کتاب برتری خفیف

رسیدن به موفقیت و شادی بیکران با انجام کارهای ساده و منظم

The Slight Edge

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۳۱۰,۰۰۰ تومان ۲۴۸,۰۰۰ تومان

انتشار میلادی 2005
انتشار شمسی 1402
شابک 9786226573504
نوع جلد شومیز
قطع رقعی
تعداد صفحه 288
سری چاپ 10

Array

0/5 (0 دیدگاه)

راهنمای پیروزی روزمره

کتاب برتری خفیف، عنوان نوشته‌ای از جف اولسون است که از قدرت اقدامات کوچک و مداوم در دستیابی به موفقیت‌ها و شادی‌های طولانی‌مدت سخن به میان می‌آورد. اولسون در این کتاب مفهوم برتری خفیف را به خوانندگان معرفی می‌کند.

این مساله شامل ایجاد نظم‌های روزانه ساده‌ای است که در طول زمان منجر به نتایج مثبت قابل توجهی در جنبه‌های مختلف زندگی می‌شود. مطالعه‌ تجربیات نویسنده از زبان خودش به عنوان مدیری موفق بسیار سودمند است. چرا که او در این کتاب، از رازهای موفقیت خود پرده برداشته و کتاب را به منبعی ارزشمند برای معرفی راه‌های رسیدن به موفقیت تبدیل کرده است.

از معمولی به فوق العاده

اولسون ابتدا فلسفه‌ برتری خفیف را معرفی می‌کند و توضیح می‌دهد که اقدامات کوچک و به ظاهر بی‌اهمیت، چگونه می‌توانند در طول زمان به دستاوردهای اساسی تبدیل شوند. 

مجموعه اقداماتی که فرد را از شکست دور می‌کنند و به سوی پیشرفت سوق می‌دهند، بسیار ساده‌اند. اما گاهی سهل‌انگاری در انجام آن‌ها موجب می‌شود که فرد در مسیر موفقیت باز بماند.  نویسنده در کتاب برتری خفیف، بارها از طریق مثال‌های مختلف نشان می‌دهد که این اقدامات ساده، زمانی که به طور مداوم اعمال شوند، می‌توانند منجر به تغییرات عمیق در زندگی شخصی و حرفه‌ای شوند. 

او در این کتاب بر اهمیت عادات و روال‌های روزانه تأکید بسیار دارد. نویسنده معتقد است که این موارد، عناصر سازنده‌ موفقیت و خوشبختی هستند. 

در واقع لحظه‌های پنهانی هر فرد، تعیین کننده‌ مسیر زندگی او هستند. این انتخاب‌های کوچک است که مشخص می‌کنند که ساعت‌های روز خود را چگونه بگذرانیم. همین انتخاب‌های کوچک و شاید نادرست روزمره شاید در ظاهر بی تأثیر باشند، اما آینده‌ ما را خواهند ساخت.

گام‌های کوچک برای جهش‌های غول پیکر!

چگونه با انجام کارهای کوچک، می‌توان تغییرات بزرگ در زندگی ایجاد کرد؟ 

همه چیز در دست شماست!

نویسنده در کتاب برتری خفیف، با نگاهی موشکافانه، از تأثیر نگرش بر روی توانایی فرد در جهت اجرایی کردن اقدامات جزئی سخن می‌گوید. او به مثبت بودن دیدگاه، پشتکار داشتن و انعطاف پذیری توجه ویژه‌ای دارد. 

اقداماتی که از ما در برابر شکست محافظت می‌کنند، اقداماتی ساده هستند که به راحتی نادیده گرفته‌ می‌شوند. افراد موفق آن‌ها را انجام می‌دهند و افراد شکست خورده فقط به آن نگاه می‌کنند و اقدام خاصی انجام نمی‌دهند. 

کارهایی مثل پس‌انداز کردن بخشی از درآمد ماهانه یا چند دقیقه نرمش در طول روز و یا مطالعه‌ روزانه کتاب و… که در ابتدا بی‌اهمیت تلقی می‌شوند. اما به مرور زمان منجر به نتایج چشمگیر می‌گردند.

کتاب برتری خفیف

فراتر از رضایت آنی

اولسون در خصوص تمایل رایج برای رضایت فوری در جامعه مدرن، با زبانی صمیمانه صحبت می‌کند. در مورد اینکه چگونه تمایل به کسب رضایت فوری، می‌تواند مانع موفقیت بلندمدت شود. در واقع او ذهنیت متمرکز بر پیشرفت تدریجی را به ذهنیت رضایت آنی ترجیح می‌دهد. 

اولسون در ادامه، فلسفه‌ برتری جزئی را برای دستیابی به زندگی متعادل و رضایت بخش، نه فقط برای موفقیت مادی، شرح می‌دهد. او در کتاب برتری خفیف، داستان‌های موفقیت در زندگی واقعی افرادی را بازگو می‌کند که از فلسفه‌ برتری خفیف یا جزئی استفاده کرده‌اند و سپس اثربخشی آن را اثبات می‌کند. 

وی معتقد است چیزی که او را به مدیری موفق تبدیل کرده‌است، سخت‌کوشی و پشتکار بوده‌ است. این کتاب توصیه‌هایی عملی در زمینه های مختلف از جمله سلامت، امور مالی، روابط و توسعه شخصی، تقدیم به مخاطب خود می‌کند.

کتاب برتری خفیف برای شما است اگر …

  • به پیشرفت شخصی و حرفه‌ای علاقه دارید.
  • می‌خواهید بفهمید که چگونه اقدامات کوچک روزانه می‌توانند به دستاوردهای قابل توجهی منجر شوند.
  • به دنبال راهنمای عملی برای بهبود عادات و روال‌ها هستید.
  • به دنبال انگیزه برای غلبه بر فریب لذت فوری هستید.
  • به دنبال راهکارهایی برای دستیابی به موفقیت و خوشبختی طولانی‌مدت هستید.
  • از مطالعه‌ نمونه‌های واقعی و داستان‌های موفقیت برای الهام گرفتن استقبال می‌کنید.

نقد و بررسی‌ها

نظرت در مورد «برتری خفیف» چیه؟

درباره نویسنده