کتاب تله های زندگی و روابط صمیمی

راهنمای صمیمیت در روابط

Hidden Learning

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۱۲۰,۰۰۰ تومان

ناموجود

انتشار میلادی 2017
انتشار شمسی 1402
شابک 9786227939187
نوع جلد شومیز
قطع رقعی
تعداد صفحه 190
سری چاپ 2

Array

0/5 (0 دیدگاه)

چگونه ضمیر ناخودآگاه شما دنیای شما را شکل می‌دهد

کتاب تله های زندگی و روابط صمیمی اثر بروس استیونز اثری در حوزه خودیاری و رشد شخصی است که بر قدرت دگرگون‌کننده کشف و بهره‌برداری از دانش ناخودآگاه همه ما متمرکز است. 

استیونز، با بینش عمیق خود در روانشناسی انسان، خوانندگان را به سفری دعوت می‌کند تا اعماق ذهنشان را کشف کنند، جایی که خرد دست نخورده در کمین است. 

این کتاب از طریق ترکیبی از نظریه‌های روان‌شناختی، تمرین‌های کاربردی و حکایت‌های واقعی زندگی، روشن می‌کند که چگونه جنبه‌های پنهان تجربیات ما افکار، رفتارها و فرآیندهای تصمیم‌گیری ما را شکل می‌دهند.

مهار آموزه‌های پنهان تجربه

هدف از کتاب تله های زندگی و روابط صمیمی، شناخت درس‌هایی است که ناآگاهانه از طریق تجربیات زندگی خود جذب کرده‌ایم. تجربیاتی که از آنها برای تقویت رشد شخصی و رفاه عاطفی استفاده می‌کنیم. 

استیونز استدلال می‌کند که با آگاهی از این درس‌های پنهان، افراد می‌توانند زندگی واقعی‌تر و کامل‌تری را داشته باشند. این کتاب نه تنها به عنوان راهنمای خودشناسی، بلکه به عنوان ابزاری برای بهبود سلامت روان، تقویت روابط و دستیابی به اهداف شخصی و حرفه‌ای عمل می‌کند.

قدرت دانش پنهان در رشد شخصی

کتاب تله های زندگی و روابط صمیمی به رابطه پیچیده بین ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه می‌پردازد. نویسنده کتاب بررسی می‌کند که چگونه باورها و تجربیات پنهان ما به روش‌های عمیقی بر زندگی ما تأثیر می‌گذارد. 

استیونز با توضیح مفهوم یادگیری پنهان کتاب را شروع می‌کند – فرآیندی که از طریق آن مغز ما اطلاعات و تجربیات را بدون آگاهی آگاهانه ذخیره می‌کند. 

او معتقد است که این مخزن دانش ناخودآگاه، گنجینه‌ای از خرد است که بر احساسات، انتخاب‌ها و مسیرهایی که در زندگی طی می‌کنیم، اغلب بدون اینکه متوجه شویم، تأثیر می‌گذارد.

برنامه درسی پنهان زندگی

کتاب تله های زندگی و روابط صمیمی حول چندین موضوع کلیدی، از جمله قدرت درون‌نگری، نقش تجربیات گذشته در شکل‌دهی هویت ما و مکانیسم‌هایی که از طریق آن‌ها می‌توانیم. به آموخته‌های ناخودآگاه خود دسترسی پیدا کرده و از آنها استفاده کنیم، تالیف شده است. 

کتاب استیونز  هم جنبه آموزشی دارد و هم جذاب است. او تحقیقات علمی، نظریه‌های روان‌شناختی و حکایت‌هایی را از زندگی خود و کسانی که به آنها مشاوره داده است، در این کتاب گردآوری کرده است.

کاوش در تأثیرات نادیده بر زندگی ما

یکی از نقاط قوت کتاب تله های زندگی و روابط صمیمی، روش کاربردی آن در مورد کشف خود و شفا است. استیونز ابزارها و تمرین‌های مختلفی را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد که برای کشف و درک آموخته‌های پنهان آنها طراحی شده‌اند. 

این تمرین‌ها شامل تمرین‌های تمرکز حواس، تمرین‌های یادداشت روزانه و بازتاب‌های هدایت‌ شده است که همگی با هدف تسهیل ارتباط عمیق‌تر با درون خود انجام می‌شوند. استیونز با تشویق خوانندگان به رویارویی و تفسیر مجدد تجربیات گذشته خود، راهی برای التیام زخم‌های عاطفی و غلبه بر باورهای محدودکننده ارائه می‌دهد.

برنامه درسی پنهان زندگی

کتاب تله های زندگی و روابط صمیمی همچنین به چالش تغییر الگوهای ریشه‌دار فکر و رفتار می‌پردازد. استیونز بر اهمیت صبر و پشتکار در این فرآیند تاکید می‌کند. او پیشنهاد می‌کند که سفر به سمت خودآگاهی و رشد شخصی در حال انجام است و نیاز به تلاش مداوم دارد. نویسنده نقش انعطاف پذیری، شفقت به خود و حمایت جامعه یا درمانگر را در هدایت این سفر برجسته می‌کند.

کتاب تله های زندگی و روابط صمیمی

فراتر از آگاهی

یکی دیگر از جنبه‌های مهم کتاب تله های زندگی و روابط صمیمی، تحقیق در رابطه بین یادگیری پنهان و سلامت روان است. استیونز بحث می‌کند که چگونه مسائل حل نشده و باورهای ناخودآگاه می‌توانند به اضطراب، افسردگی و سایر چالش‌های سلامت روان کمک کنند. 

او از روشی جامع نسبت به سلامت روان حمایت می‌کند که شامل کاوش در ضمیر ناخودآگاه به عنوان جزء حیاتی درمان و مراقبت از خود است.

کتاب تله های زندگی و روابط صمیمی‌ برای شما است اگر …

  • به دنبال تعمیق درک خود از خود و انگیزه‌های ناخودآگاه خود هستید.
  • علاقه‌مند به روانشناسی و پویایی ذهن خودآگاه و ناخودآگاه هستید.
  • به دنبال غلبه بر موانع شخصی و رهایی از الگوهای محدود کننده فکر و رفتار می‌باشید.
  • علاقه‌مند به استفاده از درون‌نگری به عنوان ابزاری برای شفای عاطفی و رشد شخصی هستید.
  • متخصص در زمینه‌های مشاوره، روانشناسی و سلامت روان هستید و به دنبال روش‌های نوآورانه برای درمان می‌باشید.
  • با مسائل مربوط به سلامت روان دست و پنجه نرم می‌کنید و به دنبال راه‌های جامع و خود توانمند برای مقابله با آنها هستید.
  • از ترکیبی از بینش نظری و توصیه‌های کاربردی در ادبیات خودیاری استقبال می‌کنید.

نقد و بررسی‌ها

نظرت در مورد «تله های زندگی و روابط صمیمی» چیه؟

درباره نویسنده