کتاب النور و پارک

Eleanor & Park

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۳۳۵,۰۰۰ تومان ۲۶۸,۰۰۰ تومان

انتشار میلادی 2013
انتشار شمسی 1402
شابک 9786007845806
نوع جلد شومیز
قطع رقعی
تعداد صفحه 340
سری چاپ 26

Array

0/5 (0 دیدگاه)

در ستایش عشق اول؛ روایتی از ارتباطی غیرمنتظره

کتاب النور و پارک اثر رینبو راول، رمانی درباره عشق اول است. داستان در شهر نبراسکا ایالت اوماها در سال ۱۹۸۶ اتفاق می‌افتد. دو نوجوان در تلاطم‌های نوجوانی هستند و با ارتباطات و واقعیت‌های خشن زندگی روبه‌رو می‌شوند. 

النور، دختری مدرن است که در شهر با زندگی خانوادگی آشفته بزرگ می شود. او دوست دارد لباس‌های مردانه بپوشد. النور با پارک، پسری نیمه-کره‌ای آشنا می‌شود که احساس می کند در دنیای خودش جایی ندارد. 

آن‌ها آرامش و تفاهم را در کنار یکدیگر پیدا می کنند و سفری تلخ و شیرین را آغاز می‌کنند که پر از مضامین هویت، پذیرش و شور عشق جوانی است.
روایت راول بسیار ظریف و پرشور، جوهر آسیب‌پذیری نوجوانان و قدرت ارتباطی عمیق را هرچند پیچیده، به تصویر می‌کشد. از طریق تغییر زوایه‌دید‌ بین النور و پارک، رمان نگاهی چندوجهی به ارتباط در حال رشد آن‌ها ارائه می‌کند.  

کتاب از مسائلی می‌گوید که بیشتر انسان‌ها با آن درگیر می‌شوند. بزرگ شدن، احساس متفاوت بودن و روابط غیرمنتظره احساساتی هستند که با تغییر آنها زندگی نیز تغییر می‌کند.

تفاوت‌های آرامش‌دهنده

محور اصلی داستان کتاب النور و پارک شخصیت‌های ویژه آن است. النور با فقر و آشفتگی‌های خانوادگی دست‌وپنجه نرم می‌کند. او در مدرسه جدید خود غریبه است. 

پارک از سوی دیگر، با پیچیدگی‌های هویت دو نژادی و انتظارات مردانگی درگیر است. با وجود تفاوت‌هایشان، یا شاید به‌ دلیل همین‌ها، النور و پارک به هم نزدیک می‌شوند و چیزی که هر کدام به‌ دنبال آن هستند را در کنار هم پیدا می‌کنند.
راول از ارجاعات فرهنگی دهه ۱۹۸۰، از موسیقی گرفته تا کتاب‌های مصور، برای پیش‌برد داستان و پرداخت شخصیت‌ها استفاده می‌کند. این عناصر به النور و پارک کمک می‌کنند تا خودشان را به روش‌هایی بیان کنند که لایه‌ای غنی از اصالت و نوستالژی را به رابطه‌شان اضافه می‌کند.
کتاب النور و پارک مهم‌ترین مسائل را با حساسیت و واقع‌گرایی زیاد مطرح می‌کند. زندگی خانوادگی النور، که با مشکلات زیادی درگیر است با چنان صداقت آشکاری نشان داده می‌شود که کاملا با شیرینی رابطه‌اش با پارک تضاد دارد. 

در مقابل پارک با پذیرش خود و مبارزه با هویت فرهنگی و انتظارات خانوادگی درگیر است که عمق بیشتری به روایت می‌دهد. رابطه او با النور او را به چالش می‌کشد تا با پیش‌فرض‌ها و ناامنی‌های خود مقابله کند. این‌ها همه قدرت دگرگون‌کننده عشق و همدلی را به‌ خوبی نشان می‌دهند.

همراه با نوجوانانی که روزی خود ما بوده‌ایم

سبک روایی راول جذاب و پرشور است و عشق اول و درد بزرگ شدن به‌ خوبی نشان می‌دهد. زاویه‌ دید دوگانه کتاب النور و پارک این فرصت را فراهم می‌کند که خوانندگان عمیقاً در افکار و احساسات درونی النور و پارک فرو روند. 

متن کتاب توانسته است ارتباطی صمیمی و عمیق با شخصیت‌ها ایجاد کند. نویسنده با این کار خوانندگان را با شخصیت‌هایش همدل و همراه می‌کند. همچنین مانند آیینه‌ای عمل می‌کند که افراد می‌توانند خود را در آن ببیند.
پایان کتاب النور و پارک تلخ و شیرین است و ماهیت اغلب، موقت عشق نوجوانی را منعکس می‌کند. همچنین ردپای پاک‌نشدنی این عشق را نیز به تصویر می‌کشد. این رمان با ابهام امیدوارکننده‌ای به پایان می‌رسد و آینده رابطه النور و پارک را برای تفسیر باز می‌گذارد، اما بر تأثیر پایدار پیوند آن‌ها تأکید می‌کند.

نکوداشت‌های کتاب النور و پارک:

  •  دقت موشکافانه و غنای اثر، از آن، کتابی بسیار خاص ساخته است. «New York Times Book Review»
  • کتابی شگفت‌انگیز برای مادرها تا در کنار فرزندان نوجوان‌شان بخوانند.  «Common Sense Media»
  • این اثر، بهترین کتاب رینبو راول تاکنون است. «Guardian»

کتاب النور و پارک برای شما است اگر …

  • به آن دسته از رمان‌های نوجوان علاقه دارید که مضامین عشق اول، هویت و تعلق را بررسی می‌کنند.
  • از داستان‌هایی لذت می‌برید که شخصیت‌هایی پیچیده دارند و با چالش‌های دنیای واقعی روبه‌رو هستند.
  • از رمان‌‌هایی قدردانی می‌کنید که موضوعات پیچیده را با حساسیت و عمق بیشتر مورد بررسی قرار می‌دهند.
  • برای روایت‌هایی ارزش قائل هستید که زاویه‌دیدهای گوناگونی دارند و بینش‌هایی را درباره افکار و احساسات قهرمان‌ها ارائه می‌دهند.
  • به‌ دنبال داستانی هستید که اوج و فرودهای زندگی نوجوانی را به تصویر بکشد.
  • از رمان‌هایی لذت می‌برید که ترکیبی گسترده از احساسات را پوشش می‌دهند و استیصال تا امید را برای شما به ارمغان می‌آورند.

جوایز و افتخارات کتاب النور و پارک:

  • برنده جایزه مایکل ال. پرینتز سال ۲۰۱۴
  • برنده جایزه بوک بروز سال ۲۰۱۳

شناسه محصول: 9786007845806 دسته:

نقد و بررسی‌ها

نظرت در مورد «النور و پارک» چیه؟

درباره نویسنده