کتاب هوش مثبت نگر

Positive Intelligence

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۲۸۰,۰۰۰ تومان

ناموجود

انتشار میلادی 2012
انتشار شمسی 1402
شابک 9786003400542
نوع جلد شومیز
قطع رقعی
تعداد صفحه 344
سری چاپ 10

Array

0/5 (0 دیدگاه)

مسیری به سوی هوش مثبت

کتاب هوش مثبت نگر نوشته شیرزاد چمین روشی انقلابی برای دستیابی به موفقیت شخصی و حرفه‌ای از طریق پرورش آمادگی ذهنی ارائه می‌دهد. چمین با تکیه بر تجربه چندین ساله خود به عنوان مربی مدیران عامل و تیم‌های شرکتی، جدیدترین علوم اعصاب، روانشناسی و علم عملکرد را ادغام می‌کند.

او به این ترتیب نشان می‌دهد که چگونه افراد می‌توانند سطح شادی، انعطاف پذیری و موفقیت خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. 

قدرت PQ

این کتاب مفهوم هوش مثبت (PQ) را معرفی می‌کند که درصد زمانی را که ذهن ما به‌ عنوان دوست و نه دشمن ما عمل می‌کند، اندازه‌گیری می‌کند. 

چمین از طریق روایت‌های جذاب و تمرین‌های عملی، خوانندگان را هدایت می‌کند که چگونه خرابکاران داخلی خود را تضعیف کنند. قدرت‌های حکیم خود را تقویت کنند و زندگی‌شان را اساساً متحول کنند.

تبدیل استرس به موفقیت

کتاب چمین نه تنها ابزاری تشخیصی، بلکه سفری تحول‌آفرین است که ده خرابکار رایج را که پتانسیل ما را تضعیف می‌کنند، نشان می‌دهد. نویسنده راهکارهایی برای مقابله با آنها را نیز در کتاب ارائه می‌دهد. 

کتاب هوش مثبت نگر ترکیبی از محتوای تعاملی، از جمله ارزیابی‌ها و تمرین‌ها است. این مطالب، کتاب را به منبعی پویا برای افرادی تبدیل می‌کند که می‌خواهند آمادگی ذهنی خود را افزایش دهند تا چالش‌های زندگی را با سهولت و اثربخشی بیشتری طی کنند.

 راهنمای انعطاف‌پذیری ذهنی و موفقیت

کتاب هوش مثبت نگر شیرزاد چمین حول مفهوم نوآورانه PQ ساختار یافته است که فرض می‌کند ذهن را می‌توان به دو حالت اصلی تقسیم کرد: خرابکار و حکیم. 

خرابکاران صداهای درونی شک، ترس و انتقاد هستند که دستاوردها و شادی ما را محدود می‌کنند. در مقابل، حکیم، نشان دهنده خرد عمیق‌تر و وضعیت ذهنی مثبت است که رشد، همدلی، خلاقیت و انعطاف پذیری را تقویت می‌کنند.

علم تناسب اندام ذهنی

چمین ده خرابکار را شناسایی می‌کند که معمولاً افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهند، از جمله قاضی، اجتناب کننده، قربانی و کنترل کننده. 

هر خرابکار در این کتاب به طور کامل تشریح می‌شود تا به خوانندگان کمک کند ریشه‌ها، تأثیرات و نحوه تجلی آن در زندگی روزمره را درک کنند. سپس این کتاب تکنیک‌های کاربردی برای شناسایی و کاهش نفوذ این خرابکاران را ارائه می‌کند تا به طور موثر PQ فرد را افزایش دهد.

ایجاد قدرت با هوش مثبت

هسته برنامه چمین شامل توسعه سه ماهیچه اصلی آمادگی ذهنی است: 

  • عضله Self-Command 
  • عضله Saboteur Interceptor  
  • عضله Sage 

تمریناتی مانند PQ Reps برای تقویت این ماهیچه‌ها طراحی شده‌اند و افراد را قادر می‌سازند تا سریعتر و پایدارتر از واکنشی خرابکار به دیدگاه Sage تغییر مکان دهند.

یکی از دگرگون‌کننده‌ترین جنبه‌های کتاب هوش مثبت نگر، معرفی پنج قدرت حکیم است: 

  • همدلی 
  • کاوش  
  • نوآوری 
  • حرکت  
  • فعال کردن 

پیمایش در زندگی با ذهن مثبت

چمین به خوانندگان استراتژی‌هایی ارائه می‌دهد تا از این قدرت‌ها برای مقابله با چالش‌ها با ذهنیت مثبت استفاده کنند و آنها را به فرصت‌هایی برای رشد تبدیل کنند. این روش نه تنها اثربخشی شخصی را افزایش می‌دهد، بلکه روابط بین فردی و کار تیمی را نیز بهبود می‌بخشد و آن را برای رهبران و متخصصان بسیار مرتبط و کارآمد می‌سازد.

کتاب هوش مثبت نگر

سفر هوش مثبت

در سراسر کتاب، چمین داستان‌هایی از تجربیات مربیگری، تحقیقات علمی و حکایات شخصی خود را برای نشان دادن اصول هوش مثبت در عمل گنجانده است. این ترکیب از شواهد و روایت، کتاب هوش مثبت نگر را هم معتبر و هم قابل ارتباط می‌کند.

کتاب پیش‌رو نوشته شیرزاد چمین بیش از یک کتاب ساده است. این کتاب برنامه‌ای جامع برای هر کسی است که برای غلبه بر منتقدان درونی خود غلبه آماده است و بالاترین پتانسیل خود را ارائه می‌دهد. آمیزه‌ای از علم، داستان‌گویی و تمرین‌های کاربردی آن، طرحی قدرتمند برای تغییر نحوه تفکر، احساس و عمل ما در جهت تعقیب جاه‌طلبانه‌ترین اهدافمان ارائه می‌دهد.

کتاب هوش مثبت نگر برای شما است اگر …

  • به دنبال بهبود مهارت‌های رهبری و پویایی تیم خود هستید.
  • به دنبال افزایش انعطاف پذیری و مدیریت موثرتر استرس هستید.
  • به رشد شخصی و روانشناسی موفقیت علاقه دارید.
  • با خود خرابکاری و الگوهای تفکر منفی دست و پنجه نرم می‌کنید.
  • مربی، درمانگر و یا مشاوری هستید که به دنبال ابزارها و چارچوب‌های جدید برای حمایت از مشتریان خود می‌باشید.
  • تیمی‌ دارید که هدف آن افزایش همکاری، خلاقیت و عملکرد است.
  • به دنبال روشی مبتنی بر علم برای پرورش ذهنیت مثبت و رفاه هستید.

نقد و بررسی‌ها

نظرت در مورد «هوش مثبت نگر» چیه؟

درباره نویسنده