کتاب بچه هایمان به ما چه می آموزند

درس هایی درباره لذت زندگی عشق و هشیاری

What Our Children Teach Us

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۱۱۰,۰۰۰ تومان

ناموجود

انتشار میلادی 1997
انتشار شمسی 1401
شابک 9789643127169
نوع جلد شومیز
قطع رقعی
تعداد صفحه 180
سری چاپ 15

Array

0/5 (0 دیدگاه)

راهنمایی‌های کودکانه برای زندگی بزرگسالان

کتاب بچه هایمان به ما چه می آموزند اثر پیرو فروچی به بررسی تأثیر عمیق کودکان بر زندگی والدین می‌پردازد. این کتاب در مورد اینکه چگونه کودکان با معصومیت، خودانگیختگی و ظرفیت شگفت‌انگیزشان می‌توانند بزرگترین معلمان ما در سفر رشد شخصی و کشف درونی باشند سخن می‌گوید.
فروچی، روان‌شناس و درمانگر  مشهور در حوزه خانواده‌ است که درس‌های دگرگون‌کننده‌ای را که کودکان درباره‌ عشق، شادی و جوهر وجود می‌دهند، بررسی می‌کند.

درس‌هایی برای بیدار کردن کودک درون

کتاب بچه هایمان به ما چه می آموزند با بحث در مورد اینکه چگونه کودکان، با چشم‌اندازی بی‌آلایش، آینه‌ جهانی بدون پیش‌داوری هستند، شروع می‌شود. این بخش خلوص دیدگاه کودک و چگونگی الهام بخشیدن به بزرگسالان را برای ارتباط مجدد با درون بررسی می‌کند.

نویسنده بر اهمیت حضور واقعی تاکید می‌کند، یکی از ویژگی‌هایی که معمولا در کودکان دیده می‌شود. او قدرت زندگی در لحظه را توضیح می‌دهد و اینکه چگونه توانایی کودکان می‌تواند درسی برای بزرگسالانی باشد که در گذشته یا آینده گرفتار مشکلاتی شده‌اند.

عشق بی‌قید و شرطی که در وجود کودکان هست، می‌تواند به بزرگسالان بیاموزد که آشکارا و بدون قید و شرط، عشق ورزیدن را بازتاب دهند. مفهوم عشق، نیرویی دگرگون‌کننده است که می‌تواند موانع را بشکند و ارتباطات عمیق را تقویت کند.

یادگیری از طریق بازی

کتاب بچه هایمان به ما چه می آموزند بر اهمیت بازی در رشد کودک و یادگیری بزرگسالان از آن تاکید می‌کند. زیرا بازی فقط نوعی سرگرمی نیست، بلکه ابزاری حیاتی برای یادگیری، خلاقیت و بیان عاطفی است.

تاب‌آوری و سازگاری:

تاب‌آوری و سازگاری کودکان و توانایی آن‌ها در عقب‌نشینی از شکست‌ها می‌تواند درسی برای بزرگسالان باشد تا از این انعطاف‌پذیری برای مقابله با چالش‌های زندگی بهره بگیرند.

کتاب بچه هایمان به ما چه می آموزند، به حس شگفتی و کنجکاوی کودکان درباره‌ جهان می‌پردازد. در ادامه توضیح می‌دهد که چگونه بزرگسالان می‌توانند این احساس را در وجود خود ایجاد کنند.

فروچی درباره‌ تجربه و ابراز احساسات کودکان به طرزی آزادانه و واقعی بحث می‌کند. وی معتقد است بزرگسالان می‌توانند از این موضوع یاد بگیرند تا احساساتشان را بهتر بپذیرند و درک کنند.

سادگی زندگی کودک می‌تواند به بزرگسالان بیاموزد که در چیزهای کوچک شادی و رضایت پیدا کنند.

کتاب بچه هایمان به ما چه می آموزند

بینش‌های معنوی

کودکان می‌توانند درس‌های معنوی نیز به بزرگسالان بیاموزند. این مساله معمولا از طریق پرسش‌ها و دیدگاه‌هایشان درباره‌ زندگی، مرگ و جهان اتفاق می‌افتد.

نویسنده در آخر راهنمایی‌هایی درباره‌ بهره‌گیری از این درس‌ها در زندگی خواننده ارائه می‌دهد. او توصیه‌هایی عملی برای اتخاذ رویکردی شبیه به کودک در زندگی با حفظ مسئولیت‌های بزرگسالان دارد.

کتاب بچه هایمان به ما چه می آموزند برای شماست اگر …

  • به عنوان والدین به دنبال درک و ارتباط عمیق تر با فرزندتان هستید.
  • به رشد شخصی و خودسازی علاقه دارید.
  • برای بینش و دیدگاه کودکان ارزش قائلید و می‌خواهید از آن‌ها بیاموزید.
  • معلم یا پرستار کودک هستید و می‌خواهید درک عمیق‌تری از رشد کودک پیدا کنید.
  • به روان‌شناسی و ارتباط آن با پویایی خانواده علاقه‌مندید.
  • به دنبال الهام گرفتن از کودکان هستید تا زندگی شادتر و اصیل‌تری داشته باشید.

نقد و بررسی‌ها

  1. اسدالله رسولی

    من خیلی از سازنده این این محصول تشکر میکنم

نظر شما چیه؟

درباره نویسنده

پیرو فروچی

پیرو فروچی روان درمانگر و فیلسوف ایتالیایی است که فعالیت هایش به طور قابل توجهی تحت تأثیر همکاری او با روبرتو آساجیولی، بنیانگذار روان سنتز قرار گرفته است. فروچی به ادبیات روانشناسی و خودیاری خدمات بسیاری ارائه کرده است، از جمله عناوین قابل توجهی مانند «قدرت مهربانی»، «ما چه باشیم» و «فیض اجتناب ناپذیر». نوشته‌های او اغلب تلاقی رفاه روان‌شناختی و رشد معنوی را بررسی می‌کند، که بازتاب پیشینه و مشارکت مداوم او با موسسه روان‌سازی...