کتاب تربیت بدون فریاد

کلیدهای تربیت کودکان و نوجوانان

Screamfree Parenting

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۱۵۵,۰۰۰ تومان

موجود

انتشار میلادی 2005
انتشار شمسی 1401
شابک 9789642785278
نوع جلد شومیز
قطع رقعی
تعداد صفحه 215
سری چاپ 19

Array

0/5 (0 دیدگاه)

کتاب تربیت بدون فریاد با دعوت والدین به آرامش و درکنترل‌گرفتن خونسردی خود در واکنش‌های منفی، سعی در بهبود روابط میان والد و فرزند دارد. البته این کتاب فقط برای رسیدگی به مسائل فرزندان نیست؛ بلکه یک راهنما برای خود شما نیز محسوب می‌شود.

تیترهای کتاب تربیت بدون فریاد:

  1. سپیده‌دمی در تربیت

یک نفس عمیق!

کتاب تربیت بدون فریاد برخلاف کتاب‌های مرسوم والدین که معمولا بر تغییر رفتار کودک تمرکز می‌کنند، بر احترام متقابل و تنظیم هیجانی والدین و کودک تأکید دارد.

کتاب تربیت بدون فریاد در چهار بخش و دوازده فصل تدوین شده است. در بخش اول کتاب با عنوان «والدین خونسردی شویم که واقعا فرزندانمان نیاز دارند» نویسنده بزرگترین دشمن والدین را روابط ایدئال می‌داند که موجب بروز واکنش‌های هیجانی می‌شود و یکی از راه‌حل‌های آن را تمرکز بر تربیت خود می‌داند تا تمرکز بر تربیت فرزندان.

در ادامه به احساس تحت فشار بودن والدین و احساس بی‌کفایتی‌ای که آن‌ها را آزار می‌دهد نیز اشاره می‌کند و راه‌حل‌هایی برای آن بیان می‌کند. 

بخش دوم کتاب تربیت بدون فریاد «حفظ خونسردی یعنی ایجاد حریم» نام دارد. نویسنده سعی دارد به والدین بیاموزد چگونه برای خود حریم شخصی و فضایی را بسازند که بتوانند در آن نفس بکشند و رشد کنند.

در فضای شخصی افراد بیشتر و بهتر به علایق، وسوسه‌ها و ضعف‌ها و نقاط قوت خود پی می‌برند. در ادامه هال ادوارد رانکل هشت روش برای ایجاد خلوت و حریم شخصی برای فرزندان عنوان می‌کند. 

سومین بخش کتاب تربیت بدون فریاد با عنوان «حفظ خونسردی یعنی تعیین جایگاه» نویسنده با بیان تعیین جایگاه و مشخص کردن حد و مرز‌ها برای خود و فرزندان والدین را به رسیدن آرامش دعوت می‌کند.

او معتقد است والدین با تعیین جو حاکم، جایگاه افراد خانواده را مشخص می‌کنند و با حفظ اقتدار و پرهیز از تهدیدهای توخالی و فرصت دادن به کودکان برای مواجهه با پیامدهای رفتاری‌شان، فضای خانه را به ثبات می‌رسانند. 

ابتدا ماسک اکسیژن خود را به صورت بزنید!

در نهایت نویسنده در بخش چهارم و نهایی کتاب با عنوان «خود را به تمرین کردن عادت دهید»، والدین را به تمرین کردن و عادت به تمرین مداوم دعوت کرده است.

نویسنده بیان می‌کند که اول خود را دوست‌داشتن تنها روش صحیح برای بی‌فریاد ماندن است و پس از آن می‌کوشد تا نقش رهبری را در والدین جا بیندازد و مقاومت آن‌ها را در انقلاب تربیتی بشکند.

در واقع او می‌خواهد حینی که فرزندان در تلاش و تقلا هستند والدین کنارشان گام بر‌‌دارند و به عنوان رهبر و راهنمایی فعال عمل ‌کنند. رهبری که بیش از همه اول به تربیت خودش توجه دارد. تربیتی به دور از فریاد با خویش..

شایان ذکر است که در پایان هر بخش نویسنده با عنوان هوشمندانه‌ای با نام زنگ قصه، داستانی واقعی از افرادی درست شبیه شما را روایت می‌کند تا بدانید که تنها نیستید و تجربیات مشابهی در جای‌ جای جهان در حال تکرار است.

این داستان‌ها بازگوکننده‌ی مراحل گوناگون روابط والد و فرزند در طول زندگی هستند و در هر یک از آن‌ها قدرت و تاثیر تربیت بدون فریاد مشهود است.

به‌طورکلی کتاب تربیت بدون فریاد ابزارهای عملی برای تقویت روابط سالم تر در خانواده را به صورت بینشی و روشی ارائه می دهد. این راهکارها تغییرات پایدار را ممکن می‌سازد و زمینه را برای خانواده‌ای آرام‌تر و شادتر فراهم می‌کند.

کتاب تربیت بدون فریاد برای شماست اگر …

  • از فریاد زدن خسته شده‌اید و راه دیگری به ذهنتان نمی‌رسد.
  • احساس می‌کنید بین شما و فرزندتان شکاف ایجاده شده است.
  • قصد دارید پدر یا مادر شوید.
  • روانشناس یا مشاوری هستید که در حوزه خانواده فعالیت می‌کنید.

نظر افراد برجسته در مورد کتاب تربیت بدون فریاد:

  • “یک مطلب ضروری برای والدین!” – اپرا وینفری
  • زندگی خانواده‌ام را به سوی بهتر شدن تغییر داد. – دکتر فیل

نقدها و جوایز کتاب تربیت بدون فریاد:

  • برنده کتاب سال والدین در سال 2018 توسط مجله والدین.
  • نامزد نهایی جایزه ملی کتاب در ادبیات غیرداستانی.

نقد و بررسی‌ها

  1. هلیا همدانی

    هنوز کتاب را کامل نخواندم که نظر بدم …از سرعت ارسال و قیمت کتاب راضی هستم…

نظر شما چیه؟

درباره نویسنده

هال ادوارد رانکل

هال ادوارد رانکل یک درمانگر مسائل ازدواج و خانواده دارای مجوز و سخنران مشهور بین المللی است. او به‌خاطر کتاب‌های پرفروش‌اش «فریاد والدین بدون فریاد» و «ازدواج بدون جیغ» که ایده مدیریت واکنش‌های فرد برای حفظ صلح و اثربخشی در روابط را ترویج می‌کند، شناخته شده است. رویکرد رانکل بر این فلسفه استوار است که حفظ آرامش و ارتباط با خود می تواند روابط شخصی را متحول کند و به تربیت بزرگسالان شگفت انگیز کمک کند. آثار او کمک های قابل توجهی به...