کتاب گذر از عشق های سمی

Obsessive Love

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۲۸۰,۰۰۰ تومان

ناموجود

انتشار میلادی 1991
انتشار شمسی 1401
شابک 9786003402799
نوع جلد شومیز
قطع رقعی
تعداد صفحه 408
سری چاپ 5

Array

0/5 (0 دیدگاه)

رهایی از روابط آسیب‌زننده

کتاب گذر از عشق‌ های سمی نوشته سوزان فوروارد در رابطه با عشقی‌های وسواسی و خطرناک است. فوروارد به عنوان درمانگر و نویسنده مشهور، توضیح داده که چرا افراد درگیر عشق‌های وسواسی می‌شوند و چگونه می‌توانند از آن رها شوند.

این کتاب هم برای کسانی که عشق وسواسی را تجربه می‌کنند، مفید است و هم برای عزیزانشان که بتوانند مشکلات عاطفی این افراد را درک کنند. نویسنده با استفاده از مثال‌های واقعی، اشکال مختلف عشق‌های سمی از خواسته‌های نامعقول گرفته تا روابطی که در آن عشق به امری آسیب زننده تبدیل شده است را بررسی می‌کند.

فوروارد به مسائل اساسی که به این وسواس‌ها دامن می‌زنند مانند اعتماد به نفس پایین، ترس از رها شدن و آسیب‌های گذشته می‌پردازد. کتاب گذر از عشق‌ های سمی با توصیه‌های عملی و راهکارهای درمانی به خوانندگان کمک می‌نماید تا استقلال، عزت نفس و روابط سالم و متقابل خود را بازیابند.

عشق سمی چیست؟

سوزان فوروارد کتاب گذر از عشق‌ های سمی را با تعریف عشق سمی و تمایز آن از عشق سالم شروع می‌کند. او توضیح می‌دهد در حالی که عشق معمولاً شادی و رضایت را به همراه دارد، عشق سمی منجر به چرخه‌ای از اضطراب، ناامیدی و آشفتگی عاطفی می‌‌شود.

نویسنده عشق وسواسی را به چند سناریو دسته‌بندی کرده است. از جمله:

  • کسانی که عاشق کسی هستند که او را دوست ندارد.
  • آن‌هایی که در رابطه‌ای گیر کرده‌اند که پایان یافته است اما نمی‌توانند ادامه دهند. 
  • کسانی که عشقشان متقابل است؛ اما به‌طور وسواسی فرد را کنترل یا حسادت می‌کنند.

یکی از موضوعات اصلی کتاب گذر از عشق‌ های سمی اصول روانی عشق وسواسی است. فوروارد استدلال کرده که چنین الگوهایی اغلب از مسائل حل نشده دوران کودکی، مانند نادیده گرفته‌ شدن، رها شدن یا سوء استفاده نشات می‌گیرند. مواردی که باعث می‌شوند افراد به دنبال اعتماد و امنیت در روابط عاشقانه باشند. 

این موارد وقتی وسواس‌گونه باشند تبدیل به نیرویی مخرب می‌شوند و فرد ارزش خود را تنها در محبت فرد می‌بیند.

چگونه رابطه سمی خود را بهبود ببخشیم؟

فوروارد روشی دلسوزانه‌ای دارد و بینش‌های بالینی را با مطالعات موردی جذابی که داشته در هم آمیخته‌ است. این روایت‌ها نه تنها موضوع را شفاف‌تر می‌کنند؛ بلکه به خوانندگان اطمینان می‌دهند که در مبارزات خود تنها نیستند و افراد دیگری هم مثل آنان بوده‌اند. 

کتاب گذر از عشق‌های سمی به خوبی مراحل شناخت عشق وسواسی، درک منشأ آن و نحوه غلبه بر آن را توضیح داده‌ است. بخش قابل توجهی از کتاب به بهبودی اختصاص دارد. فوروارد به صورت گام به گام مخاطب را راهنمایی می‌کند تا از عشق سمی رها شود. 

این بخش شامل تعیین مرزها، ایجاد تصویری خوب از خود و ترک کنترل‌گری است. او همچنین بر اهمیت گروه‌های درمانی و حمایتی در راهنمایی و انگیزه تأکید داشته‌ است.

رسیدن به آرامش

نویسنده همچنین توصیه‌های ارزشمندی برای دوستان و اعضای خانواده کسانی که در چرخه‌های عشق وسواسی به دام افتاده‌اند ارائه نموده است. او بیان کرده که چگونه می‌توانند بدون انجام رفتارهای ناسالم از آن‌ها حمایت کنند‌. 

سبک نوشتار فوروارد به نحوی است که خوانندگان را ترغیب می‌کند با ترس‌های خود مقابله کرده و زندگی خود را متحول نمایند.

کتاب گذر از عشق‌ های سمی راهنمای جامعی برای درک و غلبه بر عشق وسواسی است. نویسنده به خوبی دانش نظری را با کاربردهای عملی ترکیب کرده و منبع ارزشمندی برای افراد درگیر و متخصصان در زمینه سلامت ارائه نموده‌ است.

کتاب گذر از عشق‌های سمی برای شما است اگر …

  • نمی‌توانید از رابطه‌ای که به پایان رسیده است، رها شوید.
  • با فردی در ارتباط هستید؛ اما تا حد زیادی نسبت به او وسواس دارید.
  • کسی را دوست دارید که شما را دوست ندارد و این روی سلامت روان شما تأثیر می‌گذارد.
  • به عنوان متخصص سلامت روان به دنبال راهی برای درمان مراجعانی هستید که درگیر عشق وسواسی شده‌اند.
  • دوست یا عضوی از اعضای خانواده‌تان با عشق وسواسی دست و پنجه نرم می‌کند و می‌خواهید آن‌‌ها را درک کرده و به آن‌ها کمک کنید.
  • دوست دارید در مورد مسائل روانی که منجر به عشق وسواسی می‌شوند، اطلاعاتی به دست آورید.
  • برای غلبه بر عشق وسواسی و ایجاد روابط سالم به دنبال راهکارها و راهنمایی‌های عملی هستید.

نقد و بررسی‌ها

نظرت در مورد «گذر از عشق های سمی» چیه؟

درباره نویسنده

سوزان فوروارد

سوزان فوروارد روان درمانگر، مدرس و نویسنده آمریکایی بود که به دلیل کارهای پیشگامانه خود در زمینه روانشناسی شناخته شده است. او چندین کتاب تأثیرگذار نوشت که از جمله پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز می توان به «والدین سمی» و «مردانی که از زنان متنفرند و زنانی که آنها را دوست دارند» اشاره کرد. فعالیت های او تأثیر ماندگاری بر درک روابط سمی و تأثیرات روانشناختی فرزندپروری توهین آمیز داشته است. ن وشته فوروارد به دلیل کمک به سلامت روان...