کتاب انجمن ارواح غمگین- 1

The Sad Ghost Club Volume 1

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۲۰۵,۰۰۰ تومان ۱۶۱,۹۵۰ تومان

انتشار میلادی 2021
انتشار شمسی 1402
شابک 9786222543969
نوع جلد شومیز
قطع رقعی
تعداد صفحه 256
سری چاپ 8

Array

0/5 (0 دیدگاه)

روایتی دلنشین از افسردگی و اضطراب

کتاب انجمن ارواح غمگین اثر لیز مدینگز رمانی گرافیکی و کمیک است که داستان روحی تنها و مضطرب را روایت می‌کند. روحی که به مهمانی شلوغی رفته و حالا پشیمان است. این کتاب از پیچیدگی‌های سلامت روان، تنهایی و قدرت یافتن می‌گوید. 

با تصویرهای زیبا، داستان این قهرمان ناشناس را دنبال می‌کنید که به او روح غمگین می‌گویند. این روح ناراحت با چالش‌های انزوا و درک نشدن دست‌وپنجه نرم می‌کند. نویسنده با استفاده از این تصاویر جذاب و روایت بی‌نظیر خود، به موضوعات افسردگی و اضطراب می‌پردازد. 

طوری که برای خوانندگان قابل درک و تسکین‌دهنده است. این کتاب نه تنها روایتی است درباره مبارزه با مشکلات روحی، بلکه بر پیروزی‌های کوچک و لحظات تفاهم و رفاقت که می‌تواند تفاوت‌های بزرگی ایجاد کند، تاکید دارد

همچون روح زیستن؛ روح‌های غمگین دیگر را بیابید

این روایت در خلال زندگی روزمره قهرمان داستان اتفاق می‌افتد. نویسنده مفاهیمی همچون اهمیت مراقبت از خود، کمک گرفتن و احساس دیده شدن و شنیدن را با گفتن این داستان مطرح می‌کند. 

کتاب مدینگز تاکید دارد که هیچ‌کس واقعاً تنها نیست و برای تمام کسانی که احساس می‌کنند ارواح سرگردان هستند، جامعه‌ای وجود دارد. این اتفاق گاهی در مواقعی اتفاق می‌افتد که انتظار نمی‌رود.
کتاب انجمن ارواح غمگین، خوانندگان دنیا را از نگاه روح سرگردان می‌بینند که احساس می‌کند نامرئی و جدا از دیگران است. داستان جوهره‌ غرق شدن در افسردگی را به‌ تصویر می‌کشد. جایی که هر مسئله‌ای حل‌نشدنی به نظر می‌رسد. 

بخش بصری رمان، مکمل حال و هوای داستان است و فضایی ایجاد می‌‌کند که هم مالیخولیایی و هم امیدوارکننده است.
داستان این روح در روزمرگی‌هایی می‌گذرد که در آن با موقعیت‌های مختلفی روبه‌رو می‌شود. موقعیت‌هایی که ممکن است برای تمام افراد درگیر با مسائل سلامت روان آشنا است. مبارزه برای بلند شدن از رختخواب، ماهیت دلهره‌آور تعاملات اجتماعی و جست‌وجو برای درک شدن در دنیایی که نسبت به آن احساس سردی و بی‌تفاوتی دارد. 

نقطه عطف داستان زمانی است که روح با شخصیت دیگری آشنا می‌شود که او نیز بخشی از انجمن ارواح غمگین است. این دوستی جدید دریچه تازه‌ای در زندگی او باز می‌کند، دریچه‌ای از حمایت و درک متقابل. این ارتباط پیام اصلی رمان را منتقل می‌کند. یعنی قدرت ارتباط با دیگرانی که تجربیات مشابه با ما دارند.

مقابله با اضطراب و افسردگی؛ قدرت درمانی دوستی و هنر

مدینگز بسیار ماهرانه این روایت شخصی را با مسائل جهان‌شمول پیوند می‌زند. او از قالب منحصر به‌ فرد داستان‌های گرافیکی بهره می‌گیرد. تا کشف سفرهای درونی و بیرونی شخصیت‌هایش را به‌خوبی نشان دهد. کتاب انجمن ارواح غمگین از باورهای رایج درباره سلامت روان می‌گوید. نویسنده افراد را تشویق می‌کند تا احساساتی را بروز دهند که معمولا ابراز نمی‌کنند.
کتاب علاوه‌ بر سلامت روان، به مضامین خلاقیت و اشتیاق نیز می‌پردازد و این عناصر را ابزاری برای مقابله با مشکلات روانی و درمان آن‌ها می‌داند. شخصیت اصلی داستان در هنر و خلق کردن، آرامش پیدا می‌کند. این آرامش پتانسیل درمانی بیان خلاق را به‌ خوبی نشان می‌دهد. کتاب از پذیرش خود و درک کامل نبودن حمایت می‌‌کند.

کتاب انجمن ارواح غمگین برای شما است اگر …

  • احساس تنهایی دارید و  فکر می‌کنید مانند فردی خارجی هستید.
  • به داستان‌هایی علاقه دارید که با حساسیت و درک به مسائل مربوط به سلامت روان می‌پردازند.
  • از داستان‌سرایی منحصر به‌ فرد رمان های گرافیکی لذت می‌برید.
  • به‌ دنبال روایتی هستید که در عین اینکه به افسردگی و اضطراب نگاهی واقع‌بینانه دارد، امید و بهبودی را در آن نادیده نگیرد.
  • اهمیت دوستی و اجتماع را در گذر از چالش‌های زندگی ارزشمند می‌دانید.
  • به قدرت هنر و بیان خلاق همچون نوعی مراقبت از خود و درمان اعتقاد دارید.
  • به‌ دنبال داستانی هستید که به شما آرامش و اطمینان دهد که کمک گرفتن و ارتباط با دیگران اشکالی ندارد.

جوایز و افتخارات کتاب انجمن ارواح غمگین:

کتاب انجمن ارواح غمگین نامزد دریافت جایزه‌ی گودریدز در بخش بهترین رمان گرافیکی و کمیک به سال ۲۰۰۱ بوده است.

نکوداشت‌های کتاب انجمن ارواح غمگین:

  • مجموعه کتابی دلگرم‌کننده درباره‌ دوستی، شفقت و یافتن همزاد خود. برای هر کسی که تا به حال احساس نامرئی بودن کرده است. «وب‌سایت آمازون»
  • کتاب مصوّر انجمن ارواح غمگین مجذوب‌کننده و دل‌نشین است. در نهایت، این قدرت دوستی است که به ما کمک می‌کند تا از پیله‌ تنهایی خود بیرون بیاییم و لذت برقراری ارتباط با افرادی را که هم‌فکرمان هستند، بچشیم. «Booktrust»

نقد و بررسی‌ها

نظرت در مورد «انجمن ارواح غمگین- 1» چیه؟

درباره نویسنده