کتاب ای کاش بینی من هم سبز بود

If Only I Had a Green Nose

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۴۹,۰۰۰ تومان

موجود

انتشار میلادی 2002
انتشار شمسی 1402
شابک 9786006591827
نوع جلد شومیز
قطع خشتی
تعداد صفحه 34
سری چاپ 11

Array

0/5 (0 دیدگاه)

شجاعت متفاوت بودن؛ در آغوش کشیدن خود واقعی

کتاب ای کاش بینی من هم سبز بود اثر مکس لوکیدو، کتابی جذاب و روشنگر برای کودکان است که به میل و اهمیت فراگیر برای پذیرش و وفاداری به خود می‌پردازد.
لوکادو با استفاده از تمثیل و قصه‌پردازی، داستانی را بازگو می‌کند که قابل تأمل و دلگرم‌کننده است. مطالعه این کتاب هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان تجربه‌ای ارزشمند به حساب می‌آید.

داستانی از فردیت؛ یافتن خود واقعی

داستان در دنیای عجیب و غریبی می‌گذرد که جمعیت آن افراد چوبی هستند که به آن‌ها ومیک گفته می‌شود. شخصیت اصلی، پانچینلو، ومیک چوبی کوچکی است که می‌خواهد بین مردم چوبی دیگر پذیرفته شود.
سفر پانچینلو در کتاب ای کاش بینی من هم سبز بود زمانی آغاز می‌شود که روند جدیدی در جامعه‌ ومیک رخ می‌دهد. همه در حال رنگ‌آمیزی بینی‌شان به رنگ سبز هستند. پانچینلو که مشتاق پذیرفته شدن و تحسین است، تصمیم می‌گیرد از همین روش پیروی کند.

روندهای در حال تغییر

روایت به طرز هوشمندانه‌ای ماهیت بی‌ثبات اجتماع را نشان می‌دهد. درست همان‌طور که پانچینلو به بینی سبزش عادت می‌کند، اتفاقاتی می‌افتد که او و دیگران بار دیگر احساس می‌کنند در جای خود نیستند.
پانچینلو با یک معضل مواجه است. ادامه‌ تغییر دادن خودش برای پذیرش در اجتماع یا کنار آمدن با خود واقعی‌ و رنگ‌نشده‌اش، کدام بهتر است. مبارزه‌ او نشان‌دهنده‌ چالش‌های زندگی واقعی در تطبیق با جامعه و فردیت است.

راهنمایی از الی

الی، منبت‌کاری که تمام ومیک ها را ساخت، پانچینلو را تشویق می‌کند که برای منحصر‌به‌فرد بودنش ارزش قائل شود. او به پانچیلو تاکید می‌کند، تسلیم فشار دیگران نشود.

موضوعات خودپذیری و فردیت

کتاب ای کاش بینی من هم سبز بود به شدت بر اهمیت خودپذیری و شجاعت خود بودن، با وجود چیزی که دیگران ممکن است فکر کنند یا بگویند، تأکید دارد.
نویسنده تأثیر فشار همسالان بر افراد را با حساسیت و دقت به تصویر می‌کشد. این موضوع به خصوص برای خوانندگان کودک و نوجوان که این فشار را بیشتر احساس می‌کنند، ملموس‌تر است.

پذیرش تفاوت رنگ‌ها

سفر پانچینلو درباره‌ قدرت انتخاب شخصی در تعریف هویت و خوشبختی فرد است. داستان با قدردانی پانچینلو از منحصربه‌فرد بودنش به پایان می‌رسد. کتاب درس ارزشمندی درباره‌ پذیرش خود و زیبایی متفاوت بودن می‌دهد.
داستان ای کاش بینی من هم سبز بود تأثیری ماندگار بر خوانندگانش می‌گذارد. همچنین آن‌ها را تشویق می‌کند که فردیت خود را در آغوش بگیرند و در برابر میل به انطباق کورکورانه مقاومت کنند.

زیبایی منحصربه‌فرد بودن

ما هم شبیه پانچینلو، گاهی دوست داریم همرنگ جماعت باشیم تا در جامعه پذیرفته شویم. این نیاز ما را مجبور می‌کند خودمان را شبیه به دیگران کنیم. شبیه آ‌ن‌ها رفتار کنیم و تصور کنیم اگر این‌طور نباشیم، از طرف جامعه طرد می‌شویم!
درسی که پانچینلو به سختی آموخت، به ما نشان می‌دهد که پایبندی به آن‌چه هستیم و آن‌گونه که آفریده شده‌ایم، اهمیت زیادی دارد.
داستان ای کاش بینی من هم سبز بود یادآوری می‌کند که اگـر به شکلی بی‌همتا ساخته شده‌ایم، حتماً دلیل خاصی دارد. از این مهم‌تر، خاطر نشان می‌کند در این دنیا کسی هست که همواره ما را دوست دارد و به ما کمک می‌کند تا وجود بی‌نظیرمان شکوفا شود.

مجموعه‌ ومیک‌ها؛ کمکی به پرورش اعتمادبه‌نفس کودکان

مطالعه این مجموعه داستان‌ها، قدمی در جهت پرورش عزت نفس و تفکری عمیق‌تر درباره‌ زندگی است. در بیشتر داستان‌های این مجموعه ومیک‌ها که همان مردم جامعه هستند و پانچینلو که کودک درون همه‌ انسان‌هاست، گرفتار وضعیتی نامطلوب می‌شوند.
گاه خروج از این وضعیت، فقط با تکیه بر توانایی‌های خود انسان‌ها امکان‌پذیر است. 

کتاب ای کاش بینی من هم سبز بود برای شماست اگر …

  • به دنبال آموزش فردیت و پذیرش خود به فرزندتان هستید.
  • از کتاب‌های کودکان با پیام‌های عمیق و معنادار لذت می‌برید.
  • معلمید و به دنبال کتاب‌هایی هستید که به موضاعات عزت نفس و فشار همسالان در کودکان و نوجوانان بپردازد.
  • به داستان‌های تمثیلی که درس‌هایی برای زندگی دارند، علاقه‌مندید.
  • کتابی می‌خواهید که کودکان را تشویق کند تا خودشان باشند.
  • خواندن داستان‌های اخلاقی برای کودکان را دوست دارید.

موضوع:

شناسه محصول: 9786006591827 دسته:

نقد و بررسی‌ها

  1. هستی مرادی

    کیفیت صداش عالی نیست ولی توی اپش میتونید با اکوالایزرش تا حد زیادی تنضیم کنید صدا رو که خیلی بهتر میشه ولی بازم شفافیتش کمتر از حد انتظارم بود
    ولی بیس خوبی داره به حدی که اگه صدا رو تا آخر زیاد کنید لرزش رو میشه روی سر حس کرد
    باتریش هم خیلی خوبه

نظر شما چیه؟

درباره نویسنده

مکس لوکیدو

بیوگرافی مکس لوکیدو   مکس لوکیدو  نویسنده  کودک و نوجوان و کشیش برجسته مسیحی است که به خاطر نوشته‌های الهام‌بخش و مبتنی بر ایمان برای کودکان و نوجوانان شهرت دارد. او کتاب های پرفروش متعددی نوشته است که بر موضوعاتی مانند فیض، امید، عشق و ایمان  تمرکز داشته که بسیار مورد توجه خانواده‌ها قرار گرفته است. آثار لوکادو به دلیل پیام‌های نشاط‌بخش و دلگرم‌کننده‌شان در مورد زندگی و نحوه سالم زیستن مورد تحسین بسیاری از منتقدان قرار...