کتاب نقش آزادی در تربیت کودکان

The role of freedom in raising children

نویسنده:

ناشر:

۱۰۵,۰۰۰ تومان

ناموجود

انتشار میلادی
انتشار شمسی 1401
شابک 9789643343590
نوع جلد شومیز
قطع رقعی
تعداد صفحه 192
سری چاپ 7

Array

0/5 (0 دیدگاه)

کتاب نقش آزادی در تربیت کودکان به ده گفتار و نوشتار در مورد مسائل تربیتی از شهید دکتر بهشتی پرداخته است.  همچنین یک فصل به متنی از آقای ویلیام جیمز به نام «عادت» که توسط شهید بهشتی ترجمه و در مجله‌ی مکتب تشیع چاپ شده، اختصاص یافته است.

برخی از این سخنرانی ها در انجمن اولیاء و مربیان مدرسه رفاه ایراد شده است. اما برخی دیگر از سلسله جلسات تفسیر قرآن ایشان که موضوع آن مرتبط با مسائل تربیتی بوده، انتخاب گشته است. چند گفتار هم مربوط به سال‌های پس از انقلاب است.

معرفی کتاب نقش آزادی در تربیت کودکان:

«آزادی» چه جایگاهی در تربیت و انسان‌شناسی دارد؟

ما با روش‌های رایج تربیت عموما این موهبت الهی را از بین می‌بریم یا زمینه‌ی بهره‌وری از آن را برای کودک و خودمان مهیا می‌کنیم؟

اصلا آزادی چه کارکردی دارد؟
از آن‌جا که تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد در جامعه یک لازمه‌ی بدیهی‌ست، افراد و به‌ویژه رهبران یک جامعه به این مهم، توجه زیادی می‌کنند. در کتاب نقش آزادی در تربیت کودکان برخی از آثار مربوط به دکتر بهشتی در زمینه‌ی تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد جمع‌آوری شده است. البته بر خلاف اسم کتاب، محتوای این کتاب فقط به تربیت کودکان اختصاص ندارد و به همین دلیل است که طیف وسیع‌تری از خوانندگان از کتاب استقبال کرده‌اند.

کتاب کتاب نقش آزادی در تربیت کودکان صرفا کتابی در حوزه تربیت فرزند نیست، بلکه طبق معمول نام‌گذاری برخی کتب، نام یکی از گفتارهای مندرج در آن برای کل کتاب انتخاب شده است. مضمون کلی کتاب کتاب نقش آزادی در تربیت کودکان در حوزه‌ی انسان شناسی است که شاید یکی از درخشان ترین جنبه‌های فکری شهید بهشتی همین حوزه انسان شناسی باشد که ردپای آن را در لابلای مباحث مربوط به کودک نیز می‌بینیم.

کتاب نقش آزادی در تربیت کودکان برای شما است اگر …

  • برای والدین و کسانی که در تعلیم‌وتربیت کودکان تأثیر دارند.
  • کسانی که به موضوع آزادی و تبیین آن در یک نظام فکری علاقه‌مندند.

موضوع:

شناسه محصول: 9789643343590 دسته:

نقد و بررسی‌ها

نظرت در مورد «نقش آزادی در تربیت کودکان» چیه؟

درباره نویسنده

محمد بهشتی

محمد بهشتی، علاوه بر فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی، در حوزه نویسندگی نیز فعالیت داشت. او از جمله نویسندگان پرکار و توانمند در حوزه علوم دینی بود. بهشتی در دوران تحصیل در حوزه علمیه قم، به نوشتن مقالات و پژوهش‌های علمی در حوزه علوم دینی پرداخت. او همچنین در دوران مبارزات سیاسی علیه حکومت پهلوی، مقالات و بیانیه‌های سیاسی نیز می‌نوشت. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بهشتی به عنوان دبیرکل حزب جمهوری اسلامی، به تدوین سیاست‌های کلی نظام جمهوری...