کتاب راز شکرگزاری

The Secret Gratitude Book

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۱۲۰,۰۰۰ تومان

ناموجود

انتشار میلادی 2007
انتشار شمسی 1402
شابک 9786005138016
نوع جلد شومیز
قطع رقعی
تعداد صفحه 112
سری چاپ 21

Array

0/5 (0 دیدگاه)

جذب برکت و فراوانی با شکرگزاری

کتاب راز شکرگزاری اثر راندا برن کتابی در حوزه خودیاری است که ادامه‌ی اثر قبلی او یعنی «راز» است. موضوع اصلی راز شکرگزاری تمرین باستانی قدردانی است.

برن استدلال می‌کند که قدردانی یک قدرت دگرگون کننده است که می‌تواند تغییرات مثبتی را در جنبه‌های مختلف زندگی فرد از جمله سلامتی، روابط و امور مالی ایجاد کند. برن ادعا می‌کند که تمرین مداوم قدردانی می‌تواند قانون جذب را فعال کند و در نتیجه سعادت و خوشبختی را به فرد نشان دهد.

28 روز تمرین شکرگزاری

کتاب راز شکرگزاری به عنوان یک برنامه 28 روزه برای تبدیل عمل قدردانی به یک عادت مادام العمر طراحی شده است.

هر روز بر جنبه‌ای متفاوت از زندگی تمرکز می‌کند که در آن قدردانی می‌تواند تفاوت قابل توجهی ایجاد کند. هر فصل‌ تمرین‌ها، تأمل‌ها و اقداماتی را ارائه می‌دهند که خوانندگان را در ادغام قدردانی در برنامه‌های روزمره خود راهنمایی می‌کند.

روز اول با اصول اولیه شروع می‌شود و از خواننده می‌خواهد با فهرست کردن چیزهایی که از آنها سپاسگزار است، نعمت‌های خود را بشمارد.

با پیش رفتن روزها، تمرین‌ها ظریف‌تر می‌شوند و از خوانندگان می‌خواهند که نسبت به مشکلات و چالش‌ها قدردانی کنند و در نتیجه دیدگاه آنها را نسبت به مشکلات تغییر دهد.

سایر تمرین‌ها شامل استفاده از یادآوری‌های بصری برای تمرین قدردانی، ایجاد یک دفتر سپاسگزاری و حتی تلاش برای گسترش اعمال محبت آمیز نسبت به دیگران است.

برن از داستان‌ها، مطالعات علمی و ارجاعات تاریخی برای حمایت از آموزه‌های خود استفاده می‌کند. او استدلال می‌کند که با تمرین مداوم قدردانی، می‌توان قانون جذب را فعال کرد و به نوبه خود، مثبت اندیشی بیشتری را در زندگی خود جذب کرد؛ از جمله سلامتی بهتر، روابط رضایت بخش‌تر و رفاه بیشتر.

ایده کلی کتاب این است که قدردانی فقط یک حالت ذهنی موقت نیست، بلکه باید به یک نگرش دائمی تبدیل شود. این برنامه 28 روزه به عنوان یک دوره آموزشی فشرده عمل می‌کند، روش تفکر فرد را تغییر می‌دهد و قدردانی را به یک اصل در زندگی تبدیل می‌کند.

کتاب راز شکرگزاری تاکید می‌کند که قدرت جادویی قدردانی می‌تواند آسیب‌های گذشته را التیام بخشد، شرایط کنونی را بهبود بخشد و حتی به تحقق رویاهای آینده فرد کمک کند.

چطور با شکرگزاری از شرایط منفی زندگی خود بگذریم؟

آیا اغلب خودتان را درگیر همان الگوهای قدیمی زندگی‌تان می‌بینید؟
مشتاق اصلاح آن‌ها و زندگی بهتر هستید اما مطمئن نیستید که چگونه به آن دست یابید؟
آیا به دنبال شادی بیشتر، روابط و شرایط مالی بهتر هستید؟

به نظرتان اگر یک عادت ساده اما متحول کننده وجود داشت که می‌توانست به شما کمک کند زندگی خود را تغییر دهید، آن چه بود؟ راندا برن معتقد است که این عادت می‌تواند شکرگزاری و قدردانی باشد! او در این کتاب به شما مسیری ساختاریافته برای القای عادت قدردانی تنها در 28 روز ارائه می‌دهد.

کتاب راز شکرگزاری برای شماست اگر:

  • به قانون جذب اعتقاد دارید یا در مورد آن کنجکاو هستید و می‌خواهید بدانید که چگونه آن را در زندگی خود به کار ببرید.
  • علاقه‌مند به کشف قدرت دگرگون کننده قدردانی و شکرگزاری هستید.
  • احساس می‌کنید طرز فکرتان منفی است و در آن گیر کرده‌اید و می‌خواهید به سمت مثبت بودن و فراوانی حرکت کنید.

نقد و بررسی‌ها

نظرت در مورد «راز شکرگزاری» چیه؟

درباره نویسنده

راندا برن

راندا برن نویسنده و تهیه‌کننده تلویزیونی استرالیایی است که بیشتر به خاطر کتاب «راز» که در سال 2006 منتشر شد شناخته می‌شود. پس از موفقیت چشمگیر «راز»، برن در کتاب‌های بعدی به بررسی موضوع خودیاری و رشد شخصی به وسیله قانون جذب ادامه داد. نام راندا برن در فهرست ۱۰۰ نفری که جهان را شکل می‌دهند در مجله تایم قرار گرفته...