات زیر توانسته است راهنمای خوبی برای والدین باشد:

1.درک کودک دو ساله: زویبک کتابش را با تحقیق و پژوهش در مراحل معمول رشد عاطفی و روانی کودکان دو ساله آغاز می‌کند. این مراحل شامل استقلال فزاینده، رشد زبان و نوسانات عاطفی آن‌ها می‌شود.

2. راهبردهای ارتباطی: این کتاب راهبردهایی را برای ارتباط موثر با کودکان دو ساله ارائه می‌دهد. و به والدین یاد می‌دهد که چگونه با صبر و حوصله با کودکشان ارتباط برقرار کنند.

کتاب کلیدهای رفتار با کودک دو ساله

3. رفتار و انضباط: تمرکز اصلی کتاب، بر مدیریت رفتارهای چالش برانگیز رایج در کودکان دو ساله است. و تکنیک‌هایی را برای نظم و انضباط در همین سنین ابتدایی ارائه می‌دهد تا کودک را برای مراحل بعدی زندگی آماده کند. 

همچنین احترام به استقلال رو به رشد کودک یکی از موارد مهمی است که زویبک به آن تاکید دارد.

4. تقویت استقلال: از آن جایی که کودکان دو ساله در مرحله ابراز استقلال هستند، این کتاب والدین را راهنمایی می‌کند. که چگونه این امر را به روشی سالم مدیریت کنند و با توجه کافی به دستاوردهای کودک، او را تحسین کنند.

5. روال و ساختار: در این کتاب، اهمیت ایجاد روتین در یک محیط ساختاریافته برجسته می‌شود. تا احساس امنیت و راحتی برای کودک فراهم گردد و خود را در محیطی قابل پیش‌بینی حس کند. 

و در ادامه:

6. رشد عاطفی: نویسنده در کتاب کلیدهای رفتار با کودک دو ساله نیازهای عاطفی کودکان دو ساله را بررسی می‌کند. و در مورد چگونگی پرورش همدلی، مهربانی و هوش هیجانی بحث می‌کند.

7. بازی و یادگیری: این کتاب بر نقش بازی در یادگیری کودکان تاکید می‌کند. و فعالیت‌هایی را پیشنهاد می‌کند تا بتوان رشد شناختی و جسمی را تقویت کرد. به گونه‌ای که در عین حال این امور برای کودک لذت‌بخش نیز باشد.

8. آمادگی برای تغییرات: کودک دو ساله در اوج مسیر کشف دنیای اطراف خود است. او اکنون یاد گرفته راه برود، غذا بخورد و کم‌کم حرف زدن را آغاز می‌کند. 

این کودک با شناخت دنیای اطراف خود، باید برای تغییرات پیش‌رو نیز آماده باشد. این کتاب به والدین می‌آموزد که چطور کودکشان را در مسیر این تغییرات همراهی کنند. 

9. خودمراقبتی والدین: با شناخت چالش‌هایی که والدین با آن روبرو هستند، این کتاب همچنین به نیاز مراقبت از خود و حفظ رابطه سالم والدین و فرزند می‌پردازد.

10. منبعی برای نگرانی‌های رایج: کتاب کلیدهای رفتار با کودک دو ساله منبعی است. برای رسیدگی به نگرانی‌ها و سوالات رایج که در تربیت کودکان دو ساله مطرح می‌شود، از تند غذا خوردن گرفته تا مشکلات خواب.

قیمت کتاب کلیدهای رفتار با کودک دو ساله

کتاب کلیدهای رفتار با کودک دو ساله برای شماست اگر …

  • والدین یک کودک دو ساله هستید و به دنبال راهنمایی برای مدیریت این سن چالش برانگیز هستید.
  • به دنبال راهبردهای ارتباطی موثر برای ارتباط بهتر با کودک نوپای خود هستید.
  • علاقه‌مند به یادگیری در مورد نقاط عطف رشد، ویژه کودکان دو ساله هستید.
  • به مشاوره عملی در مورد نظم و انضباط و مدیریت عصبانیت نیاز دارید.
  • می‌خواهید از استقلال فرزندتان حمایت کنید و در عین حال حد و مرزهای مناسبی را تعیین کنید.
  • با تغییرات مهمی در زندگی کودک نوپا خود سروکار دارید.
  • به اهمیت بازی در یادگیری و رشد فرزندتان واقف هستید.
  • مربی یا مراقبی هستید که به دنبال پژوهش در مورد نیازهای منحصربه‌فرد کودکان دو ساله هستید.
  • به دنبال نکاتی در مورد مراقبت از خود و حفظ یک رابطه سالم والدین و فرزند در دوران کودکی هستید.

موضوع:

شناسه محصول: 9789646181595 دسته:

نقد و بررسی‌ها

نظرت در مورد «کلیدهای رفتار با کودک دو ساله» چیه؟

درباره نویسنده

مگ زویبک

مگ زویبک دانشیار بالینی و پزشک پرستار بود که سهم زیادی در ادبیات والدین داشت. او که در سال 1948 متولد شد، چهار کتاب در مورد فرزندپروری نوشت که به هشت زبان منتشر شد که نشان‌دهنده تاثیر بین‌المللی او بود. آثار او، مانند «کلیدهایی برای تربیت کودک دو ساله‌تان» و «کلیدهای آموزش توالت»، توصیه‌های عملی ارائه می‌دهند و منبعی برای والدینی بوده‌اند که در سال‌های اولیه تربیت کودک قدم می‌زنند. Zweiback همچنین یک ستون نویس برجسته برای Parents' Press و...