کتاب داستان من

My Story

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۲۱۹,۰۰۰ تومان ۱۷۵,۲۰۰ تومان

ناموجود

انتشار میلادی 1974
انتشار شمسی 1402
شابک 9786007845332
نوع جلد جلد سخت
قطع رقعی
تعداد صفحه 181
سری چاپ 25

Array

0/5 (0 دیدگاه)

در جست‌وجوی عشق و هویت

کتاب داستان من اثری از مرلین مونرو است که یکی از نمادین‌ترین چهره‌های قرن بیستم به شمار می‌رود و با همکاری بن هچت نوشته شده است. این اثر که بعد از مرگ مونرو منتشر شده است، نگاهی بی‌نظیر به پشت صحنه زندگی این بازیگر ارائه می‌دهد.

مونرو در این اثر از شروع آشفته زندگی خود در یتیم‌خانه و پرورشگاه صحبت می‌کند. او ظهور خود به عنوان یکی از ماندگارترین ستاره‌های هالیوود را شرح می‌دهد.

این خاطرات دیدگاه‌های مونرو در مورد آسیب‌پذیری، شهرت، عشق و هویت را بررسی می‌کنند. کتاب خوانندگان را به درک عمیق‌تری از شخصیت نویسنده به عنوان فردی فراتر از یک سلبریتی می‌رساند.

دردسرهای شهرت

کتاب داستان من روایتی صریح و تاثیرگذار است که جست‌وجوی مونرو برای رسیدن به احساس تعلق و مبارزه او با چالش‌های شهرت را موشکافی می‌کند. این اثر می‌تواند برای طرفداران مونرو و افرادی که به زندگی این هنرپیشه علاقه دارند، بسیار جذاب باشد.  

در این کتاب مرلین مونرو زندگی اولیه خود را شرح می‌دهد و تجربیاتش از دوران کودکی که مملو از غفلت، بی‌ثباتی و تنهایی بوده است را با خوانندگان به اشتراک می‌گذارد.

مونرو به صراحت مشکلات روحی و روانی مادر خود و تاثیرات نشناختن پدرش را بررسی می‌کند. این چالش‌ها لحن داستان مونرو را مشخص می‌کنند و انعطاف‌پذیری و تمایل او برای رسیدن به عشق و ثبات را برجسته می‌کنند.  

مسیر یافتن هویت

مونرو در داستان من به چالش‌های زن بودن در صنعت سرگرمی در دهه ۵۰ میلادی می‌پردازد. او تبعیض‌های جنسی مختلفی که در این صنعت بیداد می‌کنند را بررسی می‌کند و به مبارزاتی که بازیگران برای جدی گرفته شدن باید داشته باشند، می‌پردازد.

با وجود همه موانع و مشکلاتی که بر سر راه مونرو قرار دارند، او با عزم و اراده قوی خود به موفقیت می‌رسد و در این حین اخلاق کاری خود را هم حفظ می‌کند.

تأملات مونرو در مورد نقش‌ها و فیلم‌های خود، بینش خاصی را در مورد پیچیدگی‌های شخصیت او و همچنین جاه‌طلبی هنری‌اش ارائه می‌دهد.  

خاطرات مونرو از روابط و ازدواج‌های خود مثل ازدواج با جو دی مایو و آرتور میلر هم در این اثر بررسی می‌شوند. مونرو در کتاب داستان من در مورد اشتیاق خود برای تشکیل خانواده و ناامیدی‌هایش در پیدا کردن عشق صحبت می‌کند.  او نگاهی کوبنده به زندگی شخصی و مشکلاتش در حفظ روابط خصوصی ارائه می‌دهد.

خاطرات ناگفته

این کتاب به دیدگاه‌های مونرو در مورد شهرت و رویای آمریکایی هم می‌پردازد. همچنین انزوایی که مشهور بودن می‌تواند برای سلبریتی‌ها به همراه داشته باشد را بررسی می‌کند.

مونرو تأثیر شهرت در رسیدن به خوشحالی واقعی را زیر سوال می‌برد و مشاهدات خود را در مورد جامعه، نقش‌های جنسیتی و انتظاراتی که از زنان وجود دارد، بیان می‌کند. با وجود چالش‌ها و تراژدی‌های مختلفی که مونرو در زندگی خود با آن‌ها مواجه می‌شود، این اثر با جذابیت، شوخ‌طبعی و صمیمیت بالایی همراه است.

شوخ‌طبعی او لحظات شادی را برای خوانندگان فراهم می‌کند که می‌توانند نشان‌دهنده روحیه قوی مونرو و تلاش‌های او برای یافتن معنا در دنیایی پیچیده و پر از چالش باشند.  

کتاب داستان من به دلیل ارائه نگاهی صمیمی و صادقانه به زندگی یکی از مشهورترین ستاره‌های هالیوود مورد تحسین واقع شده است. همچنین توانسته در شناخته شدن ژانر اتوبیوگرافی افراد مشهور نقش بسزایی داشته باشد.

کتاب داستان من برای شما است اگر … 

  • از طرفداران مرلین مونرو هستید و می‌خواهید زندگی او را از دیدگاهی جدید مشاهده کنید.
  • به آثاری که تجربیات زنان هالیوودی در قرن بیستم را بررسی می‌کنند، علاقه دارید.
  • از آثاری که نگاهی صریح و درونگرا به شهرت و مبارزات شخصی سلبریتی‌ها دارند، لذت می‌برید.
  • به دنبال بینش‌هایی در مورد چالش‌های حفظ روابط شخصی هستید. به خصوص در شرایطی که این روابط تحت نظر عموم هستند.
  • به خواندن کتاب‌هایی که جنبه‌های روانی سلبریتی بودن و تاثیرات آن بر هویت شخصی را بررسی می‌کنند، علاقه دارید.
  • به دنبال آثاری هستید که انعطاف‌پذیری و جست‌وجوی اصالت در دنیایی پیچیده را بررسی می‌کنند.
  • برای آثاری که فشارهای روی زنان سلبریتی و چالش‌های پیش روی آن‌ها را بررسی می‌کنند، ارزش قائل هستید.
  • به دنبال کتابی هستید که حقایق زندگی سلبریتی‌های هالیوودی را بررسی کند و پشت صحنه چالش‌هایی که با آن‌ها مواجه هستند را نمایش دهد.

نقد و بررسی‌ها

نظرت در مورد «داستان من» چیه؟

درباره نویسنده