کتاب شبگون

Everdark

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۸۸,۰۰۰ تومان ۶۹,۵۲۰ تومان

انتشار میلادی 2019
انتشار شمسی 1401
شابک 9786222543891
نوع جلد شومیز
قطع رقعی
تعداد صفحه 139
سری چاپ 1

Array

0/5 (0 دیدگاه)

ماجراجویی اسرارآمیز

کتاب شبگون اثری از ابی الفنستن می‌باشد که در ژانر ماجراجویی نوشته شده است. و خوانندگان را به سفری به درون دنیایی پر از جادو، خطر، رمز و راز و جست‌وجوی شجاعت می‌برد. شخصیت اصلی این داستان اسماج نام دارد که قهرمانی پرشور است. او با شخصیتی به نام بارتولومی همراه می‌شود تا از غرق شدن دنیا در تاریکی جلوگیری کند.

الفنستن از این شخصیت‌ها استفاده می‌کند تا روایتی هیجان انگیز ارائه دهد. و به مضامینی مثل قدرت دوستی، اهمیت باور به خود و شجاعت رویارویی با ناشناخته‌ها می‌پردازد. کتاب شبگون به عنوان پیش درآمدی برای سری کتاب‌های The Unmapped Chronicles  شناخته می‌شود. و رویدادهایی که باعث شکل گرفتن دنیای این سری کتاب‌ها می‌شوند را شرح می‌دهد.

سفر به دل تاریکی

دنیای تخیلی این کتاب سرشار از موجودات جادویی، چالش‌های خطرناک و ماجراجویی‌های جذاب است که می‌تواند خوانندگان جوان را به خود جذب کند. داستان‌سرایی قدرتمند الفنستن کتاب شبگون را به اثری شگفت‌انگیز تبدیل می‌کند که خوانندگان به فراتر رفتن از محدودیت‌های خود تشویق می‌کند.

داستان این اثر از آنجایی شروع می‌شود که قهرمان داستان به اسم اسماج که دختری با روحی آتشین و رویاپرداز است.، متوجه می‌شود که پر جادویی ققنوس دزدیده شده است. این پر جادویی، عنصری حیاتی برای حفظ امنیت پادشاهی است. که جادوی تاریک را از آن دور می‌کند و بدون آن تمام جهان در معرض خطر سقوط در تاریکی ابدی قرار می‌گیرد.

اسماج که همیشه زیر سایه خواهر و برادرهای ماهرتر از خود قرار گرفته است، این موضوع را به عنوان فرصتی می‌بیند. تا ارزش خود را به دیگران اثبات کند. او به همین خاطر ماجراجویی خود برای پیدا کردن پر ققنوس را آغاز می‌کند.

تلاش برای اثبات خود

اسماج در سفر خود با بارتولومی همراه می‌شود که کاپیتان یک کشتی هوایی است. بارتولومی که در نگاه اول برای خطرات این ماجراجویی آماده به نظر نمی‌رسد، به مرور زمان به رشد شخصیتی خاصی می‌رسد. و شجاعت و زیرکی واقعی خود را نمایش می‌دهد.

اسماج و بارتولومی در کتاب شبگون در سفر خود وارد قلمروی موجودات عجیب و غریب می‌شوند، با سرزمین‌هایی خطرناک آشنا می‌شوند و به اسراری کهن پی می‌برند. سفر این دو نفر مملو از چالش‌هایی است که شجاعت، اراده و دوستی آن‌ها را آزمایش می‌کند. و آن‌ها را وادار می‌کند تا با عمیق‌ترین ترس‌های خود روبرو شوند.

الفنستن در این اثر دنیایی پر جنب و جوش و جذاب خلق می‌کند که خوانندگان را شگفت‌زده می‌کند. درختان زمزمه‌کننده، طوفان‌های عظیم و جانورانی منحصربه‌فرد که زمین و آسمان را تسخیر کرده‌اند، تنها برخی از عناصر جادویی استفاده شده در این اثر هستند.

مبارزه با تاریکی

کتاب شبگون تنها اثری در مورد ماجراجویی نیست و در پس‌زمینه خود به مفاهیمی مثل شجاعت، خودشناسی و اهمیت دوستی می‌پردازد. سفر اسماج نمادی از تلاش‌های کودکان برای یافتن جایگاه خود در دنیا و پیدا کردن نقاط قوت خود است.

الفنستن با استفاده از این ماجراجویی تاکید می‌کند که قهرمانان واقعی هنگام مواجهه با ناشناخته‌ها و دفاع از چیزی که درست است، شناخته می‌شوند. آنها حتی زمانی که موانع پیش رویشان غیر قابل عبور به نظر می‌رسند، از آن‌ها ترسی ندارند.  

کتاب شبگون به آگاهی زیست محیطی و مسئولیتی که برای حفاظت از آن بر عهده ماست، هم می‌پردازد. در این کتاب تاریکی‌ای که به دنبال چیره شدن بر دنیاست، استعاره‌ای از تهدیداتی است که محیط زیست را در دنیای واقعی تهدید می‌کنند. و شناسایی و مقابله با آن‌ها ضروری است.  

این کتاب به دلیل ارائه داستانی جذاب و پرداخت عمیق به دنیایی جذاب و جادویی مورد تحسین واقع شده است. نویسنده آن هم به خاطر قدرت بالا در خلق شخصیت‌های الهام‌بخش و قدرتمند شناخته می‌شود.

کتاب شبگون برای شما است اگر … 

  • به دنبال اثری هستید که ماجراجویی فانتزی و هیجان‌انگیز را با ترکیب کردن جادو و رمز و راز در اختیار شما قرار دهد.
  • از طرفداران کارهای ابی الفنستن هستید و به آثار او علاقه دارید.
  • از خواندن کتاب‌هایی که به مضامینی مثل شجاعت، دوستی و محافظت از محیط زیست می‌پردازند، لذت می‌برید.
  • به آثاری که دنیاهای فانتزی و غنی از موجودات و رویدادهای جادویی را به تصویر می‌کشند، علاقه دارید.
  • به دنبال آثاری هستید که خوانندگان را برای رسیدن به خودشناسی و باور آوردن به توانایی‌های خود تشویق می‌کنند.
  • به عنوان والد یا مربی به دنبال آثاری هستید که درس‌هایی در مورد شجاعت. حفاظت از طبیعت و اهمیت کار گروهی در اختیار کودکان قرار دهند.

نقد و بررسی‌ها

نظرت در مورد «شبگون» چیه؟

درباره نویسنده