کتاب فرزند پروری مثبت

راهنمای ضروری برای مهمترین سال های زندگی فرزند شما

Positive Parenting

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۹۵,۰۰۰ تومان

ناموجود

انتشار میلادی 2019
انتشار شمسی 1402
شابک 9786227345186
نوع جلد شومیز
قطع رقعی
تعداد صفحه 112
سری چاپ 1

Array

0/5 (0 دیدگاه)

راهنمای فرزندپروری مثبت برای تربیت فرزندان شاد

کتاب فرزند پروری مثبت نوشته سوزان گارسیا برای والدینی است که به دنبال ایجاد محیطی پرورشی هستند که باعث رشد هوش هیجانی و پیوندهای قوی خانوادگی می‌شوند. 

گارسیا با تکیه بر تجربه خود به عنوان روانشناس کودک، اصول فرزندپروری مثبت را به توصیه‌های کاربردی تبدیل می‌کند که می‌توانند در زندگی روزمره خانوادگی به کار روند. 

این کتاب بر اهمیت درک، همدلی و ارتباط، به چالش کشیدن روش‌های انضباط مرسوم و پیشنهاد رویکردی دلسوزانه‌تر برای تربیت کودکان تأکید می‌کند.

 

قلب والدین: رویکردی مثبت

این کتاب روشنگر به عنوان نقشه راه برای والدینی است که آرزو دارند فرزندانی با اعتماد به نفس، انعطاف‌پذیر و شاد تربیت کنند. رویکرد گارسیا ریشه در این باور دارد که تقویت مثبت و ارتباطات سازنده، کلید رشد عزت نفس و رفتار مشارکتی کودک است. 

از طریق ترکیبی از استراتژی‌های مبتنی بر تحقیق و مثال‌های واقعی، کتاب فرزند پروری مثبت خوانندگان را در چالش‌های فرزندپروری راهنمایی می‌کند. این کتاب راه‌حل‌هایی به خوانندگان ارائه می‌دهد که نه تنها بتوانند مسائل را فوری حل کنند، بلکه به رفاه و موفقیت درازمدت کودک نیز کمک می‌کنند. 

 

فرزندپروری مثبت برای خانواده‌های قوی‌تر

سوزان گارسیا در کتاب فرزند پروری مثبت استدلال قانع‌کننده‌ای برای پذیرش تکنیک‌های فرزندپروری ارائه می‌کند که مهربانی، درک و احترام را در اولویت قرار می‌دهد. 

کتاب با کاوش در مفاهیم بنیادی فرزندپروری مثبت، از جمله اهمیت ارتباط عاطفی، نقش والدین به عنوان یک راهنما و نه یک شخصیت مستبد و اهمیت الگوبرداری از رفتاری که والدین می‌خواهند در فرزندان خود ببینند، آغاز می‌شود.

گارسیا شیوه‌های انضباطی سنتی را که بر تنبیه و ترس متکی هستند، به چالش می‌کشد و استدلال می‌کند که این روش‌ها می‌توانند اعتماد و ارتباط بین والدین و فرزندان را تضعیف کنند. 

در عوض، او از رویکرد حل مسئله حمایت می‌کند که شامل تعیین انتظارات روشن، ارائه راهنمایی‌های مداوم و آرام و استفاده از اشتباهات به عنوان فرصت‌های یادگیری به جای موقعیت‌هایی برای تنبیه است.

 

تغییر خانواده‌ها از طریق فرزندپروری مثبت

کتاب فرزند پروری مثبت حول موضوعات کلیدی مانند ارتباط، نظم و انضباط، خودتنظیمی‌ و همدلی تنظیم شده است. گارسیا توصیه‌های کاربردی در مورد چگونگی مشارکت در گوش دادن فعال، بیان درک و تقویت گفتگوی باز با کودکان ارائه می‌دهد. 

او بر قدرت تقویت مثبت برای تشویق رفتار مطلوب تاکید می‌کند و توضیح می‌دهد که چگونه والدین می‌توانند از پیامدهای طبیعی و منطقی به جای اقدامات تنبیهی استفاده کنند.

 

فرزندپروری مثبت برای خانواده مدرن

یکی از ویژگی‌های بارز کتاب، تمرکز آن بر رشد هوش هیجانی در کودکان است. گارسیا به والدین راهکارهایی برای کمک به کودکان به منظور تشخیص و بیان سالم و سازنده احساسات خود ارائه می‌دهد. 

نویسنده همچنین به چالش‌های فرزندپروری در عصر دیجیتال می‌پردازد. او بینش‌هایی درباره مدیریت زمان صفحه نمایش، آزار سایبری و رسانه‌های اجتماعی ارائه می‌دهد.

 

والدین دلسوز: سفری در مسیر والدین مثبت

در سرتاسر کتاب فرزند پروری مثبت، گارسیا حکایاتی را از عملکرد بالینی خود گنجانده است. او نشان می‌دهد که چگونه می‌توان اصول فرزندپروری مثبت را در موقعیت‌های مختلف، از کج خلقی و رقابت خواهر و برادر گرفته تا مسائل مربوط به مدرسه و فراتر از آن، به کار برد. 

این مثال‌های واقعی نه تنها مفاهیم را مرتبط‌تر می‌کنند، بلکه اثربخشی استراتژی‌های فرزندپروری مثبت را در پرورش پویایی خانواده‌ای محترمانه و دوست داشتنی نشان می‌دهند.

کتاب فرزند پروری مثبت

 

تقویت رشد و ارتباط در هر کودک

گارسیا با اشاره به اهمیت خودمراقبتی برای والدین، کتاب فرزند پروری مثبت را به پایان می‌رساند. او اذعان می‌کند که سفر فرزندپروری هم پاداش دارد و هم سخت است. 

او والدین را تشویق می‌کند که به دنبال حمایت باشند، شفقت به خود را تمرین کنند و به یاد داشته باشند که کمال هدف نیست. بلکه هدف، ایجاد محیطی خانوادگی است که در آن والدین و فرزندان احساس ارزشمندی، درک و ارتباط داشته باشند.

 

کتاب فرزند پروری مثبت برای شما است اگر …

 

  • والدین جدید یا منتظر هستید که به دنبال راهنمایی اساسی برای پرورش شیوه‌های فرزندپروری می‌باشید.
  • علاقه‌مندید که از روش‌های تنبیهی سنتی به رویکردی همدلانه‌تر و فهمیده‌تر روی آورید.
  • از هوش هیجانی استقبال می‌کنید و می‌خواهید این ویژگی را در فرزندان خود پرورش دهید.
  • به دنبال راه حل‌های کاربردی و واقعی برای چالش‌های رایج والدین هستید.
  • مایلید ارتباطات خود را تقویت کنید و ارتباط خود را با فرزندانتان عمیق‌تر کنید.
  • حرفه‌ای هستید و با خانواده‌ها و کودکان کار می‌کنید و به دنبال منابعی برای حمایت از شیوه‌های مثبت فرزندپروری هستید.
  • به اهمیت الگوبرداری از رفتار مثبت و ایجاد محیط خانوادگی حمایتی اعتقاد دارید.

نقد و بررسی‌ها

نظرت در مورد «فرزند پروری مثبت» چیه؟

درباره نویسنده