کتاب دیوید کبوتریان

Dave Pigeon: How to Deal with Bad Cats and Keep (Most of) Your Feathers

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۱۴۹,۰۰۰ تومان ۱۱۷,۷۱۰ تومان

انتشار میلادی 2016
انتشار شمسی 1402
شابک 9786222543990
نوع جلد شومیز
قطع رقعی
تعداد صفحه 160
سری چاپ 2

Array

0/5 (0 دیدگاه)

نقشه‌های هوشمندانه

کتاب دیوید کبوتریان اثری از سوپنا هدا است که خوانندگان جوان را با ماجراجویی‌های قهرمان اصلی خود دیو و دوست او اسکایپر همراه می‌کند. این اثر که برای رده سنی کودکان نوشته شده است به شکل هوشمندانه‌ای روایتی شوخ را با تصاویر جذاب خود ترکیب می‌کند.

این کتاب داستان دو کبوتر را روایت می‌کند که نقشه‌های دیوانه‌واری را طراحی می‌کنند تا جایگاه خود به عنوان پرندگان برتر پارک محلی را حفظ کنند.

کتاب دیوید کبوتریان با شخصیت‌های جذاب و بامزه خود می‌تواند باعث سرگرمی کودکان شود. این اثر درس‌هایی را در مورد دوستی، انعطاف‌پذیری و اهمیت تفکر هوشمندانه در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

این کتاب اولین اثر از مجموعه آثاری است که ماجراجویی‌های دیو را دنبال می‌کنند. این اثر به دلیل ساختار روایی جذاب، طنز قوی و ارائه تصویرهای زیبا به همراه متن خود، توانسته مخاطبان زیادی را به خود جلب کند.

مسیر غلبه بر موانع

هدا با استفاده داستان دیو و اسکایپر خوانندگان را با چالش‌های مختلفی آشنا می‌کند که کبوترها در دنیای انسان‌ها با آن‌ها مواجه می‌شوند. او همچنین به مضامینی مثل وفاداری، نبوغ و ماجراجویی می‌پردازد تا درس‌هایی از زندگی را به کودکان آموزش دهد.

کتاب دیوید کبوتریان خوانندگان را با دیو و بهترین دوست او اسکایپر آشنا می‌کند که رویاهای خیلی بزرگی دارند.

بعد از اینکه دیو و اسکایپر از دست یک گربه فرار می‌کنند، تصمیم می‌گیرند که خانه جدیدی را برای خودشان پیدا کنند. آنها می‌خواهند از این طریق بتوانند آرامش بیشتری داشته باشند و مهم‌تر از آن به بیسکوییت بیشتری دسترسی داشته باشند.

دیو مغز متفکر میان این دو نفر است که ایده‌های زیادی را برای رسیدن به این هدف در سر دارد. اسکایپر هم به عنوان دوست وفادار دیو او را دنبال می‌کند و برای مقابله با هر چیزی که سر راه آن‌ها قرار بگیرد، آمادگی دارد.  

ماجراجویی زیرکانه

شخصیت منفی داستان کتاب دیوید کبوتریان گربه پست است. گربه‌ای که حیوان خانگی پیرزنی مهربان به شمار می‌رود که به کبوترها غذا می‌دهد. دیو نقشه‌های مفصلی را طراحی می‌کند تا بتواند گربه پست را شکست دهد و از دست او رها شود.

او از روش‌های مختلفی مثل پرت کردن حواس گربه یا تله‌های مختلف استفاده می‌کند تا بتواند محل زندگی امنی را برای خود و دوستانش فراهم کند. با هر تلاش دیو و اسکایپر برای رسیدن به اهداف خود، اتفاقات خنده‌دار و غیرمنتظره‌ای رخ می‌دهند که باعث سرگرمی خوانندگان می‌شوند.

با وجود اینکه دیو و اسکایپر معمولا در رسیدن به نقشه‌های خود موفق نیستند، اما تلاش‌هایشان نبوغ و اراده آن‌ها را به نمایش می‌گذارد. آن‌ها با هر نقشه شکست‌خورده‌ای، درس‌های ارزشمندی در مورد کار گروهی، استراتژی و قدرت دوستی به دست می‌آورند و به رشد شخصیتی بیشتری می‌رسند.

داستان کتاب دیوید کبوتریان سرشار از لحظات خنده‌دار و جذابی است که دیو و اسکایپر خلق می‌کنند. لحظاتی که به شخصیت‌های آن‌ها عمق می‌بخشند و باعث می‌شوند خوانندگان دنیای این دو شخصیت را به شکلی ملموسی حس کنند.

قدرت دوستی

تصاویری که در این کتاب به کار گرفته شده‌اند، توسط هنرمندی به نام شینا دمپسی طراحی شده‌ که به داستان آن عمق می‌بخشند. نقاشی‌های دمپسی احساسات و شیطنت‌های این دو کبوتر را به زیبایی به تصویر می‌کشند و باعث می‌شوند، مخاطبان هنگام خواندن این کتاب تجربه بهتری داشته باشند.

این تصاویر باعث تکمیل شدن پیام کتاب دیوید کبوتریان می‌شوند و این اثر را برای کودکانی که نمی‌توانند بخوانند یا به نقاشی‌ها علاقه زیادی دارند، جذاب‌تر می‌کنند.  

کتاب دیوید کبوتریان تنها اثری کودکانه در مورد فرار از دست گربه نیست. این اثر از خوانندگان خود می‌خواهد که رویاهای بزرگی داشته باشند و اجازه ندهند که چالش‌های مختلف، مانع رسیدن آن‌ها به رویاهای خود شوند.

هدا با این اثر خود خوانندگان را تشویق می‌کند که خلاقانه فکر کنند، پشتکار داشته باشند و برای دوستی‌های خود ارزش قائل باشند.

این اثر به خاطر تصویرنگاری قدرتمند دمپسی که باعث عمیق‌تر و جذاب‌تر شدن داستان شده است، شناخته می‌شود. همچنین برای پیام مثبتی که در مورد دوستی و انعطاف‌پذیری ارائه می‌دهد، مورد تحسین واقع شده است.

کتاب دیوید کبوتریان برای شما است اگر … 

  • از داستان‌های طنزی که پر از ماجراجویی و شیطنت هستند، لذت می‌برید.
  • به دنبال آثاری هستید که خواندن آن‌ها آسان است و تصاویر جذابی برای تکمیل کردن متن خود دارند.
  • به داستان‌هایی که مضامینی مثل دوستی و وفاداری را بررسی می‌کنند، علاقه دارید.
  • به دنبال داستان‌هایی هستید که حل مسئله و تفکر خلاق را در میان کودکان تشویق می‌کنند.
  • به آثاری که شخصیت‌های حیوانی و بامزه دارند، علاقه دارید.
  • به دنبال آثاری هستید که هم کودکان و هم بزرگسالان می‌توانند از آن‌ها لذت ببرند و تجربه‌ای لذت بخش را حین خواندن آن‌ها داشته باشند.

نقد و بررسی‌ها

نظرت در مورد «دیوید کبوتریان» چیه؟

درباره نویسنده