کتاب پادزهر

The Antidote

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۱۷۹,۰۰۰ تومان ۱۴۳,۲۰۰ تومان

انتشار میلادی 2012
انتشار شمسی 1402
شابک 9786222540739
نوع جلد شومیز
قطع رقعی
تعداد صفحه 216
سری چاپ 4

Array

0/5 (0 دیدگاه)

خوشبختی معکوس

کتاب پادزهر نوشته الیور برکمن به عنوان نقدی قابل تامل از شادی معاصر و اصرار آن بر مثبت‌اندیشی به عنوان کلید زندگی کامل است. برکمن، روزنامه‌نگاری است که به خاطر تفسیرهای روشنگرانه‌اش در مورد روان‌شناسی و رفتار اجتماعی شناخته می‌شود.

برکمن در این کتاب استدلال می‌کند که پیگیری بی‌وقفه مثبت‌اندیشی در واقع می‌تواند نتیجه معکوس داشته و منجر به ناامیدی و احساس شکست شود. 

این کتاب از طریق آمیزه‌ای از تحقیقات فلسفی، تحقیقات روان‌شناختی و حکایات شخصی، راهی جایگزین برای رضایت ارائه می‌کند. راهی که شامل عدم اطمینان، ناامنی و پذیرش محدودیت‌ها می‌شود.

راهنمای رئالیستی برای شادی

برکمن خوانندگان را با مجموعه‌ای از مفاهیم و شیوه‌های جذاب از فرهنگ‌ها و فلسفه‌های مختلف آشنا می‌کند که شادی را به چالش می‌کشند. او برای این منظور از رواقی‌گری تا بودیسم استفاده می‌کند و منظور خود را با برخورد با شخصیت‌های امروزی که این اصول را تجسم می‌کنند، نشان می‌دهد. 

کتاب پادزهر این ایده متناقض را بررسی می‌کند که پذیرش منفی‌گرایی – نه اجتناب از آن – می‌تواند به شکلی معتبرتر و پایدارتر از شادی منجر شود. در حقیقت این کتاب دعوتی برای بازنگری در نگرش ما نسبت به شکست، عدم اطمینان و مرگ و میر است. 

نویسنده نشان می‌دهد که این جنبه‌های اجتناب‌ناپذیر از شرایط انسانی می‌توانند پایه و اساس یک زندگی واقعاً رضایت‌بخش باشند.

مسیر شگفت‌انگیز به سوی رضایت واقعی

کتاب پادزهر سفری فلسفی و عملی آغاز می‌کند و پایه‌های ارزشمندترین باورهای صنعت شادی را زیر سوال می‌برد. الیور برکمن کتابی قانع‌کننده علیه ظلم تفکر مثبت ارائه می‌کند. او استدلال می‌کند که این ظلم نه تنها به وعده خوشبختی خود عمل نمی‌کند، بلکه به اضطراب و نارضایتی که می‌خواهد بر آن غلبه کند، کمک می‌کند. 

این کتاب پیرامون مجموعه‌ای از تحقیقات در روش‌های جایگزین برای خوب زیستن، با تکیه بر حکمت فلسفه‌های باستانی، روان‌شناسی مدرن و شیوه‌های غیرشهودی ساختار یافته است.

چرا مثبت‌اندیشی کافی نیست؟

یکی از موضوعات محوری که برکمن بررسی می‌کند، رویه رواقی در تأمل در بدترین سناریوها است، نه به عنوان تمرین بدبینی، بلکه به عنوان راهی برای کاهش قدرت ترس‌ها با رویارویی مستقیم با آنها. 

این روش که به عنوان تجسم منفی شناخته می‌شود، شکرگزاری بیشتر، از آنچه داریم و کاهش اضطراب ناشی از عدم اطمینان را تشویق می‌کند.

بررسی عدم قطعیت‌های زندگی

برکمن همچنین در کتاب پادزهر به مفهوم بودایی عدم دلبستگی می‌پردازد. او استدلال می‌کند که با رها کردن تلاش بی وقفه خود برای شادی و موفقیت، می‌توانیم احساس عمیق‌تری از آرامش و رضایت پیدا کنیم. 

نویسنده این موضوع را از طریق روایت‌های جذاب از افراد و جوامعی نشان می‌دهد که ناپایداری و عدم قطعیت را پذیرفته‌اند. آنها آزادی را در پذیرش غیرقابل پیش‌بینی‌پذیری ذاتی زندگی یافته‌اند.

کتاب پادزهر

مسیر غیر متعارف به سوی شادی

کتاب پادزهر بیشتر به بررسی مزایای بالقوه پذیرش شکست و محدودیت‌ها به عنوان منابع رشد و کشف خود می‌پردازد. برکمن پیشنهاد می‌کند که فشار بی‌وقفه برای بهبود خود و انکار محدودیت‌های شخصی می‌تواند افراد را در چرخه‌ای از نارضایتی و ناامیدی به دام بیندازد. 

او از روشی بخشنده‌تر برای خودسازی دفاع می‌کند، روشی که شکست را به‌ عنوان بخشی طبیعی و ارزشمند از تجربیات بشری می‌پذیرد.

در سرتاسر این کتاب، برکمن دیدگاه تازه‌ای در مورد جستجوی شادی ارائه می‌دهد و خوانندگان را به تجدیدنظر در مفروضات و نگرش‌های خود به چالش می‌کشد. 

او عمق فلسفی را با توصیه‌های کاربردی‌ ترکیب می‌کند. به این‌ ترتیب نقشه راهی برای پیمایش عدم قطعیت‌های زندگی با لطف و انعطاف‌پذیری ارائه می‌دهد.

کتاب پادزهر برای شما است اگر …

  • نسبت به این خرد متعارف که مثبت‌اندیشی کلید خوشبختی است، شک دارید.
  • علاقه‌مند به بررسی دیدگاه‌های فلسفی و روانشناختی در مورد خوب زیستن هستید.
  • پذیرای روش‌های غیر شهودی برای شادی و رشد شخصی هستید.
  • از  شادی و وعده‌های آن احساس سرخوردگی کرده‌اید.
  • کنجکاو هستید که چگونه در آغوش گرفتن منفی‌گرایی می‌تواند منجر به زندگی معتبرتر و رضایت‌بخشی شود.
  • از خرد کاربردی مبتنی بر تفکر تاریخی و معاصر استقبال می‌کنید.
  • به دنبال درک عمیق‌تری از نحوه زندگی با عدم اطمینان و نقص هستید.

نقد و بررسی‌ها

نظرت در مورد «پادزهر» چیه؟

درباره نویسنده