کتاب چغلی بی چغلی

Miles McHale, Tattletale

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۲۹,۹۰۰ تومان

ناموجود

انتشار میلادی 2017
انتشار شمسی 1399
شابک 9786226646017
نوع جلد شومیز
قطع خشتی
تعداد صفحه 32
سری چاپ 1

Array

0/5 (0 دیدگاه)

انتخاب بین حق و دوستی

کتاب چغلی بی چغلی نوشته کریستین سی. جونز، با تصویرگری الینا الیس، کتابی جذاب برای کودکان است که به موضوع حساس تلقین می‌پردازد. نویسنده از طریق داستان پسر جوانی به نام مایلز مک‌هیل کودکان را درگیر داستان می‌کند.
این کتاب که در محیط کلاس درسی پر جنب و جوش اتفاق می‌افتد، به تمایز بین حرف زدن و گزارش‌دهی می‌پردازد. درس مهمی برای کودکان خردسال که تعاملات اجتماعی را در مدرسه و خانه دنبال می‌کنند.
این داستان با روایت جذاب و تصاویر رنگارنگ خود، جوهر یادگیری نحوه برقراری ارتباط با نگرانی‌ها را به شیوه‌ای سازنده به تصویر می‌کشد.

لحظه مایلز

کریستین سی. جونز از شخصیت مایلز برای کشف دلایل پشت سر هم زدن و تأثیر آن بر روابط دوستانه و اعتماد استفاده می‌کند. با بیان سناریوهای مرتبط و راه حل‌های متفکرانه، کتاب چغلی بی چغلی به عنوان منبعی ارزشمند برای والدین، معلمان و کودکان محسوب می‌گردد.
این کتاب نه تنها سرگرم کننده است، بلکه آموزشی نیز می‌باشد و همدلی و درک را در بین خوانندگان خود تقویت می‌کند. تصاویر جذاب الینا الیس به داستان عمق می‌بخشند و احساسات و درس‌های شخصیت‌ها را زنده می‌کنند.

گفتن یا نگفتن

کتاب چغلی بی چغلی در محیط کلاس اتفاق می‌افتد، جایی که مایلز به خاطر قصه‌گویی در کلاس شهرت پیدا کرده است. گزارش‌های مداوم او در مورد اقدامات همکلاسی‌هایش، چه بزرگ و چه کوچک، روی روابط‌اش و نحوه نگاه همسالانش به او تأثیر گذاشته می‌گذارد.
این روایت به طرز روشنگرانه‌ای مبارزه مایلز را به تصویر می‌کشد. او به سختی می‌آموزد که تلالوهای بی‌وقفه می‌تواند منجر به انزوا و سوءتفاهم در بین دوستان شود.

معضل مایلز

کریستین سی. جونز به طرز ماهرانه‌ای خط باریکی بین صحبت کردن به قصد به دردسر انداختن شخصی و گزارش چیزی مهم که نیاز به توجه بزرگسالان دارد، ایجاد می‌کند.
در این اثر با بیان سناریوهای مختلف کلاس درس و زمین بازی، به خوانندگان پیامدهای اعمال مایلز و اهمیت نیت، در هنگام به اشتراک‌گذاری اطلاعات در مورد دیگران، نشان داده می‌شود.

تصاویر الینا الیس نه تنها جذاب هستند، بلکه نقش مهمی در داستان‌سرایی دارند. آنها نشانه‌های بصری را ارائه می‌دهند که بر احساسات و معضلات اخلاقی پیش روی مایلز و همکلاسی‌هایش اشاره می‌کنند.
سبک هنری تصاویر کتاب کتاب چغلی بی چغلی پر جنب و جوش و رسا است و پویایی کلاس درسی پر جنب و جوش و تفاوت‌های ظریف تعامل شخصیت‌ها را کاملاً به تصویر می‌کشند.

یادگیری زمان صحبت کردن

همانطور که داستان پیش می‌رود، مایلز با موقعیت‌هایی مواجه می‌شود که او را وادار می‌کند، رفتار خود را بازتاب دهد. با کمک معلمش و چند تجربه مهم، او شروع به درک تفاوت بین گزارش مفید و تلنگر مضر می‌کند.
این سفر نه تنها برای مایلز بلکه برای خوانندگان جوان نیز مملو از لحظات قابل آموزش است که بر همدلی، احتیاط و ارزش اعتماد در دوستی‌ها تأکید دارد.

مایلز مک هیل و چالش چغلی بی چغلی

کتاب چغلی بی چغلی فقط به بچه‌ها نمی‌گوید که نگو. به آنها نشان می‌دهد که چرا به انگیزه‌های زیربنایی تلقین، مانند جلب توجه یا احساس کنار گذاشتن، می‌پردازند و جایگزین‌های مثبتی برای ابراز وجود ارائه می‌کند.
کتاب با پایانی مناسب به اوج می‌رسد که در آن مایلز می‌آموزد که میل خود را برای انجام آنچه درست است، با اهمیت دوست خوب بودن متعادل کند. این موضوع رشد قابل توجهی را در شخصیت او نشان می‌دهد.

گفتن یا نگفتن

کتاب چغلی بی چغلی نوشته کریستین سی. جونز، داستانی متفکرانه است که با حساسیت و بینش به معضلی رایج در دوران کودکی می‌پردازد.
از طریق ماجراهای مایلز، خوانندگان درس‌های ارزشمندی در مورد ارتباطات، دوستی و اهمیت نیات می‌آموزند. مطالعه این کتاب برای کودکانی که یاد می‌گیرند در دنیای پیچیده تعاملات اجتماعی مطالعه کنند، ضروری است.

کتاب چغلی بی چغلی برای شما است اگر …

  • به دنبال کتابی هستید که تفاوت بین تلقین و گزارش را برای کودکان و جوانان آموزش دهد.
  • داستانی می‌خواهید که به چالش‌های اجتماعی رایجی که کودکان با آن‌ها روبه‌رو هستند، به شیوه‌ای مرتبط و سازنده بپردازد.
  •  ادبیات کودکانی را ترجیح می‌دهید که داستان‌سرایی جذاب را با درس‌های زندگی معنادار ترکیب کند.
  • به کتاب‌هایی علاقه‌مندید که مهارت‌های اجتماعی، همدلی و تفاهم را در بین خوانندگان جوان پرورش می‌دهند.
  • از داستان‌هایی با تصاویر پر جنب و جوش استقبال می‌کنید که داستان کتاب را تقویت کرده و تخیل کودکان را درگیر می‌کنند.
  • به دنبال کتابی هستید که بتواند آغازگر گفتگو در مورد دوستی، اعتماد و اهمیت ارتباط باشد.
  • ترجیح می‌دهید مطالبی را که راه‌حل‌ها و نتایج مثبت ارائه می‌دهند را برای مسائل رفتاری رایج در کودکان مطالعه کنید.

نقد و بررسی‌ها

نظرت در مورد «چغلی بی چغلی» چیه؟

درباره نویسنده