کتاب ویکی و تاریکی

Orion and the Dark

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۶۹,۰۰۰ تومان

ناموجود

انتشار میلادی 2014
انتشار شمسی 1402
شابک 9786227437645
نوع جلد شومیز
قطع خشتی
تعداد صفحه 41
سری چاپ 3

Array

0/5 (0 دیدگاه)

سفر به فراسوی تاریکی

کتاب ویکی و تاریکی اثری از اما یارلت است که ترس رایج دوران کودکی از تاریکی را به شکل تخیل‌آمیز و آرامش‌بخشی به تصویر می‌کشد. این کتاب  داستان پسری به نام ویکی (اوریون) را که به شدت از تاریکی می‌ترسد، روایتی می‌کند. داستانی که مفهوم رویارویی با ترس‌ها و غلبه بر آن‌ها را در خلال سفری جذاب بررسی می‌کند.

در این اثر از روشی خلاقانه در داستان‌سرایی استفاده شده است و تصاویر جذاب و عناصر تعاملی مختلفی دارد. به همین دلیل خوانندگان جوان را مجذوب خود کرده و از سایر آثار هم‌رده خود متمایز است.

این کتاب قدرت داستان گویی یارلت و توانایی او در پرداختن به چالش‌های احساسی را به نمایش می‌گذارد. یارلت با بررسی کردن مفهوم تاریکی که برای بسیاری از کودکان ناشناخته و اغلب ترسناک است، اثری ارزشمند خلق کرده است.

غلبه بر ترس‌های کودکانه

کتاب ویکی و تاریکی داستانی معمولی را روایت نمی‌کند. نویسنده به نوعی کودکان را تشویق می‌کند تا دنیای اطراف خود را با دیدی جدید ببینند. این موضوع کتاب را به اثری مفید برای همه کودکان تبدیل کرده است. خوانندگان در این کتاب با پسری به نام ویکی آشنا می‌شوند که تا حد زیادی از تاریکی می‌ترسد و این موضوع زندگی شبانه او را تحت تاثیر قرار داده است.

یارلت با استفاده از ترس ویکی، ماهیت ترس را به شکل جامعی مورد بررسی قرار می‌دهد. او نشان می‌دهد که چگونه پدیده‌های ناشناخته می‌توانند باعث ایجاد ترس شوند.

نویسنده در ادامه نشان می‌دهد که چگونه آشنایی با این پدیده‌های ناشناخته می‌تواند باعث از بین رفتن ترس شود. نقطه اوج داستان این کتاب زمانی فرا می‌رسد که تاریکی به عنوان شخصیتی دوستانه به دیدار ویکی می‌رود و با او آشتی می‌کند. آن‌ها در ادامه با یکدیگر همراه می‌شوند تا در دل شب اکتشاف کنند و سوءتفاهم‌های بین خود را پشت سر بگذارند.

در آغوش تاریکی

یارلت با همراه کردن ویکی و تاریکی در سفری جذاب برای درک زیبایی‌های شب، به شکل استادانه‌ای تخیل و واقعیت را با یکدیگر ترکیب می‌کند. آن‌ها با یکدیگر به شگفتی‌های شب پی می‌برند و از زیبایی‌های مختلف آن مثل آسمان پرستاره و آرامش شبانه لذت می‌برند.

ویکی در این ماجراجویی می‌آموزد که تاریکی به هیچ عنوان دشمن او نیست. بلکه تاریکی تنها بخشی از جهان است که دارای زیبایی‌ها و تجربیات منحصر به‌ فرد خود است. تصاویر جذابی که در این اثر استفاده شده‌، باعث شده است خوانندگان جوان بهتر درک کنند که تاریکی چیزی برای ترسیدن ندارد. حتی می‌تواند سرشار از جادو و جذابیت باشد.

تصاویر رنگارنگ و پر جنب و جوش کتاب ویکی و تاریکی و همراهی آن‌ها با عناصر تعاملی مختلف خوانندگان را دعوت می‌کند تا وارد کاوشی عمیق در دل تاریکی شوند. این عناصر تعاملی باعث بهبود داستان این اثر شده، سفر اکتشافی ویکی را به زیبایی منعکس می‌کنند. همچنین خوانندگان را تشویق می‌کنند تا ترس‌های خود را کنار بگذارند.

ماجراجویی شبانه

کتاب ویکی و تاریکی دارای ساختار روایی سرراست و عمیقی است که باعث می‌شود ذهن خوانندگان جوان راحت‌تر بتواند احساسات پیچیده‌ای مثل ترس را درک کند. یارلت توانسته اثری جذاب، آموزشی و احساسی را خلق کند تا والدین و مربیان بتوانند ترس‌های کودکان را مدیریت کنند.

قسمتی از داستان که در آن ویکی و تاریکی با یکدیگر دوست می‌شوند، پیامی قدرتمند در مورد درک ترس و غلبه بر آن به کودکان انتقال می‌دهد. این موضوع به خوانندگان اطمینان می‌دهد که با دانش، کنجکاوی و شجاعت می‌توانند چیزهایی که از آن‌ها می‌ترسند را بهتر درک کنند و حتی با آن‌ها دوست شوند.

این کتاب به دلیل تاثیر مثبت خود در مقابله با ترس از تاریکی در کودکان شناخته می‌شود. همچنین به دلیل تصاویر جذاب قدرتمند خود، مورد تحسین واقع شده است.

کتاب ویکی و تاریکی برای شما است اگر … 

  • کودکی دارید که از تاریکی می‌ترسد و می‌خواهید به او کمک کنید بر ترس خود غلبه کند.
  • به عنوان والد یا مربی به دنبال منبعی هستید تا به کمک آن بتوانید در مورد احساسات و ترس‌ها با کودکان صحبت کنید.
  • از آثار کودکانه‌ای که دارای تصاویر خلاقانه و تعاملی هستند، لذت می‌برید.
  • به دنبال داستان‌هایی هستید که به رشد عاطفی و غلبه بر چالش‌ها می‌پردازند.
  • برای آثاری که سعی می‌کنند ادراکات منفی را به ادراکات مثبت تبدیل کنند، ارزش قائل هستید.
  • به کتاب‌هایی که زیبایی‌ها و شگفتی‌های شب را به نمایش می‌گذارند، علاقه دارید.
  • به دنبال داستانی بصری و جذاب هستید که بتوانید قبل از خواب برای کودکان خود بخوانید.

نقد و بررسی‌ها

نظرت در مورد «ویکی و تاریکی» چیه؟

درباره نویسنده