کتاب قصه‌ هایی که می‌ چسبند

چطور قصه سرایی مشتریان را افسون می کند،بر مخاطب اثر می گذارد و کسب و کارتان را متحول می کند

Stories that stick

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۵۸,۰۰۰ تومان ۴۶,۴۰۰ تومان

انتشار میلادی 2019
انتشار شمسی 1401
شابک 9786222540531
نوع جلد شومیز
قطع رقعی
تعداد صفحه 253
سری چاپ 2

Array

0/5 (0 دیدگاه)

راهنمای داستان‌سرایی

کتاب قصه‌ هایی که می‌ چسبند اثری از کیندرا هال است که قدرت داستان‌گویی در دنیای تجارت را مورد بررسی قرار می‌دهد. این اثر به هنر و علم خلق روایت‌های قانع‌کننده‌ای می‌پردازد که می‌توانند هویت برندها، تعامل با مشتری‌ها و موفقیت کلی کسب‌وکارها را افزایش دهند.

هال که داستان‌نویس و مشاور استراتژیک مشهوری به شمار می‌رود، نگاهی جامع نسبت به نحوه خلق داستان‌های الهام‌بخش ارائه می‌دهد. او روش‌هایی را بیان می‌کند که با آن‌ها می‌توان داستان‌هایی موفق در زمینه تجارت روایت کرد.

نویسنده با ترکیب کردن روایت‌های شخصی، مثال‌های واقعی و توصیه‌های عملی، اثری ارائه می‌دهد. که می‌تواند منبعی ارزشمند برای بازاریابان، کارآفرینان، رهبران و همه افرادی باشد که می‌خواهند برند خود را متمایز کنند و ارتباط عمیق‌تری با مخاطبانشان داشته باشند.

ابزار موفقیت در تجارت

هال در این کتاب چهار نوع داستان کلیدی  معرفی می‌کند که هر کسب‌وکاری می‌تواند برای ایجاد روابط قوی‌تر و رشد بیشتر آنها را به کار بگیرد. او با تمرکز بر روی سادگی و اصالت، به خوانندگان خود آموزش می‌دهد که چگونه می‌توانند داستان خود را کشف کنند. آن را به‌ گونه‌ای روایت کنند که توجه همه را به خود جلب کنند، احساسات را برانگیزند و در نهایت آن را به شکل استراتژیکی برای رسیدن به اهداف تجاری خود به کار بگیرند.

کتاب قصه‌ هایی که می‌ چسبند تنها اثری در مورد نحوه داستان‌سرایی نیست. بلکه می‌تواند نقشه راهی باشد که به کمک آن، می‌تواند داستان‌های تجاری جذاب‌تر و احساسی‌تری را خلق کرد.

این کتاب بر اساس چند ایده اصلی ساخته شده است. در واقع این کتاب بیان می‌کند که داستان‌سرایی فقط جنبه‌ای از هنر نیست بلکه ابزاری استراتژیک است که می‌تواند در محیط کسب‌وکار به کار گرفته شود.

قدرت بازاریابی

هال در این کتاب چهار نوع داستان کلیدی را معرفی می‌کند که استفاده از آن‌ها برای کسب‌وکارهای مختلف ضروری هستند. اولین دسته از این داستان‌های کلیدی، داستان‌هایی هستند که برای برجسته کردن ارزش منحصر به‌ فرد محصولات یا خدمات مختلف طراحی شده‌اند. این گروه برای مخاطبان مطلوب و قابل فهم هستند.  

داستان‌هایی که بر ریشه‌های شرکت تمرکز دارند، دسته دیگری از داستان‌های کلیدی هستند. این روایت‌ها باعث انسانی شدن برند می‌شوند و چالش‌ها، موفقیت‌ها و انگیزه‌های پشت کسب‌وکار را شرح می‌دهند. نوع دیگری از داستان‌های کلیدی، داستان‌هایی هستند که بر هدف و چشم‌انداز کسب‌وکار تمرکز می‌کنند. این روایت‌ها باعث برقراری ارتباط عمیق و احساسی با مشتریان می‌شوند.

آخرین و شاید قدرتمندترین نوع داستان‌های کلیدی کتاب قصه‌ هایی که می‌ چسبند، داستان‌هایی هستند که نمونه‌های واقعی در زندگی را به نمایش می‌گذارند. این داستان‌ها نشان می‌دهند که کسب‌ و کار چگونه بر مشتریان خود تاثیر گذاشته، به اثبات اجتماعی رسیده و باعث ایجاد اعتماد شده است.

اسرار جذب مشتری

هال بر اهمیت عناصری مثل ساختار، شخصیت و احساسات در داستان‌سرایی تاکید می‌کند. او ابزارهایی را ارائه می‌دهد که خوانندگان با کمک آن‌ها می‌توانند روایت‌هایی معتبر و تاثیرگذار خلق کنند. وی اصرار دارد که داستان‌های خوب می‌توانند باعث تقویت حافظه، تصمیم‌گیری و ارتباط عاطفی شوند و حتی می‌توانند بر رفتار افراد تاثیرگذار باشند.

در سرتاسر کتاب قصه‌ هایی که می‌ چسبند نمونه‌هایی از صنایع مختلف وجود دارند که نشان می‌دهند. چگونه شرکت‌های بزرگ و کوچک با موفقیت داستان‌سرایی را با استراتژی‌های بازاریابی، ارتباطات داخلی و تلاش برای توسعه برند خود، ادغام کرده‌اند.

این مطالعات اصول داستان‌سرایی را به خوانندگان نمایش می‌دهند و آن‌ها را تشویق می‌کنند تا از این تکنیک‌ها در کسب‌ و کار خود استفاده کنند. این کتاب به چالش‌های رایج در داستان‌سرایی تجاری مثل کلیشه‌ها، عدم اصالت و عدم جذب مشارکت مخاطب هم می‌پردازد. در نهایت راه‌حل‌هایی برای غلبه بر این چالش‌ها ارائه می‌دهد.

کتاب قصه‌ هایی که می‌ چسبند برای شما است اگر … 

  • به عنوان بازاریاب می‌خواهید پیام برند خود را ارتقا دهید و با مخاطبان خود در سطح گسترده‌تری ارتباط بگیرید.
  • به عنوان کارآفرین یا مدیر تجاری به دنبال استفاده از قدرت داستان‌سرایی برای متمایز کردن برند خود هستید.
  • در زمینه فروش کار می‌کنید و قصد دارید داستان‌هایی جذاب و ماندگار خلق کنید.
  • می‌خواهید پیام‌های خود را به کمک روایت‌های قانع‌کننده انتقال دهید.
  • به دنبال بهبود مهارت‌های سخنرانی خود هستید و می‌خواهید این کار را به کمک داستان‌سرایی موثر انجام دهید.
  • به روانشناسی علاقه دارید و در مورد اینکه داستان‌سرایی چگونه می‌تواند بر تصمیم‌گیری افراد تاثیر بگذارد، کنجکاو هستید.
  • به دنبال اثری هستید که شما را در خلق داستان‌های خاص و رسیدن به موفقیت تجاری راهنمایی کند. 

نقد و بررسی‌ها

نظرت در مورد «قصه‌ هایی که می‌ چسبند» چیه؟

درباره نویسنده