کتاب شگفت انگیزترین هدیه

Punchinello and the Most Marvelous Gift

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۴۹,۰۰۰ تومان

موجود

انتشار میلادی 2004
انتشار شمسی 1402
شابک 9786227437553
نوع جلد شومیز
قطع خشتی
تعداد صفحه 32
سری چاپ 5

Array

0/5 (0 دیدگاه)

داستان زیبایی درونی

کتاب شگفت‌انگیزترین هدیه نوشته‌ مکس لوکیدو، ضمن روایت داستانی شیرین و قابل فهم برای کودکان، آن‌ها را با مفاهیم ارزشمند اخلاقی آشنا می‌کند.

این داستان در دنیای دلپذیر ومیکسویل اتفاق می‌افتد و درباره‌ شخصیتی به نام پانچینلو است. نویسنده در این کتاب قصد دارد نقش مهر و دوستی را به عنوان بهترین هدیه معرفی کند و به خوانندگان خود، برتری صداقت و مهربانی را بر نمایش مادی گرایی نشان دهد. 

کودکان با مطالعه‌ این داستان، گامی بزرگ در جهت فراگیری مهارت‌های همکاری، دوست‌یابی و اهمیت آن در زندگی برمی‌دارند. تصویرسازی‌های زیبای نهفته در کتاب نیز به تأثیرپذیری بیشتر این مفاهیم کمک می‌نماید.

جشنواره ای بزرگ در راهه:

 داستان شگفت‌انگیزترین هدیه در دنیای ومیکسویل رخ می‌دهد؛ دهکده‌ای جذاب که ساکنان آن افراد چوبی هستند که توسط منبت کاری به نام الی ساخته شده اند. روستاییان در حال آماده شدن برای جشنواره‌  بزرگی هستند که در آن از هر کدام انتظار می‌رود هدیه‌ای ارائه کنند. 

پانچینلو شخصیت اصلی داستان، آدمک چوبی ساده‌ای است که احساس می‌کند ناکافی است، زیرا فکر می‌کند استعداد قابل توجهی برای ارائه هدیه‌ای در این جشنواره بزرگ ندارد.

نویسنده در کتاب شگفت‌انگیزترین هدیه، استعداد آدمک های چوبی را با لحنی بی‌نظیر به تصویر می‌کشد.  همه شخصیت‌ها در تکاپوی آن هستند که بهترین هدیه را تقدیم خالق خود کنند. 

برخی از آنها هدایای دیدنی خلق می‌کنند، و برخی دیگر در حال تمرین اجراهای چشمگیر هستند. این امر باعث می‌شود پانچینلو بیشتر از پیش، احساس ناکافی بودن کند. 

او راه‌های مختلفی را برای خلق هدیه‌ای که فکر می‌کند تاثیرگذار خواهد بود امتحان می‌کند، اما با ناکامی‌هایی روبرو می‌شود که اشاره به آن‌ها بر طنز داستان می‌افزاید.

هدیه من بهترینه!

 الی، منبت کاری دوست داشتنی که ومیکسویل را خلق کرد، پیامی بزرگ به پانچینلو می‌دهد. او به پانچینلو می‌گوید ارزش یک هدیه در عظمت آن نیست، بلکه در عشق و صداقتی است که با آن هدیه داده می‌شود.

در جشنواره، همچنان که دیگران هدایای عجیب و غریب ارائه می‌کنند، پیشنهاد ساده اما صمیمانه‌ پانچینلو خودنمایی می‌کند که هم به پانچینلو و هم به دیگر آدمک‌ها درس ارزشمندی می‌دهد. 

چرا که پانچینلو پیام الی را درک می‌کند و تصمیم می‌گیرد هدیه‌ای ساده و صمیمانه به الی بدهد که نشان دهنده‌ محبت و مهربانی واقعی اوست. در جریان این داستان، نویسنده بارها یادآور می‌شود که معیار ارزشمند بودن یک هدیه در ظاهر آن نیست.

درس عشق و مهربانی

 لوکیدو در کتاب شگفت‌انگیزترین هدیه در تلاش است با استفاده از تأثیرگذاری داستان‌ها و با لحنی ساده، مضمون مهربانی را بیان کند و همچنین به رشد ظرفیت‌های شناختی کودکان کمک نماید. او یادآور می‌شود که هرکس دستاورد خاصی برای ارائه دارد، صرف نظر از اینکه چقدر معمولی به نظر می‌رسد.

 در نهایت داستان با درسی اخلاقی به پایان می‌رسد؛ اینکه بهترین هدایا از قلب می‌آیند و مهربان بودن ارزشمندتر از نمایش‌گرایی‌های مادی است.

کتاب شگفت‌انگیزترین هدیه برای شماست اگر …

– والد یا مربی هستید که به دنبال کتابی برای کودکان با پیام‌های معنادار و مثبت می‌باشید.

– به داستان‌هایی علاقه‌مند هستید که ارزش‌هایی مانند مهربانی، اخلاص و عزت نفس را آموزش می‌دهند.

– از طرفداران سبک نوشتن الهام‌بخش مکس لوکیدو هستید.

– به دنبال کتابی برای کودکان هستید که داستان‌گویی جذاب را با درس‌های زندگی ترکیب کند.

– داستانی می‌خواهید که به رفع احساس بی کفایتی یا مقایسه در کودکان کمک کند.

– از ادبیات کودکان که شامل تصاویر زیبا و روایتی جذاب است، لذت می‌برید.

موضوع:

شناسه محصول: 9786227437553 دسته: برچسب:

نقد و بررسی‌ها

نظرت در مورد «شگفت انگیزترین هدیه» چیه؟

درباره نویسنده

مکس لوکیدو

بیوگرافی مکس لوکیدو   مکس لوکیدو  نویسنده  کودک و نوجوان و کشیش برجسته مسیحی است که به خاطر نوشته‌های الهام‌بخش و مبتنی بر ایمان برای کودکان و نوجوانان شهرت دارد. او کتاب های پرفروش متعددی نوشته است که بر موضوعاتی مانند فیض، امید، عشق و ایمان  تمرکز داشته که بسیار مورد توجه خانواده‌ها قرار گرفته است. آثار لوکادو به دلیل پیام‌های نشاط‌بخش و دلگرم‌کننده‌شان در مورد زندگی و نحوه سالم زیستن مورد تحسین بسیاری از منتقدان قرار...