کتاب وقتی پاندا می‌ کشم

When I Draw a Panda

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۱۱۰,۰۰۰ تومان ۸۶,۹۰۰ تومان

انتشار میلادی 2020
انتشار شمسی 1400
شابک 9786222541583
نوع جلد شومیز
قطع بیاضی
تعداد صفحه 44
سری چاپ 1

Array

0/5 (0 دیدگاه)

در فراسوی کمال

کتاب وقتی پاندا می‌ کشم اصلی از ایمی جون بیتس است که خلاقیت، لذت و تخیل در کودکان را مورد بررسی قرار می‌دهد و به هنر نقاشی کشیدن می‌پردازد. بیتس با استفاده از تصاویر لذت‌بخش و روایتی ساده و در عین حال عمیق، خوانندگان را تشویق می‌کند تا ایده‌های هنری منحصر به‌ فرد خود را پذیرا باشند. نویسندهمعتقد است باید در خلاقیت خود آزادی بیشتری داشته باشید.

این کتاب تنها در مورد جنبه‌های فنی هنر نقاشی نیست. در واقع فراخوانی برای خوانندگان است تا از مرزهای خلاقیت خود عبور کنند و به خلاقیت خود اجازه شکوفایی دهند.

داستان این کتاب، کودک هنرمندی را دنبال می‌کند که به طراحی علاقه دارد. این کتاب به جای تمرکز بر کمال یا پایبندی به فرم‌های خاص نقاشی، بر اهمیت داشتن سبک شخصی و لذت بردن از خلق آثار هنری تاکید می‌کند.

تلاقی هنر و خلاقیت

بیتس در این کتاب به خوانندگان یادآوری می‌کند که به همان اندازه‌ای که محصول نهایی هنر اهمیت دارد، فرآیند تولید و خلق آن هم مهم است. این موضوع کتاب وقتی پاندا می‌کشم را به اثری ارزشمند برای کودکان و بزرگسالان تبدیل کرده است. به طوری که آن‌ها را تشویق می‌کند بر جنبه‌های خلاقانه وجود خود توجه کنند.

این کتاب با داستانی ساده در مورد کودکی آغاز می‌شود که می‌خواهد پاندایی را بکشد. با جلو رفتن داستان، خوانندگان متوجه می‌شوند که این اثر فراتر از آموزشی ساده در مورد نقاشی حیوانات است. بیتس از عمل طراحی کردن پاندا به عنوان استعاره‌ای برای فرآیند خلاقانه که می‌تواند کثیف، غیرقابل پیش‌بینی و زیبا باشد، استفاده می‌کند.

کشف لذت واقعی نقاشی

کاراکتر اصلی این داستان سعی نمی‌کند که پاندایی بی‌نقص و کامل را طراحی کند. او در واقع برای این کار از تخیل و احساسات خود کمک می‌گیرد. ساختار روایی این کتاب به اندازه نقاشی‌های آن روان و جذاب است. هر صفحه از کتاب دیدگاه جدیدی در مورد خلق نقاشی در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد.

تصاویر استفاده شده در کتاب وقتی پاندا می‌ کشم نقش مهمی در انتقال پیام آن دارند. این تصاویر گویا و جذاب خلاقیت لازم برای نقاشی را به زیبایی به تصویر می‌کشند.

کودک در این کتاب پانداهای مختلفی را می‌کشد که همه آن‌ها منحصر به‌ فرد هستند. برخی کوچک، برخی بزرگ، برخی لکه‌دار و برخی هم شفاف هستند که این موضوع زیبایی تنوع را برای خوانندگان به نمایش می‌گذارد.  

سفری به دنیای خلاقیت

یکی از نقاط عطف این کتاب، زمانی است که کودک متوجه می‌شود نقاشی‌های او در تخیلش زنده شده‌اند. در این زمان او وارد ماجراجویی‌های خارق‌العاده‌ای می‌شود که در خارج از صفحه‌های دفتر جریان دارند.

این موضوع به خوانندگان یادآوری می‌کند که هنر می‌تواند تاثیر زیادی بر دنیای درونی ما داشته باشد و ما را به قلمروهای جدیدی در زندگی انتقال دهد.

بیتس در این کتاب به ناامیدی‌ها و چالش‌هایی که در فرآیند خلاقیت وجود دارند هم می‌پردازد. در طول داستان کودک هنرمند با لحظاتی از شک و ناامیدی هم روبرو می‌شود. او نقاشی‌های خود را در شرایطی می‌بیند که با انتظارات او تطابقی ندارند.

با این وجود لحظات شکست و ناامیدی هم به عنوان بخشی از سفر به تصویر کشیده شده است. این لحظات تاکید می‌کنند که اشتباهات و نقص‌ها می‌توانند منجر به کشفیاتی غیرمنتظره و زیبا شوند.

کتاب وقتی پاندا می‌ کشم نشان می‌دهد که خلاقیت در وجود همه افراد حاضر است. هنر هم تجربه‌ای کاملا شخصی و ذهنی به شمار می‌رود. بیتس در این کتاب خوانندگان را تشویق می‌کند تا به قضاوت‌های بیرونی توجه نکنند و از ندای قلب خود برای هدایت فعالیت‌هایشان کمک بگیرند.

کتاب وقتی پاندا می‌ کشم برای شما ست اگر … 

  • کودکی دارید که به نقاشی کردن علاقه زیادی دارد و می‌خواهد خلاقیت خود را در این راه شکوفا کند.
  • به دنبال داستان‌هایی هستید که خلاقیت را مورد توجه قرار می‌دهند و به پرورش آن کمک می‌کنند.
  • برای آثاری که با ارائه تصاویر زیبا و روایت‌های معنادار، کودکان را برای روی آوردن به هنر تشویق می‌کنند، ارزش قائل هستید.
  • به دنبال آثاری هستید که به مخاطبان یادآوری می‌کنند هدف هنر، رسیدن به کمال نیست.
  • به دنبال کتاب‌هایی هستید که بیان احساسات از طریق هنر نقاشی را تشویق می‌کنند.
  • به داستان‌هایی که اهمیت پذیرش فردیت را برجسته می‌کنند، علاقه دارید.
  • از خواندن کتاب‌هایی که از نظر بصری خیره‌کننده بوده و مخاطبین خود را از نظر احساسی درگیر می‌کنند، لذت می‌برید.

نقد و بررسی‌ها

نظرت در مورد «وقتی پاندا می‌ کشم» چیه؟

درباره نویسنده